بازی جدید کنسول نینتندو NES پس از 30 سال وارد بازار شد


30 سال از توقف تولید کنسول NES می گذرد، استودیو Mega Cat از انتشار بازی جدیدی بر روی این کنسول خبر داده است.

دستگاه سرگرمی نینتندو یا NES یکی از به یاد ماندنی ترین کنسول ها برای بسیاری از گیمرها است. NES که در سال 1983 منتشر شد، سرانجام پس از 12 سال با فروش 61 میلیون دستگاه متوقف شد. اکنون، 30 سال بعد، یک توسعه دهنده در حال توسعه یک بازی جدید برای NES و Game Boy است.

ساخت چنین بازی هایی چندان عجیب نیست. زیرا پیش از این استودیوی Retro Room Games بازی جدیدی را روی کنسول Game Boy 35 ساله منتشر کرده بود. علاقه شدیدی در میان کاربران صنعت بازی های ویدیویی برای بازگشت به آثار قدیمی وجود دارد و میلیون ها گیمر می خواهند بتوانند بازی های دوران کودکی خود را دوباره زنده کنند. این علاقه تا جایی ادامه دارد که حتی امروزه نیز کنسول ها و کامپیوترهای دهه 80 همچنان روی میز تلویزیون های قدیمی حضور دارند و مورد استفاده قرار می گیرند.

به تازگی استودیو Mega Cat در شبکه های اجتماعی از سفر کوتاه بین کمپین Kickstarter و تامین مالی بازی Flap Happy خبر داده است. این بازی که به عنوان “اولین بازی جوجه سرکش و پلتفرم 8 بیتی” نامگذاری شده است، دارای موانع، آیتم هایی برای جمع آوری، دشمنان برای اجتناب از آن، بیش از 900 مرحله و چندین شخصیت پرنده قابل بازی است. در تبلیغات بازی Happy Flip داستان بازی به شرح زیر است:

فلاپی کوچولو، مثل یک مرغ زندگی کردی، اما ناگهان از هوش رفتی و در سیاهچالی پر از گلوله های آتشین، نیزه ها و خطرات مختلف بیدار شدی!

بخوانید  ماندالوریان باید بفهمد چه داستانی دارد می گوید

Flap Happy را می توان در حال حاضر بر روی رایانه شخصی بازی کرد، اما Mega Cat Studios قصد دارد آن را به NES بیاورد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر