تلاش ایکس باکس برای ایجاد رقیبی برای گوگل پلی و اپ استور اپل


به گفته فیل اسپنسر، مایکروسافت در حال رایزنی با شرکای تجاری خود برای ایجاد پلتفرمی است که قادر به رقابت با گوگل پلی و اپ استور اپل باشد.

قبل از اینکه مایکروسافت قرارداد خرید استودیو Activision را نهایی کند، اعلام کرد که این توافق می تواند در رقابت با گوگل پلی و اپ استور اپل تاثیر زیادی در ایجاد پلتفرم برای موبایل و نسل جدید Game Store داشته باشد.

این بخش مهمی از استراتژی ما است و چیزی است که با شرکای خرده‌فروشی به دنبال گزینه‌های بیشتری برای کسب درآمد از گوشی‌های هوشمند هستند، بحث می‌کنیم. فیل اسپنسر در پاسخ به زمان احتمالی رونمایی این فروشگاه گفت: فکر نمی کنم زمان زیادی تا آن روز باقی مانده باشد. من معتقدم زودتر از آنچه انتظار می رود به این هدف خواهیم رسید. »

در حالی که بسیاری بر این باورند که یکی از موفقیت‌های خرید اکتیویژن برای مایکروسافت، تضمین حقوق سری Call of Duty بود، اسپنسر خاطرنشان کرد که یکی از دلایل اصلی این امر در درجه اول جاه‌طلبی‌های مایکروسافت برای موبایل بوده است. ماه گذشته، رئیس بخش Xbox اعلام کرد که اگر مایکروسافت به پلتفرم موبایل توجه نکند، از رقبا عقب خواهد ماند.

البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که مایکروسافت King Studio، خالق Candy Crush و Call of Duty Mobile را خریداری کرده است. Diablo Immortal در این صنعت حضور پررنگی دارد.

برنامه‌ریزی برای آینده بدون در نظر گرفتن پلتفرم موجود در سراسر جهان غیرممکن است. بازی‌ها متفاوت هستند، مدل کسب‌وکار متفاوت است و نحوه انتشار و یافتن بازی‌ها نیز متفاوت است. بنابراین، وقتی Look را در نظر می‌گیریم، باید پیدا کنیم. تیمی که ما را موفق خواهد کرد امی هود، مدیر مالی مایکروسافت و من. ما فهرستی از بهترین ناشران در پلتفرم موبایل را گردآوری کرده ایم.

بخوانید  Xbox Series X یکی از محبوب ترین محصولات در جمعه سیاه است

من هم مثل من انتظار نداشتم اکتیویژن با King Studio و بازی Call of Duty Mobile چنین کاری انجام دهد. ما باید از این تیم یاد بگیریم. ما باید به میلیاردها نفری که روی پلتفرم های موبایل خود بازی می کنند این فرصت را بدهیم تا بازی ها را تجربه کنند. مردم از داشتن Xbox در تلفن خود لذت خواهند برد.

این به این معنی نیست که من می‌خواهم تمام امتیازات خود را به موبایل تبدیل کنم. این به این معنی نیست که بازی ها اصلا رایگان خواهند بود. من فکر می کنم که توزیع و تنوع مدل اقتصادی ما نقطه قوت پلت فرم خواهد بود. »

اگر مانند بسیاری از مردم زمان زیادی را با تلفن خود سپری می کنید، نظرات و پیش بینی های خود را در مورد این موضوع با ما در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر