بررسی شیائومی 12 لایت; میان رده با احساس پرچمدار

سال گذشته شیائومی 11 لایت را در دو نسخه عرضه کرد و نسخه 5G NE به ویژه در بازار ایران با استقبال خوبی مواجه شد. اکنون نوبت به 12 چراغ رسیده است. آیا این گوشی می تواند با حفظ همان پردازنده اسنپدراگون 778G و ایجاد پیشرفت های جزئی، موفقیت نسل قبل را تکرار کند؟ در این بررسی می خواهیم ببینیم شیائومی 12 لایت در مقایسه با نسل قبلی خود چه می گوید، پس با زومیت همراه باشید.

طراحی و کیفیت ساخت شیائومی 12 لایت

از نظر ظاهر و طراحی، شیائومی 12 لایت ویژگی های بسیاری را از برادر بزرگتر خود، شیائومی 12 به ارث برده است، با این تفاوت که قاب گوشی به صورت تخت و مسطح طراحی شده است که با ضخامت کمی به صفحه نمایش می رسد و طبیعتا به دلیل انحنای صفحه نمایش و از قاب عقب در نواحی نزدیک قاب خبری نیست. ماژول دوربین پشت دستگاه به همان سبک سری شیائومی 12 طراحی شده است، علاوه بر بیرون زدگی آرایه دوربین، لنزها نیز بیرون زده اند که باعث می شود گوشی روی سطوح صاف لغزیده شود، نصب کاور ژله ای چیست. موجود در جعبه این مشکل را تا حد زیادی حل می کند.

ما شیائومی را به عنوان شرکتی می شناسیم که با توجه به زنجیره تولید بزرگ و متنوع برندها، سری ها و مدل های مختلف گوشی های هوشمندی که برای خود ساخته است، گیج کننده ترین نام های گوشی هوشمند را انتخاب می کند. این غول چینی هر سال به غیر از مدل های پرچمدار، مشتقات مختلفی را با نام های مختلف عرضه می کند. اما یکی از آنها در چند سال گذشته به نام خود چسبیده است و ما آن را با نام “لایت” می شناسیم.

بخوانید  این آخر هفته چه فیلم هایی را تماشا کنیم: از من با زامبی قدم زدم تا قدیمی هنری

مدل‌های لایت گوشی‌های شیائومی را می‌توان نسخه‌های ضعیف‌شده مدل‌های پرچمدار در نظر گرفت. به عبارت دیگر، میان رده ای که کمترین فاصله را از پرچمداران دارد. از نظر تئوری هم همینطور است. محصولات شیائومی شامل طیف گسترده ای از مدل های میان رده در برندهای مختلف Redmi و Poco است که در موقعیت یکسانی قرار ندارند. اما لایت در گذشته جایگاه و محبوبیت خاصی داشته است و شباهت ها و برخی ویژگی های ظاهری مشترک با گوشی های پرچمدار همان سال شیائومی، آن را از سایر گوشی های میان رده متمایز می کند.