به لطف قرارداد اکتیویژن بلیزارد، فروش گسترده ایکس باکس پست افزایش یافت



مایکروسافت دارد نتایج اعلام شد برای اولین بار از زمان بستن قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد در اکتبر 2023. همانطور که انتظار می رفت، درآمد بازی مایکروسافت به لطف اضافه شدن اکتیویژن بلیزارد به میزان قابل توجهی افزایش یافت. اعلام این نتایج تنها چند روز پس از مایکروسافت صورت می گیرد تبدیل به یک شرکت میلیارد دلاری شده است سپس 1900 نفر را در بخش Xbox اخراج کرد.

درآمد حاصل از محتوا و خدمات Xbox 61 درصد افزایش یافت که شامل درآمد حاصل از Xbox Game Pass و همچنین درآمد حاصل از Activision Blizzard می شود. در مجموع، درآمد بازی در مایکروسافت 7.11 میلیارد دلار بود که نسبت به سال گذشته 5.26 میلیارد دلار افزایش قابل توجهی داشت.

در حال پخش: ایندیانا جونز و دایره بزرگ | تریلر رسمی گیم پلی

مایکروسافت اعلام کرد که “تاثیر خالص” معامله با اکتیویژن بلیزارد 2.08 میلیارد دلار درآمد بوده است. این شرکت همچنین گفت که کل هزینه خرید، فراتر از قیمت خرید، 930 میلیون دلار بوده است. همراه با سایر هزینه های عملیاتی 1.59 میلیارد دلاری، تأثیر خالص خرید اکتیویژن بلیزارد در طول سه ماهه زیان عملیاتی 440 میلیون دلاری بود.

در همین حال، درآمد سخت افزار ایکس باکس در سه ماهه تعطیلات 3 درصد افزایش یافت. همانطور که بسیاری به یاد دارند، مایکروسافت در تعطیلات تخفیف های خوبی را برای محصولات ایکس باکس ارائه کرد، اما امی هود، مدیر مالی، گفت که بازار کنسول ها ضعیف تر از حد انتظار است. لبه.

همچنین شایان ذکر است که بازی در حال حاضر سومین دسته تجاری بزرگ مایکروسافت است. درآمد 7.11 میلیارد دلاری آن پس از خدمات Office و Cloud (13.47 میلیارد دلار) و محصولات و خدمات سرور (23.95 میلیارد دلار) در رتبه سوم قرار دارد. با این حال، بازی‌ها بالاتر از بخش ویندوز (5.26 میلیارد دلار) هستند.

پرونده مایکروسافت همچنین نشان می دهد که این شرکت پرداخت کرده است 75.4 میلیارد دلار برای خرید اکتیویژن بلیزارد. این رقم بیش از رقم 68.7 میلیارد دلاری است که مایکروسافت در ابتدا فاش کرد.

با نگاهی کلی به مایکروسافت، این شرکت در سه ماه گذشته 62 میلیارد دلار درآمد داشته و 21.9 میلیارد دلار سود داشته است.

بخوانید  خلاصه آگهی Super Bowl 2024: اکنون تبلیغات بازی های بزرگ را تماشا کنید

تحریریه مجله بازی یک گیمر