بیش از یک میلیون نفر به صورت غیرقانونی بازی Tears of the Kingdom را انجام داده اند

پرونده شبیه ساز نینتندو نشان می دهد که بیش از یک میلیون کاربر قبل از انتشار Tears of the Kingdom را به طور غیرقانونی دانلود کرده اند.

شکایت جدیدی علیه Tropic Haze، سازنده شبیه ساز Yuzu Nintendo Switch تشکیل شده است. یکی از مهم ترین اتهامات مطرح شده در این پرونده، دانلود غیرقانونی بیش از یک میلیون نسخه از بازی Kingdom Tears است. استفاده از سرویس Yuzu و قبل از انتشار قانونی بازی در می 2023. همانطور که می دانیم، نینتندو این مسائل را جدی می گیرد و در حال بررسی پیگرد قانونی شدید است.

به عنوان مثال، در سال 2021، این شرکت برنده یک پرونده قانونی مشابه علیه پلتفرم ROM شد و در نهایت 2.1 میلیون دلار خسارت از آن دریافت کرد. متیو استورمنصاحب سایت RomUniverse که فعالیت‌های آن به انتشار رام‌های بازی‌های کلاسیک نینتندو اختصاص داشت، توسط دادگاه ایالتی کالیفرنیا به نابودی دائمی تمامی بازی‌های غیرمجاز نینتندو و سایر محتوای متعلق به این برند اعم از فیلم، کتاب و موسیقی محکوم شد.

علاوه بر این، زمانی که نینتندو سوییچ منتشر شد، برخی از گروه‌های هکر توانستند از آسیب‌پذیری‌های سخت‌افزار کنسول سوءاستفاده کرده و کدهای غیرمجاز را از طریق مهندسی معکوس روی آن نصب کنند. نینتندو سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش حقوقی، حکم دادگاه را برد گری دبلیو بوسریکی از سرکردگان گروه هک Team-Xecuter و این فرد به 40 ماه زندان محکوم شد.

شبیه ساز یوزو

در متن این شکایت که اخیراً در دسترس عموم قرار گرفته است، می خوانیم: «Yuzu به طور موثر امکان رمزگشایی و آزمایش غیرقانونی بازی های Nintendo Switch را برای هر کاربری از سراسر جهان، از جمله بازی های نسل فعلی و برخی بازی ها، فراهم می کند. ” یکی از محبوب ترین بازی های این پلتفرم است. این اقدامات بدون پرداخت پول به کنسول نینتندو یا خرید این بازی ها انجام شده است.

بخوانید  مانیتور 32 اینچ سامسونگ مدل 32A700 در فروشگاه کامپیوتر مهرگان

از جمله این اتهامات، ادعای امکان دانلود یک میلیون نسخه از بازی Tears of the Kingdom است که نینتندو به دنبال غرامت حداقل 150000 دلاری از توسعه دهندگان Yuzu Tools است. این گزارش اولین بار توسط استفن توتیلو این در توییتر منتشر شد و نشان می‌دهد که نینتندو به دنبال این است که در نهایت فعالیت‌های شبیه‌ساز را به طور کامل خاموش کند و به طور موثر خطر دانلود غیرقانونی بازی‌ها را با استفاده از سیستم این سرویس در آینده از بین ببرد.

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر