بهترین های 2023: پارکور جهان باز Forspoken باید در یک بازی بهتر بازگردد


Forspoken حتی قبل از شروع بازی در ماه فوریه، شروعی دشوار داشت. در برخی از تریلرهای اولیه، خطوط عجیب و غریب و خارج از متن از قهرمان داستان، فری هالند، وجود داشت. این موضوع به موضوع اصلی بحث آنلاین تبدیل شد و تمرکز را از چیزی که باید روی آن متمرکز می شد پرت می کرد: پارکور عالی.

Forspoken هرگز نتوانسته است این اولین برداشت منفی را از بین ببرد، اما علیرغم آنچه اینترنت ممکن است شما را باور کند، این بازی سزاوار تحسین بسیار بیشتری نسبت به آن است که دریافت کرده است، به خصوص وقتی صحبت از حرکت منحصر به فرد و جادویی آن می شود.

در حال پخش: Forspoken – تحلیل عمیق: پارکور جادویی | بازی های PS5

فری مدت کوتاهی پس از شروع داستان به دنیای فانتزی منتقل می‌شود و پس از تکمیل آموزش‌ها، سرزمین آتیا در اختیار شماست که می‌توانید کاوش کنید. نقشه بسیار بزرگتر از چیزی است که انتظار می رود، و فری فقط کفش روی پاهایش دارد و کمی جادو به او کمک می کند تا از جایی به مکان دیگر برود. مناطق بزرگ و باز واقعاً مملو از ساختمان‌ها یا سازه‌های محکم برای آویزان شدن نیستند، که هر نوع سیستم حرکتی شبیه مرد عنکبوتی را رد می‌کند. در عوض، توسعه دهنده Luminous Productions تصمیم گرفت که به دنبال پاهای فانتزی با شکوفایی سبک باشد.

ممکن است ساده به نظر برسد، اما، اساسا، فری فقط به سرعت می‌پرد و از روی نقشه غول‌پیکر می‌پرد. این ماراتن‌های کوچک تنها با پیشرفت بازی بهتر می‌شوند، زیرا او به افزایش سرعت، پرش‌های چهارگانه، تکنیک‌های بالا رفتن از دیوار، یک هوک‌شات شعله‌ور و حتی یک تخته موج‌سواری جادویی ساخته شده از آب و یخ دسترسی پیدا می‌کند.

جادوی فری به چهار عنصر تقسیم می‌شود، که از زمین شروع می‌شود، که دارای مجموعه مهارت‌های حرکتی اصلی آن است – Shimmy، Flow و Leap – که بقیه از آن ساخته می‌شوند. شیمی از زمین شروع می‌کند تا امکان پرش‌های سریع و به‌موقع را فراهم کند، فلو یک دوی سرعت مداوم با پارکور خودکار برای دور زدن یا روی موانع است، و لیپ از دیوارهای شیب‌دار بالا می‌رود. هر درخت مهارت عنصری جدید افزودنی قابل توجهی به زرادخانه توانایی های پیمایش شما برای بهبود این سه نقطه شروع اصلی به ارمغان می آورد.

آتش یک افزایش سرعت و یک شلاق شعله ور اضافه می کند که فری از آن برای عبور از شکاف ها و چرخش در هوا استفاده می کند. آب یک پرش فوق العاده، یک تخته موج سواری جادویی و یک شناور ضد جاذبه برای زنده ماندن از سقوط از مکان های بلند فراهم می کند. و در نهایت، درخت مهارت Electricity قفل پرش چهارگانه و تله پورت کوتاه برد را باز می کند.

بخوانید  گاد اووار و الدن رینگ; کدام بازی به عنوان بازی سال انتخاب می شود؟

تا زمانی که عنصر چهارم را بدست آورید، در حال حاضر از تمام مهارت های حرکتی که در اختیار دارید در هماهنگی کامل با پارکور استفاده خواهید کرد. هر مهارت پارکور در مقطعی مورد نیاز است و به شما دلایلی می دهد تا همه آنها را امتحان کنید. گفته می‌شود، اغلب ممکن است که فقط با دویدن از یک مکان به مکان دیگر فرار کنید… اما چرا این کار را انجام می‌دهید؟ Multijumps و Teleports الکتریکی در درخت مهارت نهایی برای موانع پایانی ظاهر می‌شوند، اما همچنان می‌خواهید از آنها در همه جا در Athia استفاده کنید. حتی جدیدترین نیروگاه‌ها نیز سبک و کاربردی را به ارمغان می‌آورند و به یک سیستم جامع از قبل تزیین می‌دهند.

فری با استفاده از پارکور جادویی از آتیا می دود.
فری با استفاده از پارکور جادویی از آتیا می دود.

هر سیستم حرکتی در یک بازی جهان باز که شما را وادار می کند دو بار در مورد سفر سریع فکر کنید، شایسته یک فریاد واقعی است. Spider-Man 2 از Insomniac بهترین نمونه امسال است. و من نمی‌گویم که سیر جهان باز Forspoken در آن سطح است، اما از نظر من، برای آن عنصر خاص گیم‌پلی، در ثانیه‌ای نزدیک است. بله، حتی بالاتر از دیگر رقیب بزرگ پارکور، Assassin's Creed Mirage.

پارکور Forspoken موفق می شود آن نقطه شیرین را که در آن استعداد و سیالیت با سرعت روبرو می شود، به تصویر بکشد. می‌توانید با استفاده از چندین توانایی مفید و خیره‌کننده از نقطه A به نقطه B، بدون از دست دادن شتاب، مانند نسخه‌ای جادویی‌تر از آنچه که Spider-Man 2 ارائه می‌کند، به سبک خود برسید.

حتی با استقامت سنج، Fospoken به ندرت شما را مجبور می کند سرعت خود را کم کنید تا فری نفس خود را بگیرد. در واقع، این بازی چندین راه برای شارژ مجدد استقامت شما در حالی که آزادانه به سمت مقصد خود می دوید، ارائه می دهد. هنگامی که به تمام گزینه های حرکتی و همچنین زمان بندی انیمیشن های فری عادت کنید، کاملا فراموش خواهید کرد که یک استقامت سنج روی صفحه نمایش وجود دارد. در نهایت، تنها زمانی که استقامت اهمیت دارد، در طول مبارزه است، و من این احساس را دارم. باید در اکثر بازی های جهان باز قابل استفاده است.

بخوانید  با Rewind در زمان به عقب برگردید. تکنولوژی شگفت انگیز یا آزاردهنده؟

عناصر منحصربه‌فرد پارکور به نبرد نیز منتقل می‌شوند، بنابراین حرکت سیال فقط مربوط به پارکور نیست. فری می‌تواند برای جلوگیری از حملات دشمن، بلغزانده، ورق بزند و در نبردها بچرخد و همان ظرافتی را که در خارج از سناریوهای جنگی دیده می‌شود، ارائه دهد. طفره رفتن مانند پیمایش عادی جهان است، با فری که می‌تواند با حرکات آکروباتیک وحشیانه از آسیب جلوگیری کند.

فری با جادوی آب در دریاچه ای موج سواری می کند.
فری با جادوی آب در دریاچه ای موج سواری می کند.

دویدن، پریدن، و گشت و گذار در سراسر آتیا هرگز قدیمی نشد، مهم نیست که چند ساعت را صرف پیمودن این منظره تا حدی پراکنده کردم. شرم آور است که فضای فانتزی پر از زندگی احساس نمی شود، زیرا سیستم حرکتی Luminous Productions شایسته وجود در جهانی است که ارزش کاوش را دارد.

همانطور که پیش می‌آید، تنها دلیل فکر کردن به خارج از چارچوب، ارتقاء فری یا یافتن قطعاتی از تجهیزات است که آنطور که باید مفید نیستند. حرکت جادویی فری در مکانی عاری از فانتزی یکسان غریب و شادی آور به نظر می رسد. فقط چند محیط متمایز هستند، در حالی که بقیه بیشتر شبیه تعویض پالت هستند.

لومینوس پروداکشنز اعلام کرده است که استودیو درهای خود را می بندد و به اسکوئر انیکس می بندد، اما امیدواریم که تمام کار سخت آن برای همیشه از بین نرود. شاید هیچ‌وقت دنباله‌ای برای Forspoken نبینیم – من صمیمانه امیدوارم که ببینیم – اما حداقل، Square Enix باید این ویژگی‌های پارکور جادویی را در یک بازی جدید بگنجاند تا احساس فوق‌العاده‌ای از اجرای آزاد را به ما بدهد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر