بازنشر تصاویر منتسب به کارت گرافیک RTX 4090 Ti یا مدل جدید Titan

در حالی که افشاکننده این تصاویر سؤالاتی را در مورد اینکه آیا این کارت نسخه بعدی سری Titan RTX است یا خیر، ایجاد کرده است، من شخصاً در آن تردید دارم. زیرا این کارت به وضوح نشان GeForce RTX را روی بدنه خود دارد و کارت های Titan انویدیا از این نماد استفاده نمی کنند.

همچنین می‌توان از قبل طراحی مشابهی برای کارت‌های گرافیک 4090Ti و Titan داشت مورد بررسی قرار گرفت. البته گزارش هایی در مورد احتمال لغو عرضه مدل نیز وجود دارد تایتان در این نسل شنیده می شود و در عوض مدل RTX 4090 Ti را خواهیم داشت که با کارت PG136/139 و مجهز به پردازنده گرافیکی AD102 با 18176 هسته عرضه می شود. این به معنای افزایش 11 درصدی تعداد هسته در مقایسه با RTX 4090 و افزایش 33 درصدی ظرفیت حافظه کش L2 است که آن را به 96 مگابایت می رساند همچنین ظرفیت حافظه گرافیکی آن همچنان 24 گیگابایت و از نوع GDDR6X خواهد بود.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Ti یا نسل بعدی سری تایتان مدت هاست که در میان شایعات و احتمالات به سر می برد و تصاویر زیادی منتسب به این پردازنده گرافیکی قدرتمند در اینترنت منتشر شده است. البته انویدیا تصمیم رسمی برای معرفی و عرضه این کارت نگرفته است. اکنون بار دیگر تصاویری که خنک کننده چهار اسلات با PCB و خروجی های نمایشگر عمودی آن را نشان می دهد در اخبار اینترنت منتشر شده است.

همچنین به وضوح نام RTX 4090 را در پنل جلویی یدک می‌کشد که نشان می‌دهد انویدیا ممکن است از این خنک‌کننده در ساخت‌های اولیه یا آزمایشی این کارت قبل از عرضه آن با طراحی معمول Founders Edition استفاده کرده باشد.

بخوانید  نینتندو سوییچ، پرفروش‌ترین کنسول نوامبر 2022 در بریتانیا

در واقع، تنها چیزهایی که در آن بدنه عظیم وجود دارد، هیت سینک کارت گرافیک، پوشش، پنل پشتی و سیم کشی منتهی به کانکتور 16 پین آن است که بر خلاف سایر مدل های RTX 40 مستقیماً به PCB متصل نیست، بلکه به جای پسوند سیمی که از داخل می آید، هیت سینک از آن عبور کرده و به طرف دیگر برد می رسد و از آن استفاده می کند.

ممکن است زمانی که انویدیا تصمیم به عرضه کارت گرافیک RTX 4090 Ti می گیرد، شاهد محصول مشابه یا نسخه بهبود یافته این کارت باشیم. اما در حال حاضر، ما فقط می توانیم به این تصاویر نگاه کنیم و تصور کنیم که چه عملکرد گرافیکی خیره کننده ای می توانیم انتظار داشته باشیم. البته همیشه بحث قیمت مطرح است که البته اولویت اول عموم این محصولات گران قیمت نخواهد بود.

البته در حالی که ظرفیت حافظه این کارت نسبت به RTX 4090 بدون تغییر باقی خواهد ماند، پهنای باند حافظه افزایش چشمگیری را شاهد خواهد بود. حداقل اینها شایعاتی است که تاکنون در میان گمانه زنی ها مطرح شده است. اما با توجه به میزان تغییراتی که انویدیا در مشخصات فنی محصولات خود در مرحله طراحی ایجاد می کند، همیشه این امکان وجود دارد که همه این موارد تغییر کرده و موارد دیگری جایگزین شوند.

کارت گرافیک GeForce RTX 4090Ti

تصاویر منتسب به کارت گرافیک RTX 4090 Ti یا مدل جدید Titan

اولین تصویر از کارت گرافیک نسل بعدی GeForce RTX 4090 Ti یا سری Titan در اکتبر 2022 و زمانی که اولین محصولات این سری منتشر شد آدا در بازار آزاد شد و به ما پیوست. خنک کننده خنک کننده که حداقل چهار اسلات ارتفاع داشت و گفته می شد ظرفیت جذب انرژی 900 وات دارد، اولین مسئله ای بود که در مورد این پردازنده گرافیکی مطرح شد. با توجه به قرار گرفتن PCB در کنار هیت سینک و نه در قسمت پایین آن، طراحی این برد بسیار خاص و منحصر به فرد است و برای اولین بار در سری GeForce شاهد قرارگیری PCB به صورت عمودی هستیم.

بخوانید  شرکت های بازی سازی بیشتر و بیشتری در خطر تعطیلی قرار دارند

ابعاد خنک کننده کارت گرافیک RTX 4090 Ti

بار دیگر تصاویر منتسب به کارت گرافیک پرچمدار GeForce RTX 4090 Ti یا نسل بعدی سری Titan Ada با خنک کننده غول پیکر چهار اسلات خود منتشر شده است.

نسخه آزمایشی MSI خنک کننده کارت گرافیک GeForce RTX 4090 Ti

این تصاویر نشان می دهد که کارت گرافیک مورد نظر بسیار بزرگ است و حداقل چهار اسلات را اشغال می کند. علاوه بر این برای انتقال برق مصرفی این کارت از یک کانکتور 16 پین استفاده شده است که نشان می دهد توان مصرفی این کارت در حدود 600 وات خواهد بود نه 900 وات. همچنین به نظر می رسد PCB این برد داخل بدنه آن قرار نگرفته است، زیرا درگاه های نمایش آن خالی است.

اکنون تصاویر کاملاً جدید از کارت گرافیک NVIDIA GeForce RTX 4090 Ti این یک مدل جدید در این سری است تیتان در نسل آدا در اینترنت فاش شده است که کاربر توییتر ExperteVallah این تصاویر را عمومی کرده است. این تصاویر نسخه اولیه کارت گرافیک مذکور را نشان می دهد که در کنار کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti یا RTX 3080 FE دیده می شود.

دومین بار در ژانویه 2023 بود که بار دیگر نمایی از محصول به نام PG137 که نزدیک به مراحل پایانی به نظر می رسد در دسترس عموم قرار گرفت. Kopite7kimi برای اولین بار به نام مدل این محصول اشاره کرد و در آن زمان از استفاده از حافظه گرافیکی 48 گیگابایتی با رابط گذرگاه حافظه 384 بیتی خبر داد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر