بهترین بازی اکشن 2023 از دیدگاه زومجی


سال 2023 سالی زیبا و هیجان انگیز برای کاربران بازی های اکشن بوده است و ما در یک گیمر بهترین بازی اکشن را از دیدگاه خود انتخاب کرده ایم.

سبک اکشن را می توان یکی از محبوب ترین سبک ها در بازی های ویدیویی دانست و هر ساله شاهد عرضه بازی های زیادی هستیم که هر کدام به نوعی از المان های این سبک یا زیر سبک های آن استفاده کرده اند. سال 2023 سال خوبی برای طرفداران بازی های اکشن بوده است. شاهد انتشار بازی‌ها و شگفتی‌هایی بودیم که تجربه کاربر را متنوع، لذت‌بخش و آرامش بخش کردند. البته سال 2023 برای علاقه مندان به بازی های اکشن پر از اتفاقات جالب و سرگرم کننده نبود، اما ناکامی ها و ناامیدی های خاص خود را نیز داشت. در ادامه بهترین بازی های اکشن سال 2023 را از نگاه تحریریه یک گیمر می بینیم:

پلیس آهنین در RoboCup 2023

5- بازی Robocop: Rogue City

RoboCop: Rogue City اقتباسی از RoboCop: Rogue City مانند یک ضربه یا از دست دادن به نظر می رسید. تعداد کمی از مردم به موفقیت آن متقاعد شده بودند. اما معلوم شد که اقتباسی دلچسب، سرگرم کننده و شایسته است. مهم ترین عامل در یک محصول اقتباسی، روایت درست داستان های شخصیت هاست و Rogue City این کار را به خوبی انجام داد. این مراحل اصلی و فرعی بازی از طراحی خوبی برخوردارند و ترکیب آن با اتمسفر شما را در دنیای تاریک و کثیف نسخه Iron Police دیترویت غرق خواهد کرد. البته نباید منکر تاثیر انتخاب دیالوگ ها شد.

در طول بازی و پیشروی در داستان و یا تکمیل مراحل مختلف با انتخاب هایی روبرو خواهید شد که می تواند به طور مستقیم بر سرنوشت شخصیت ها و پایان بازی تاثیر بگذارد.علاوه بر این سیستم تیراندازی هیجان انگیز RoboCop: Rogue City یکی دیگر از عناصر است. که این بازی را شایسته قرار گرفتن در میان نامزدهای بهترین بازی اکشن سال 2023 می کند.

بخوانید  معرفی مستند Stories of the Kindertransport | عملیات نجات کودکان

شخصیت نمو در بازی Remnant 2

4- بازی باقی مانده 2

در بین بازی های اکشن سال گذشته، Remnant 2 تجربه جالبی بود حتی اگر مشکلات خاص خودش را داشت. تیم سازنده در بازی اکشن سوم شخص خود از عناصر Soulslike استفاده کردند تا کاربر تجربه ای جدید و متفاوت داشته باشد. Remnant 2 در طول تجربه به شما جوایز ارزشمندی می دهد و اگر کاوش را دوست دارید، به هیچ وجه شما را ناامید نخواهد کرد. اینجاست که ساختار ناوبری و دنیای بازی شبیه بازی های سرکش است، یعنی ساختاری تصادفی دارد.

از طرفی ارتقاهایی که در شخصیت و سلاح های بازی انجام می دهید تاثیر بسیار خوبی روی گیم پلی شما می گذارد و شاهد گانپلی فراوان و جذابی هستیم. البته حالت تعاونی بازی به سرگرمی بیشتر بازی کمک می کند و ناوبری در حالت تعاونی لذت بیشتری نسبت به حالت تک نفره دارد و مبارزات بازی هیجان انگیزتر است. بازی Remnant 2 نسبت به نسخه اول پیشرفت بسیار خوبی داشته است و از طرفی دو بعد داستانی بودن ارزش تکرار بالایی به آن بخشیده است و علاقه مندان می توانند تا مدت ها از تجربه بازی لذت ببرند.

شخصیت اصلی بازی Ghost Runner 2

3- بازی Ghostrunner 2

نسخه اول بازی Ghost Runner با وجود مشکلاتی که داشت، المان های جالبی را در گیم پلی بازی گنجانده بود تا تجربه ای سرگرم کننده را در اختیار مخاطب قرار دهد. Ghostrunner دقیقاً همان عناصر و فرمول موفق نسخه اول را در خود دارد و آنها را با چیزهای جدید ترکیب می کند. محیط های بازی بسیار خوب طراحی شده اند و یکی از مشکلات نسخه قبلی تا حدی به پلتفرمینگ و پارکور بازی مربوط می شود که در اینجا دیگر آن را نمی شنویم و به یکی از نقاط قوت Ghostrunner 2 تبدیل شده است. در چالش- بازی های جهت دار، قابلیت پخش مجدد، مبارزه و طراحی گیم پلی بسیار مهم هستند.

بخوانید  نسخه ی نمایشی Final Fantasy 7 Rebirth با جدید Juno Zone و ارتقاء حالت عملکرد گسترش می یابد

که اثر مورد نظر می تواند باعث شود که بازیکن بخواهد تجربه را دوباره زنده کند. Ghostrunner 2 به لطف موسیقی، پلتفرم خوب و طراحی پارکر و همچنین فضای فوق‌العاده‌اش، شما را مجبور می‌کند تا بارها و بارها قسمت‌های مختلف بازی را اجرا کنید تا دستاوردهای متفاوتی کسب کنید. به خصوص زمانی که صحبت از یک بازی به اصطلاح One Hit Kill است و کیفیت طراحی عناصر ذکر شده اهمیت بیشتری دارد.

ربات های مکانیکی در بازی Armored Kor 6

2- بازی Armored Core VI: Fires of the Rubicon

قبل از انتشار Armored Core 6: Fires of Rubicon، کمتر کسی فکر می کرد که ما در یک بازی پرفروش باشیم. این زمانی است که نسخه های قبلی جزو آثار ضعیف Framsofter محسوب می شوند. با این حال، تیم سازنده این سریال را با Fires of Rubicon احیا کردند. Armored Core 6: Fires of Rubicon نشان دهنده پیشرفت و تکامل FrameSoftware در دهه گذشته است. مبارزات مکانیکی بین آن ها و همچنین سیستم سفارشی سازی بسیار دقیق و کارآمد از ویژگی های اصلی بازی است که هر کدام از باس های اصلی و فرعی بازی یا حتی مراحل خاصی طراحی منحصر به فرد دارند.

به این معنا که برای شکست دادن یا پیشی گرفتن از آنها باید بیلدهای مختلفی را انتخاب کنید. بنابراین، سیستم سفارشی‌سازی ربات در Armored Core VI: Fires of Rubicon بهترین راه برای آزمایش ساخت‌های مختلف و ساختارهای جنگی است. در نبرد ربات ها و ماشین ها با یکدیگر بسیار مهم است که سرعت نبرد هم بالا و هم هیجان انگیز باشد. Fires of Rubicon تجربه خوبی از نظر سرعت و سرعت مبارزه ارائه می دهد و شاهد باس ها و شخصیت هایی هستیم که برخی از آنها از بهترین شخصیت هایی هستند که فرامسافت خلق کرده است.

شخصیت اصلی بازی های Fi Rush

1- بازی Hi-Fi Rush

در نهایت، بهترین بازی سال کسی نیست جز Hi-Fi Rush، ساخته جدید Tango Gameworks. محصولی که اصلا رونمایی نشده بود و شخصی فکر می کرد توسط این استودیو ساخته خواهد شد. Hi-Fi Rush بلافاصله پس از معرفی در دسترس بود. Hi-Fi Rush یک بازی اکشن سریع است که ترکیبی از مبارزه و ریتم است. چیزی که Hi-Fi Rush را خاص و دلچسب می‌کند، سیستم مبارزه‌ای بازی است.بازیکنان می‌توانند عکس‌های خود را به ترکیب‌های مختلف تبدیل کنند و هر ترکیبی طوری طراحی نشده است که فقط با فشار دادن دکمه‌ها پشت سر هم اجرا شود.

بخوانید  توضیح لغو E3 2023 | اخبار گیم اسپات

بلکه زمان بندی هر شلیک و اتصال آن به عکس بعدی نیاز به دقت دارد. تیم سازنده اکنون زمان نماها و کمبوها را با موسیقی ترکیب کرده است. موسیقی سر به فلک کشیده و هارمونی رو به زوال آهنگ ها به خوبی با سیستم رزمی ترکیب می شود. همه این موارد در کنار هم قرار گرفتند تا Hi-Fi Rush بتواند لحظات سرگرم کننده، چالش برانگیز و سرگرم کننده ای را برای طرفداران بازی های اکشن ایجاد کند.

بله، اگرچه Hi-Fi Rush بدون سروصدا و هیاهوهای معمول بازی های معروف شرکت ها عرضه شد، اما به گونه ای جذاب و دوست داشتنی طراحی شده است که به راحتی می تواند دل هر بازی ویدیویی عاشقی را به دست آورد. به نظر می رسد این بازی دقیقاً همین کار را با اعضای تحریریه یک گیمر انجام داده و از نگاه تیم ما به عنوان بهترین بازی اکشن سال انتخاب شده است.

حالا نوبت شماست که با استفاده از نظرسنجی زیر بهترین بازی اکشن سال را انتخاب کنید. این نظرسنجی تا ساعت 18:55 فردا فعال بوده و نتیجه در این قسمت از مقاله ساعت 19 اعلام خواهد شد. لطفا پس از انتخاب گزینه مورد نظر روی گزینه ارسال کلیک کنید تا نظر شما ذخیره شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر