این آخر هفته چه فیلم هایی را تماشا کنیم: از من با زامبی قدم زدم تا قدیمی هنری

فیلم وسترن کمتر شناخته شده قدیمی هنری به عنوان آخرین اثر برای این مقاله مقدماتی فیلم انتخاب شد. فیلمی که تماشای آن کمتر از 100 دقیقه زمان می برد و تقلیدهای فراوانی از بهترین آثار این ژانر دارد، اما به لطف بازی خوب و موسیقی متن جذاب، ایده آشنای خود را به شکل قابل توجهی اجرا می کند.

جری بلک با بازی جک نیکلسون یک کارآگاه بازنشسته نمی تواند به خاطر قولی که به مادری دلشکسته داده است، قاتل را تعقیب کند. خیلی ها به او می گویند که باید این قضیه را نادیده بگیرد و حتی آن را جدی نگیرد. اما جری تسلیم نمی شود و بیشتر و بیشتر درگیر داستان می شود.

جک نیکلسون با دختر کوچک خندان در فیلم The Pledge به کارگردانی شان پن

تعهد (2001)

مفهوم این داستان زمانی افزایش می‌یابد که شان در حین تحقیق درباره مرگی که زندگی خانواده‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد، متوجه یک حادثه تکان‌دهنده می‌شود. اتفاقی که سالهاست ادامه دارد. اینجاست که بهتر می فهمیم چرا ایستوود فیلم را با نمایش مختصر دوران کودکی سه شخصیت اصلی داستان آغاز کرد.

فیلم I Walked with a Zombie محصول سال 1943

من با یک زامبی راه رفتم (1943)

تیم بلیک نلسون سوار در قدیمی هنری

قدیمی هنری (2021)

قتل دردناک دختربچه تقریباً هر لحظه از زندگی کارآگاه بازنشسته را سیاه می کند. تأثیر داستان زمانی به اوج خود می رسد که نه تنها جری حتی زندگی شخصی خود را به این پرونده مرتبط می کند، بلکه بیننده کاملاً مطمئن نیست که آیا در نهایت قاتل را پیدا خواهد کرد یا خیر. برخلاف بسیاری از رمان‌های جنایی که بیننده را فریب می‌دهند و فکر می‌کنند پلیس در پایان داستان پیروز می‌شود، شان پن موفق می‌شود با این نئو نوآر مرموز شک و تردید را در مخاطب ایجاد کند.

بخوانید  Payday 3's First Major Patch Is Finally Here

هنری پس از یافتن یک مرد مجروح با کیفی پر از پول نقد، عملاً امنیت زندگی آرام خود را به خطر می اندازد. زیرا خانه او به این زودی رنگ آرامش نخواهد دید و جان پسرش نیز در خطر است.

فیلم رودخانه عرفانی اسکار بهترین بازیگر مرد و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به شان پن و تیم رابین به این درام جنایی داد کلینت ایستوود او به عنوان کارگردان با نشان دادن تأثیر زمان و رویدادهای مختلف بر زندگی مردم پیشرفت می کند. سر و کار داشتن با سه دوست که سال ها از هم جدا شده اند، اما هنوز به روش های مختلف زندگی یکدیگر را تحت تاثیر قرار می دهند. این تأثیر زمانی به شدت قابل مشاهده است که یکی از آنها با یک اتفاق تلخ و جبران ناپذیر دست و پنجه نرم می کند.

در میان نورپردازی هوشمندانه و تنظیمات داستانی حساب شده که ترس را به فیلم القا می کند، یکی از مهم ترین نکات درام فانتزی مورد بحث این است که داستان را با اهدافی خاص به تصویر می کشد. بسیاری از عناصر فیلم دارای جزئیات قابل توجهی هستند. کارگردان از آنها برای خلق نماد استفاده می کند.

شان پن در وسط خیابان در رودخانه میستیک

رودخانه عرفانی (2003)

داستان فیلم ترسناک I Walked with a Zombie به کارگردانی ژاک ترنر این در مورد زنی است که برای مراقبت از یک زن بیمار به دریای کارائیب سفر می کند. با اینکه از جایی به زن آن زن علاقه مند است، اما تلاش خود را صرف بهبود حال او و رهایی او از وضعیت بد می کند. با این حال، رفتار زن عادی نیست. بتسی به عنوان یک پرستار وارد این مکان عجیب می شود و در ابتدا باور نمی کند که این جادو واقعی است، اما باورهای او به سرعت تغییر می کند.

بخوانید  Gex به دلایلی بازگشته است
یک گیمر دویست و شصت و هشتمین مجموعه مقاله «چه فیلمی را در این آخر هفته ببینیم؟» راه اندازی می کند. این مربوط به فیلم I Walked with a Zombie است که تفاوت های زیادی با آثار زامبی محور دهه های گذشته دارد. پس از آن ابتدا به اثری به کارگردانی کارگردان شان پن می رسیم و یک فیلم هیجان انگیز نئو نوآر با حضور این فیلمساز 62 ساله آمریکایی را می بینیم.

کشاورز که ظاهرا زندگی اش در گذشته خشن تر و خطرناک تر بود. شخصیت اصلی فیلم قدیمی هنری که نامش هنری و تیم بلیک نلسون او نقش خود را بازی می کند، او چنین فردی است. با پیشروی فیلم، کشاورز بیشتر شبیه یکی از تفنگداران برجسته غرب وحشی است.

در ادامه داستان اشاره می شود که قضاوت برای هنری دشوار شده است. مرد مجروح ادعا می کند که تعقیب کنندگان او در واقع جنایتکار هستند، در حالی که شبه نظامیان خودسری که بیرون خانه هنری صف کشیده اند، توضیحات متفاوتی درباره اینکه مرد مجروح کیست، دارند. از طرفی، حداقل در دقایق فیلم، اعتماد صد در صدی به خود هنری، آسان به نظر نمی رسد. از آنجا که رفتار هنری و برنامه‌های او برای شکسته نشدن توسط این بحران نشان می‌دهد که او هر کسی است، به احتمال زیاد او یک کشاورز ساده و سخاوتمند با گذشته‌ای پاک نیست.

یک اثر بسیار قدیمی وودوی زامبی محور، جک نیکلسون در نقش یک کارآگاه بازنشسته، رودخانه عرفانی کلینت ایستوود و یک وسترن نه چندان طولانی با بازی تیم بلیک نلسون.

بخوانید  High on Life - 25 دقیقه بازی

سال قبل از آن جورج ای رومرو و با گذشت زمان، فیلمسازان خلاق دیگر توانستند زامبی ها را به هیولاهای متنوع، خطرناک و محبوب امروزی تبدیل کنند، کلمه زامبی. عمدتاً مربوط به وودو بود. البته با وجود اینکه در آن زمان زامبی ها تعاریف و داستان های متفاوتی داشتند، ارتباط قوی آنها با ژانر وحشت همچنان قابل مشاهده بود.