تاکید جیم رایان بر اهمیت بازار ژاپن برای سونی


جیم رایان بار دیگر تاکید کرد که بازار ژاپن همچنان برای سونی بسیار مهم است.

اخیرا، جیم رایان، رئیس پلی استیشن در مصاحبه ای با مجله Famitsu در مورد اهمیت بازار و بازی های ژاپن برای سونی صحبت کرده است. این مقام معتقد است که ژاپن در گذشته بازار مهمی برای سونی بوده است و در آینده نیز به عنوان یک بازار مهم تجاری ادامه خواهد داد. رایان در این باره گفت: از گذشته تاکنون ژاپن یکی از مهم ترین بازارها بوده است و این سوال در آینده تغییر نخواهد کرد، دلیل این امر ساده است، زیرا در حال حاضر ژاپن دومین بازار بزرگ جهان است. جهان و مهمتر از آن، این کشور زادگاه پلی استیشن است.

رایان در ادامه به بازی‌های ژاپنی مانند Final Fantasy، Tekken و Monster Hunter که در 30 سال گذشته بر روی کنسول‌های پلی‌استیشن عرضه شده‌اند، اشاره کرد و افزود: «بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی سابقه طولانی همکاری با توسعه‌دهندگان و ناشران ژاپنی دارد. بنابراین، بازار ژاپن نیز از این نظر بسیار مهم است.»

رئیس پلی استیشن درباره استراتژی سونی در بازار ژاپن گفت: استراتژی ما ارائه محبوب ترین بازی ها در بین گیمرهای ژاپنی است. محصولاتی که در ژاپن ساخته و منتشر شده‌اند. می‌توان به دو بازی Final Fantasy 16 و Street Fighter 6 نیز اشاره کرد که علاقه‌مندان به بازی‌های ژاپنی برای تجربه آن‌ها بسیار مشتاق خواهند بود.”

در گذشته، جیم رایان به دلیل تصور برخی از طرفداران مبنی بر اینکه سونی تمرکز خود را بر بازار ژاپن و توسعه محصولات انحصاری متناسب با آن بازار کنار گذاشته است، مورد انتقاد قرار گرفت. این انتقادات پس از تعطیلی استودیو ژاپنی چند برابر شد. زیرا تنها توسعه دهندگان Astro’s Playroom یعنی تیم Asubi در خانواده پلی استیشن باقی ماندند.

بخوانید  Xbox مطمئن می شود که می دانید Metal Gear، Marathon و موارد دیگر نیز به Xbox می آیند

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر