توضیح پایان Dune 2: آیا یک صحنه پس از اعتبار دارد؟

تپه شنی دنیس ویلنوو: قسمت اول نوعی اقتباس بود که می شد در نظر گرفت همچنین به منبع منبع وفادار است، اما در مورد Dune: Part Two اینطور نیست. دنباله، که باقی مانده از اولین رمان Dune را اقتباس می کند، کاملاً دقیق داستان را به شکل فیلم اقتباس می کند. اما عناصر مهمی از کاراکترها را نیز اضافه می کند که همیشه در کتاب گم شده بودند.

هشدار: موارد زیر حاوی اسپویلرهای پایان Dune: Part Two است.

سبک نوشتن فرانک هربرت نثر معمولی شما نیست – رویکرد او انتزاعی تر است، مانند خواندن یک کتاب درسی درباره این داستان به جای خواندن خود داستان. نتیجه این است که Dune، کتاب، واقعاً شخصیت‌های خود را به عنوان انسان‌هایی کاملاً شکل‌یافته به تصویر نمی‌کشد. اما Dune: Part II، فیلم، سعی می‌کند آن را تغییر دهد، به‌ویژه در مورد چانی (زندایا) که تلاش می‌کند با برتری اجتناب‌ناپذیر پل آتریدس (Timothee Chalamet) در حالی که این اتفاق می‌افتد مقابله کند.

ما می بینیم که این اتفاق به تدریج در طول فیلم رخ می دهد، زیرا پل بدون زحمت روش های Fremen را در پیش می گیرد، چانی را کمی تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت او را به یک رابطه می کشاند. اما در این داستان، این تنها آغاز است. با این حال، ظهور پل خود به خود نبود. این محصول قرن‌ها پیش‌گویی بنه گسریت است. در حالی که به نظر می رسد اکثر فرمن ها بسیار صادقانه به این پیشگویی ها پایبند هستند – پل و دیگران مؤمنان واقعی را بنیادگرا می نامند – هم پل و هم چانی حقیقت را می دانند که این فقط مجموعه ای از سیاست های این جادوگران فضایی است.

بخوانید  برداشت شما: هوش مصنوعی توسعه بازی را ارزان‌تر و سریع‌تر نمی‌کند

اگرچه او دقیقاً می‌داند چه اتفاقی دارد می‌افتد، اما پل به نقش خود در تحقق این پیش‌گویی‌های Bene Gesserit فکر می‌کند. اما چانی واقعاً با این همه سرگرم نیست. او فکر می کند که بنیادگرایان احمق هستند و مدام سعی می کند به همه یادآوری کند که بن گسریت هر دو پیشگویی ها را انجام داده اند. و او ترتیبی داد که پولس آنها را برآورده کند. اما التماس‌های او بیشتر در گوش‌ها ناشنوا می‌ماند، و این کمکی نمی‌کند که خود چانی در نهایت تحقق یکی از این پیش‌گویی‌ها باشد.

و بنابراین، پل، که نام فریمن مودیب را برگزیده و هویت واقعی خود را از دنیای بیرون مخفی نگه می دارد، فریمن ها را در برابر نیروهای هارکونن رهبری می کند و پیشرفت عظیمی در جهت بازپس گیری آراکیس از خانه ای که پدرش را به قتل رسانده انجام می دهد. با آراکیس و ادویه های آن که برای تمدن کهکشانی بسیار مهم است، خود امپراتور شادام (کریستوفر واکن) به همراه دخترش ایرولان (فلورانس پوگ) و وحشت هارکونن معروف به فید-راوتا (آستین باتلر) برای سفر به آراکیس می روند. نشست قاطع برای پایان دادن به این درگیری هر چه سریعتر.

در این جلسه، پل برای کنترل آراکیس با فید-روتا مبارزه می کند و پیروز می شود. و از این موقعیت جدید قدرت، خواسته دیگری را مطرح می کند: اینکه امپراتور که با حمایت از هارکونن ها به سازماندهی این حمام خون در آراکیس کمک کرد، از تاج و تخت کناره گیری کند و پولس با ایرولان ازدواج کند و امپراتور جدید شود. شادام موافق است و بس.

بخوانید  رونمایی از کنترلر دوال‌سنس ویژه بازی God of War Ragnarok

قابل درک است که چانی با این همه سرگرم نشده است و فیلم با فرار او به صحرا و تلاش برای کشیدن کرم شنی خود برای سوار شدن به پایان می رسد در حالی که سعی می کند دلخوری خود را با پل بسوزاند.

اما چانی دقیقاً در اینجا دیوانه چیست؟ البته، او دوست ندارد که شریک متعهدش با شخص دیگری ازدواج کند، حتی اگر فقط یک ازدواج سیاسی باشد – پل و چانی حتی پس از این ازدواج با ایرولان در کتاب ها شرکای انحصاری باقی ماندند و در فیلم، پل به او اطمینان داد. که او وفادار خواهد ماند حتی اگر این نوع چیزها به شکست منجر شود.

اما باور کنید، ناامیدی چانی در اینجا چند وجهی است. این لزوماً حسادت نیست، بلکه همان آزاری است که پل در بیشتر فیلم داشت، این که او به این مزخرفات مذهبی متمایل شده بود تا سرنوشتی بزرگ و انتزاعی را در آغوش بگیرد. در پایان فیلم، او از اینکه پل تمام هشدارهای او را نادیده گرفت و در نهایت تبدیل به همان چیزی شد که سعی کرده بود جلوی آن را بگیرد، عصبانی است.

این یک یادداشت واقعا قانع کننده برای پایان دادن به آن است، به خصوص اگر بدانید که اوضاع برای Chani در Dune Messiah چگونه پیش می رود. اما تأثیر واقعی در تبدیل چانی به شخصیتی با محتوای واقعی در این فیلم نهفته است – در حقیقت، او در این فیلم بسیار بیشتر از آن چیزی که پل در نهایت به آن تبدیل شود، یک شخصیت واقعی و انسانی است. این فیلم چانی است. واقعا

بخوانید  پوسترهای جدید انیمیشن ماریو شخصیت محور منتشر شد

اگر ویلنوو بتواند خط داستانی را به شکلی که دوست دارد شکل دهد، این جنبه جدید و قدرتمندتر شخصیت چانی، پویایی فوق العاده جالبی را با ایرولان در فیلم بعدی ایجاد می کند. امیدواریم زیاد منتظر نباشیم.

آیا Dune: Part II دارای صحنه پس از اعتبار یا میانی است؟

خیر هنگامی که تیتراژ در Dune: Part II شروع به پخش می کند، فیلم تمام می شود و هیچ صحنه جایزه ای در طول یا بعد از تیتراژ وجود ندارد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر