توافق خرید Activision Blizzard از مایکروسافت در اوکراین تایید شد

هر دو طرف معامله، اکتیویژن بلیزارد و مایکروسافت، تایید کرده اند که به نتیجه اعتراض خواهند کرد. ردموندی ها این حرکت را برای بریتانیا بد ارزیابی کردند و خالق Call of Duty نیز آن را غیرمنطقی خواند. لازم به ذکر است که هیچ یک از این دو شرکت خدمات بازی ابری را در اوکراین ارائه نمی دهند. بنابراین اداره مسابقات این کشور بازی ابری را ملاک قرار نداده است.

تایید تراکنش فوق الذکر اوکراین دو روز پس از مسدود شدن ادغام توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) صورت گرفت. AMC ابراز نگرانی کرده بود که دستیابی به این معامله می تواند بازار رو به رشد بازی های ابری را مختل کند و منجر به خلاقیت کمتر و انتخاب کمتر برای گیمرها در سال های آینده شود.

کمیته Antimonopoly اوکراین خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را تایید کرد.

مایکروسافت امروز از یک قرارداد 10 ساله دیگر برای بازی های ابری رونمایی کرد تا نگرانی های تنظیم کننده های رقابت در مورد قرارداد ادغام را برطرف کند. این شرکت اعلام کرد که قراردادی 10 ساله با Nware، پلتفرم بازی ابری اسپانیایی امضا کرده است تا بازی‌های رایانه‌های شخصی Xbox و عناوین Activision Blizzard را پس از انجام این معامله، استریم کند.

کمیته Antimonopoly اوکراین در بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر شد تأیید کرد که قرارداد مایکروسافت برای خرید Activision Blizzard را پذیرفته است. این کمیته افزود که نگران کاهش قابل توجه رقابت در هر بازار مربوطه است نه پس از اتمام این ادغام 69 میلیارد دلاری. توافق پیشنهادی تاکنون در عربستان سعودی، برزیل، صربستان، شیلی، ژاپن و آفریقای جنوبی به تصویب رسیده است.

بخوانید  تاریخ انتشار Kingdom Hearts 4 فاش شد
تحریریه مجله بازی یک گیمر