بازی کربی جدید نینتندو سوییچ بسیار بیشتر از یک پورت است



بازی Kirby’s Return to Dreamland هنگامی که در سال 2011 برای Wii منتشر شد، دنیا را به آتش نکشید. پلتفرمر شیرین و بچه پسند موفقیت متوسطی داشت و به دست آورد. به طور کلی نظرات مثبت و فروش اندک اما در غیر این صورت بدون اطلاع قبلی می گذرد. پس از کربی ستاره‌ای و سرزمین فراموش شده، بازگشت به سرزمین رویایی دلوکس برای نینتندو سوییچ فرصتی دوباره به بازی می‌دهد. برای بوت کردن

همانطور که از نامش پیداست، فیلم بازگشت کربی به سرزمین رویاها بازگشتی به ریشه هایش برای پف بال صورتی است. حتی در دوران Wii، او به عنوان یک شخصیت انعطاف‌پذیر و مستعد آزمایش شناخته شده بود، مانند گیم‌پلی منحصربه‌فرد ترسیم مسیر کربی: Canvas Curse یا یک سبک هنری جدید در Kirby’s Epic Yarn. بازگشت به سرزمین رویاها یک بازی کلاسیک کربی است که به معنای بخشش، پرش های شناور و دشمنانی است که دوست داشتنی تر از تهاجمی هستند. جلوه‌های بصری برای این نسخه سوییچ بهینه‌سازی شده‌اند و رنگ‌ها را زنده‌تر می‌کنند و به شخصیت‌ها یک طرح کلی مشکی واضح می‌دهد تا شبیه برش‌های کاغذی به نظر برسند.

در حال پخش: Kirby’s Return to Dream Land Deluxe – Nintendo Direct 9.13.22 – Nintendo Switch

ویژگی Return to Dreamland این است که می توانید به عنوان سه نفر از همراهان کربی نیز بازی کنید: متا نایت، کینگ ددده و باندانا وادل دی. هر کدام با سبک بازی و ست حرکت مخصوص به خود ارائه می شوند، اما فقط کربی می تواند از توانایی های کپی استفاده کند. از آنجایی که مراحل و دشمنان بر اساس توانایی‌های کپی ساخته شده‌اند، کربی به‌طور پیش‌فرض نقش رهبر حزب را بر عهده دارد، بنابراین بهتر است یک یا دو کربی را در صفحه انتخاب شخصیت بیاورید.

برای این منظور، کربی دو قابلیت کپی جدید در Return to Dreamland Deluxe دارد: یک لباس Mecha که با غرق کردن دشمنان روباتیک به دست می‌آورد و دیگری Sand Ability. من توانایی Sand را برای خودم در طول جلسه بازی خود ندیدم، اما یک بازیکن شریک کربی را دیدم که کت و شلوار Mecha را در حال قلع و قمع می کند، که به طرز مضحکی مناسب بود. اساساً کربی به عنوان گاندام است که با پرتاب موشک و پرتوهای انرژی عظیم فوق‌حمله کامل می‌شود. نمی توانستم از جسارت این طرح خودداری کنم و بخندم. من در آن زمان در نقش متا نایت بازی می‌کردم و متوجه شدم که حملات شمشیر اکشن او بسیار شبیه به آنچه در Smash Bros احساس می‌کرد، بود، اما برای یک پلتفرمر اعمال می‌شد.

بخوانید  تاریخ انتشار بازی Fatal Fury: City of the Wolves اعلام شد

جدیدترین اضافه شده به Return to Dreamland Deluxe یک کمپین جداگانه با حضور ماگولور، شخصیتی از داستان اصلی است که به طور تصادفی در سیاره Popstar فرود آمد و از کربی و دوستانش کمک خواست. جادوگر بیگانه تمام قدرت های خود را از دست داده است، و یک سری جدید از مراحل پلتفرمینگ را باز می کند تا در حین جمع آوری مواد ارتقاء یافته، او را به پتانسیل کامل خود بازگردانید. مانند داستان اصلی، این بازی برای حداکثر چهار بازیکن همکاری می‌کند و چندین ماگولور با لباس‌های رنگ‌های مختلف ظاهر می‌شوند.

ماگولور سبک حرکتی خاص خود را دارد که یادآور گروه دیگر کربی است، اما منحصر به فرد خودش است، با یک حمله اصلی که جرقه موج کوتاهی را در مقابل او ایجاد می کند. چیزی که من را در مورد این کمپین Magolor شگفت زده کرد این بود که چقدر گسترده به نظر می رسید. در حالی که ندیدیم چند مرحله است یا چقدر طول می کشد، نگاهی کوتاه به درخت ارتقاء Magolor داشتیم. چندین توانایی مختلف برای باز کردن قفل با سطوح مختلف وجود داشت که فضای زیادی را برای پیشرفت نشان می‌داد. به عنوان مثال، حمله اصلی Small Spark پس از یک ارتقا به طور قابل توجهی بزرگتر شده است و نشان می دهد که Magolor زمانی که تمام توانایی های او را به حداکثر برسانید به یک نیروگاه تبدیل می شود. چیدمان منوی ارتقا برای بازیکنان جوان تر – مانند بقیه کربی – ساده و آسان بود، اما مجموعه ابزار Magolor به طور شگفت انگیزی قوی به نظر می رسد. و پس از خرید یک قابلیت ارتقا یافته، بلافاصله برای هر چهار بازیکن قابل استفاده بود.

بخوانید  نسخه نمایشی System Shock Remaster - 20 دقیقه گیم پلی

ماگولور همچنین مالک و میزبان دیگر پیشنهاد جدید و عالی Return to Dreamland Deluxe، Merry Magoland است. این یک اضافه‌شده جدید به بازی است، اما به‌طور عجیبی به نظر می‌رسد که در نسخه اصلی Wii در خانه بوده است. Wii در طول عمر خود ده ها، و نه صدها مجموعه از مینی گیم ها داشته است که برخی از آنها از جاذبه های کارناوال الهام گرفته شده اند، و اساساً این همان چیزی است که Merry Magoland در مورد آن است. کارناوالی که توسط ماگولور اجرا می‌شود، چندین مینی‌بازی از بازی‌های قبلی Kirby و همچنین چند بازی جدید را به ارمغان می‌آورد، همه در یک محیط پارک موضوعی.

ما یک گالری تیراندازی کوتاه بازی کردیم، Kirby on the Draw از Kirby Super Star Ultra، که از کنترل‌کننده‌های Joy-Con برای نشانه‌گیری مکان‌نمای روی صفحه، شبیه به Wii Remote استفاده می‌کرد. اگر به دنبال تغییر سرعت هستید، این بازی‌ها انحراف‌های ساده‌ای هستند، اما به سختی می‌توانید ببینید که چقدر بیشتر از آن خواهند بود. با این حال، می‌توانید اعتبارات خود را که به سختی به دست آورده‌اید، صرف ماسک‌های احمقانه کنید تا در مراحل پلتفرم بپوشید، که لمس خوبی از سفارشی‌سازی است.

بازی Kirby’s Return to Dreamland Deluxe شبیه احیای بهترین موفقیت‌هایش است، از بازگشت بهبودیافته یک ماجراجویی پلتفرمینگ شیرین تعاونی گرفته تا مجموعه‌ای از مینی‌گیم‌ها از سراسر فرنچایز کربی. به نظر می رسد کمپین Magolor بزرگترین اضافه شده جدید است، اما در کل احساس می کند که بازگشتی نوستالژیک برای کربی است.

محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما مشخص شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر