برداشت شما: هوش مصنوعی توسعه بازی را ارزان‌تر و سریع‌تر نمی‌کند


مدیر عامل Tik-To معتقد است که هوش مصنوعی نمی تواند هزینه و زمان ساخت بازی را کاهش دهد.

Strauss Zelnik، مدیرعامل Take-Two Interactive در مصاحبه اخیر خود توضیح داد که اگرچه هوش مصنوعی می تواند به بهبود کیفیت بازی های تولید شده کمک کند، اما نمی تواند سرعت یا هزینه تولید بازی ها را کاهش دهد. با توجه به اینکه Tik-To شرکت مادر Rockstar Games است، Zelnik در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر روند تولید بازی های بزرگ از جمله GTA VI صحبت کرد.

Zelnik در مصاحبه خود به استفاده از هوش مصنوعی در توسعه GTA 6 اشاره ای نکرد، اما گفت که هوش مصنوعی به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که با همین زمان و هزینه بازی های بهتری بسازند. مدیر عامل Tik-Too انتظار ندارد استفاده از فناوری هوش مصنوعی هزینه خالص یا زمان توسعه را کاهش دهد. بنابراین مصرف کنندگان نباید انتظار کاهش قیمت بازی را داشته باشند.

نماد هوش مصنوعی در دست

این نگرش زلنیک با نظرات گذشته او مطابقت دارد. این مدیرعامل در مصاحبه قبلی خود گفته بود که هوش مصنوعی می تواند کیفیت بازی را بهبود بخشد و برای مصرف کننده مفید باشد. با این حال، در جلسه دیگری، Zelnik بسیاری از صحبت ها در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر توسعه بازی را اغراق آمیز خواند. زلنیک در مورد این ایده که هوش مصنوعی در نهایت می‌تواند فرآیندهای توسعه بازی را در اختیار بگیرد، گفت: «نبوغ در حوزه انسان‌ها است و من فکر می‌کنم همین‌طور خواهد ماند.

لازم به ذکر است که استفاده از هوش مصنوعی در تولید بازی ممکن است اثرات دیگری داشته باشد; به عنوان مثال، استفاده از آن می تواند منجر به کاهش تعداد کارکنان شرکت ها شود. اخیرا استودیوی Embark که یکی از زیرمجموعه های شرکت Nexon است به دلیل استفاده از دیالوگ های صوتی تولید شده توسط هوش مصنوعی در بازی The Finals مورد انتقاد قرار گرفت. اگرچه TikTok یا سایر توسعه دهندگان بر این باورند که هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین توسعه دهندگان و بازیگران انسانی شود، فقط زمان مشخص خواهد کرد.

بخوانید  Animal Crossing: New Horizons در آمازون ۲۹ دلار است
تحریریه مجله بازی یک گیمر