بازی Mortal Kombat 1; نوع راه اندازی مجدد Mortal Kombat


Mortal Kombat 1 نوید راه‌اندازی مجدد را می‌دهد که هنوز ویژگی‌های محبوب بسیاری از سری دارد. در این ویدیو و مقاله مروری بر اطلاعات بازی خواهیم داشت.

مدت هاست که شایعات زیادی پیرامون امکان معرفی نسخه جدید سری Mortal Kombat منتشر شده است. سریالی که آخرین نسخه آن Mortal Kombat 11 نام داشت در سال 2019 منتشر شد و 4 سال از زمانی که می‌توانیم انتظار نسخه جدیدی از آن را داشته باشیم، می‌گذرد. سرانجام پس از سرنخ های فراوان، چندی پیش استودیو Netherworld نسخه جدید این سری را ارائه کرد که خیلی ها انتظار داشتند Mortal Kombat 12 باشد، اما در عمل از بازی با نام Mortal Kombat 1 رونمایی شد و متوجه شدیم که قرار است در این سری باشیم. سمت راه اندازی مجدد حال پس از تماشای ویدیوهای گیم پلی و موارد دیگر اطلاعات کافی برای در نظر گرفتن جزئیات بیشتر در مورد این بازی در اختیار داریم پس لطفا ابتدا ویدیوی زیر را که برای این امر تهیه شده است مشاهده نمایید سپس توضیحات بیشتری در این زمینه به شما خواهیم داد.

برای حمایت از یک گیمر، لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

قسمت داستانی بازی Mortal Kombat 1

داستان مورتال کامبت 1

نسخه های اخیر Mortal Kombat تجربه داستانی با کیفیت مناسبی برای یک بازی مبارزه ای داشته اند که جذابیت این جنبه از بازی را افزایش داده است. این بدان معناست که سازندگان تعریف جدیدی از مجموعه و جزئیات آن ارائه می دهند که لزوماً قرار نیست وابستگی خاصی به نسخه های قبلی داشته باشند. اد بون سازنده بازی اخیرا اعلام کرده است که Mortal Kombat 1 از نظر داستانی قرار نیست هیچ ارتباطی با نسخه قبلی داشته باشد اما با دانستن اد بون و تکذیب های معروفش با کمی بررسی بیشتر نوار – مقدماتی اعلام بازی، می توان گفت که داستان آن چندان با گذشته بیگانه نیست.

اگر بازی Mortal Kombat 11’s Aftermath Pack را تجربه کرده باشید، می‌دانید که پس از یک نبرد موفق با شنگ سونگ، لو کونگ به معبد شائولین سفر می‌کند تا کنگ لائو را در یک دوره داستانی جدید به چالش بکشد تا قهرمان Earthrealm در Mortal Kombat شود. تریلر Mortal Kombat 1 دقیقا از جایی شروع می شود که لو کونگ اعلام می کند که دوران جدیدی آغاز شده است و ما او را در کنار کنگ لائو در معبد شائولین می بینیم. بنابراین بعید نیست که داستان در واقع ادامه بسته الحاقی نسخه قبلی یا حداقل مربوط به آن باشد.

بخوانید  FATAL FURY: تریلر گیم‌پلی شخصیت‌های رسمی شهر گرگ‌ها

صرف نظر از جزئیات داستان، Netherworld تایید کرد که در Mortal Kombat 1 شاهد بخشی اختصاصی از داستان بازی خواهیم بود و مهمتر از آن به این نکته اشاره کرد که بازیکنان باید منتظر پیچ و خم ها باشند.در این قسمت مهم است که با گذشته سریال ها، شاید آنها تناقض دارند. به عنوان مثال معمولا در نسخه های مختلف سریال شاهد ورود اسکورپیون به میدان جنگ با هدف انتقام از ساب زیرو بوده ایم که فکر می کند عامل اصلی سلاخی خانواده اش است اما اینطور نیست. بعید نیست که در این نسخه این دو شخصیت محبوب سریال از ابتدا باشند. بیا با هم ملاقات کنیم هنوز اطلاعات بیشتری در مورد سایر حالت های بازی اعلام نشده است و برای این منظور باید منتظر موارد بیشتری باشیم. با این حال تقریباً واضح است که شاهد حالت های مختلف آنلاین و آفلاین خواهیم بود.

Kick Sub Zero در Mortal Kombat 1

شخصیت های Mortal Kombat 1

یکی از جذابیت های اصلی سری Mortal Kombat شخصیت های به یاد ماندنی آن است و اگرچه نسخه جدید ریبوت خواهد بود، اما همچنان به شخصیت های همیشه دوست داشتنی این سری وفادار خواهد بود. به Sub-Zero، Scorpion، Lu Kong و Kong Lao اشاره کردیم و در کنار آن ها حضور شخصیت هایی مانند Johnny Cage، Kenshi، Kitana، Raiden، Rain، Mileena و Smoke قطعی شد. شخصیت دیگری که برای استفاده از آن باید بازی را پیش خرید کنید Sheng Song است. بازی شخصیت های دیگری نیز دارد اما قبل از پرداختن به آن بد نیست اشاره کنیم که ظاهر برخی از این شخصیت ها بسیار متفاوت از حالت معمول است و به عنوان مثال بسیاری از طرفداران با ظاهر Raiden مخالفت کرده اند. نکته جالب دیگر مربوط به جانی کیج است که در این نسخه شاهد حضور او در نقش ژان کلود ون دام معروف خواهیم بود. گیمرهای قدیمی به یاد دارند که جانی کیج ژان کلود نام داشت و این بار رسمی است.

در کنار تمامی شخصیت های اصلی، در این نسخه شاهد قابلیتی به نام Kameo Fighters خواهیم بود که ویژگی جدیدی در بین بازی های مبارزه ای نیست. مکانیزم این سیستم به این صورت است که بازیکنان علاوه بر انتخاب شخصیت اصلی خود برای مبارزه، می توانند شخصیت دیگری را از میان مجموعه ای از شخصیت ها به عنوان شخصیت پشتیبان انتخاب کنند و در حین نبردها حرکات ترکیبی را انجام دهند. ساب زیرو و اسکورپیون علاوه بر قرار گرفتن در میان شخصیت های اصلی، می توانند به عنوان شخصیت های فرعی نیز انتخاب شوند و گورو نیز از میان شخصیت های دیگر این ویژگی انتخاب شود.بخش (بخشسونیا بلید (تیغه سونیا), کانو، سیرکس (سیراکس) و جکس (جکس) اشاره شده.

بخوانید  والمارت در حال حاضر معاملاتی روی بازی های وحشی دارد

Netherworld تایید کرده است که در این نسخه از Mortal Kombat 1 هیچ به‌روزرسانی برای سیستم تغییرات شخصیت‌ها از بازی‌های قبلی وجود نخواهد داشت، که به بازیکنان اجازه می‌دهد یکی از انواع مختلف یک شخصیت خاص را انتخاب کنند. بازیکنان همچنین توانایی شخصی سازی ظاهر و ویژگی های شخصیت ها را خواهند داشت. اما نکته مهم دیگر در رابطه با شخصیت های بازی پشتیبانی است که Netherworld در نهایت از Mortal Kombat 1 خواهد داشت. در حال حاضر انتشار بسته های نبرد شامل شخصیت های اصلی بازی و شخصیت های Kameo تایید شده است و می توان انتظار عمق بیشتری داشت. جزئیات در مورد خود شخصیت ها به مرور زمان منتشر می شود. حتی شایعاتی در مورد یک سری شخصیت های مهمان جالب مانند پیس میکر یا کانن در بازی وجود دارد.

بازی Mortal Kombat 1

بازی Mortal Kombat 1; خشن تر و نرم تر از همیشه

معمولا بازی های مبارزه ای مختلف به یک ویژگی خاص شناخته می شوند و اغراق نیست اگر بگوییم وجه تمایز Mortal Kombat از دیگر آثار، بی باکی بودن این مجموعه در نمایش خشونت برهنه در مبارزات است. مورتال کامبت از همان نسخه های اول نبردها را به خشن ترین شکل ممکن به تصویر می کشد و در نسخه های اخیر به لطف پیشرفت های گرافیکی، این جنبه به وضوح بیش از همیشه احساس می شود. خب، Mortal Kombat 1 قرار نیست این رویه را تغییر دهد و نمایش‌های بازی تا اینجا خونین و وحشیانه به نظر می‌رسند.

یکی از ویژگی های اصلی Mortal Kombat 1 در این زمینه وجود حرکات مختلف در بازی است که Fatalities همیشه در بازی وجود خواهند داشت و شما می توانید با انجام آنها در پایان نبرد حریف خود را به طرز وحشتناکی نابود کنید که شما برنده شدید حرکت دیگری که در بازی شاهد آن خواهیم بود Bone Krushing نام دارد که از همین نام می توان حدس زد که هدف آن شکستن استخوان های حریفان در حین مبارزات است. این حرکات بسیار شبیه به اشعه ایکس هستند. با این تفاوت که هدف X-Ray متلاشی کردن اعضای بدن دشمنان بود و Bone Krushing استخوان ها را هدف قرار می داد.

بخوانید  اعلام راه اندازی Bad Boys 4 با ویل اسمیت و مارتین لارنس

کیفیت ها در بازی تایید شده اند. این حرکات به گونه ای است که اگر یکی از شخصیت ها در میانه نبرد در رقابت آنلاین یا به اصطلاح Ridge Quit عقب نشینی کند، شخصیت آنها به طرز وحشیانه ای خود را می کشد. علاوه بر تمامی این حرکات ویژه، در Mortal Kombat 1 شاهد لیست بلندبالایی از کمبوها برای هر شخصیت خواهیم بود که با گذشت زمان می توان آن ها را یاد گرفت و با اجرای صحیح، حریف را مجازات کرد. همچنین تعدادی توانایی مانند دفاع کامل وجود دارد که اگر بتوانید در زمان مناسب آن را اجرا کنید، از سلامت شخصیت شما کاسته نخواهد شد. البته در طرف مقابل حرکاتی برای شکستن گارد و دفاع دشمن نیز در نظر گرفته می شود.

استودیوی Netherworld اعلام کرده است که هدفش در Mortal Kombat 1 ارائه تجربه ای است که روان ترین و جذاب ترین مبارزات را در بین بازی های این سری تا به امروز داشته باشد و باید دید تا چه حد در رسیدن به این هدف موفق خواهد بود.

نسخه های مختلف Mortal Kombat 1

تاریخ انتشار و نسخه های مختلف

Mortal Kombat 1 قرار است در تاریخ 28 سپتامبر برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و Xbox Series S و X منتشر شود. Netherworld اعلام کرده است که جزئیات گرافیکی این بازی، عرضه آن بر روی پلتفرم های نسل هشتم را غیرممکن می کند. Mortal Kombat 1 دارای سه نسخه مختلف خواهد بود. نسخه استاندارد با قیمت 70 دلار در دسترس خواهد بود. نسخه پریمیوم را می توان به صورت دیجیتال یا فیزیکی خریداری کرد و قیمت آن 110 دلار است. این نسخه 5 روز دسترسی زودهنگام به بازی ارائه می دهد، دارای 1250 ارز درون بازی است و برای استفاده از دو بسته نبرد پس از انتشار نیازی به پرداخت جداگانه نخواهید داشت. در نهایت نسخه Kollector را خواهیم داشت که به صورت فیزیکی با قیمت 250 دلار در دسترس خواهد بود. این نسخه شامل تمامی محتوای نسخه پریمیوم می باشد با این تفاوت که شامل مجسمه لو کنگ، استیل بوک، هنر بازی و 1450 قسمت دیگر است.

در هر صورت، باید منتظر ماند و دید که Mortal Kombat 1 در نهایت چقدر موفق خواهد بود. لطفا نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و کاربران آن به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر