نینتندو سوییچ، پرفروش‌ترین کنسول نوامبر 2022 در بریتانیا

در نوامبر 2022، فروش کلی بازی نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت. علاوه بر این، نینتندو سوییچ در صدر فهرست این ماه قرار دارد.

با این حال، Call of Duty با اختلاف زیادی پرفروش ترین بازی ماه بود. فقط در چهار هفته، Modern Warfare 2 تقریباً از مجموع فروش Call of Duty: Vanguard از زمان عرضه پیشی گرفت. نزدیک ترین پیرو Modern Warfare، God of War Ragnarok سونی بود که یک نسخه بزرگ برای کنسول های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بود.

در مقایسه با God of War در سال 2018، فروش سه هفته اول Ragnarok 44 درصد بیشتر بود. در ادامه دو بازی پوکمون Scarlet و Violet قرار دارند. اگر فروش جداگانه این دو بازی و همچنین پک دوبل آن را جمع کنیم، این کتاب در رتبه سوم قرار می گیرد. از آنجایی که این بازی توسط نینتندو منتشر شده است، فروش دیجیتالی در دسترس نیست. بنابراین این امکان وجود دارد که اگر نسخه های دیجیتال گنجانده می شد، بازی حتی در رتبه دوم قرار می گرفت.

    بسته کنسول پوکمون اسکارلت و ویولت نینتندو سوییچ

در ماه نوامبر شاهد عرضه سوئیچ اولد با طراحی پوکمون اسکارلت و بنفش بودیم که 8 درصد از کل فروش سوییچ را به خود اختصاص داد و علاوه بر این، فروش جمعه سیاه اطراف این کنسول نیز بالا بود، به طوری که آن جایگاه نسبت به ماه های قبل بالاتر بود. کنسول Xbox Series X Xbox Series S نیز 105 درصد رشد کرد. اما با وجود نزدیکی، نتوانست مقام اول را به خود اختصاص دهد.

در بخش سخت افزار، تقریباً 372000 کنسول در ماه نوامبر فروخته شد که نسبت به ماه قبل 113 درصد رشد داشته است. طبق آمار GfK، این بزرگترین ماه برای فروش کنسول در سال جاری است. با این حال، این میزان هنوز بسیار کمتر از فروش سال 2021 است. کنسول نینتندو پس از چندین ماه در جایگاه سوم، به لطف افزایش 175 درصدی فروش ماهانه، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

بخوانید  RTX 3060 Ti با حافظه GDDR6X در فهرست یک فروشگاه انگلیسی دیده شد

نه لوازم جانبی پرفروش Xbox Series X، Xbox Series S یا PlayStation 5 بودند. بسته دو طرفه PS5 سفید رتبه اول را به خود اختصاص داد و باندل مشکی این کنسول در رتبه دوم قرار گرفت. سپس نوبت به پنج رنگ کنترلر Xbox رسید. مشکی، آبی، قرمز، سفید و فسفری به ترتیب. رتبه هشتم رنگ آبی دو طرفه و رتبه نهم رنگ سرخابی برای آن دسته بود. در نهایت، رتبه 10 یک دارنده مجله دو طرفه است.

اخیرا گروه GSD آخرین آمار فروش نرم افزار و سخت افزار برای نوامبر 2022 در بریتانیا را منتشر کرده است. در مجموع 4.3 میلیون بازی در این ماه در انگلیس فروخته شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7.3 درصد کاهش داشت. یکی از دلایل این موضوع سری Call of Duty است. آخرین چاپ این مجموعه در مهرماه سال جاری منتشر شد. در حالی که سال گذشته بازی اکتیویژن بلیزارد در ماه نوامبر منتشر شد.

بازی Sony Playstation God of War Ragnarok با بازی کریتوس و آترئوس روی یخ

این دومین نسخه بزرگ از یک بازی پوکمون در بریتانیا پس از Pokémon Sun and Moon برای کنسول دستی 3DS است. نکته مهم دیگر در این جدول، قرار گرفتن بازی Football Manager 2023 در رتبه ششم است که نسبت به عرضه نسخه 2022، فروش بازی 30 درصد کاهش داشته است. بعد از این بازی، Sonic Frontiers، یکی دیگر از آثار سگا قرار دارد.

1.82 میلیون نسخه از بازی ها در فروشگاه های دانلود دیجیتال فروخته شد که 10 درصد کاهش نسبت به نوامبر 2021 نشان می دهد. بنابراین، 2.5 میلیون بازی به صورت فیزیکی فروخته شده است که نسبت به سال گذشته 4 درصد کاهش داشته است.

بخوانید  عبور فروش جهانی فیلم The Exorcist: Believer از مرز ۱۰۰ میلیون دلار

در هفته منتهی به بلک فرایدی، دسته بندی ها با تخفیف ها و باندل های متفاوتی مواجه شدند که منجر به فروش بالای آن ها شد. در نهایت، GfK مشخص کرد که 1.29 میلیون لوازم جانبی در ماه نوامبر فروخته شده است که 93 درصد بیشتر از اکتبر و 9.3 درصد بیشتر از نوامبر سال گذشته است.

در جمعه سیاه، Xbox Series S تخفیف قابل توجه 60 پوندی گرفت و پرفروش‌ترین کنسول ماه از نظر سهام (SKU) بود. در مورد پلی استیشن 5، افزایش بسیار زیاد موجودی مرتبط با عرضه God of War Ragnarok باعث شد تا فروش این کنسول نسبت به ماه قبل 71 درصد افزایش یابد. باندل God of War به مدت 5 ماه محبوب ترین پلی استیشن بود و تقریباً 38 درصد از کل کنسول های PS5 فروخته شده این باندل بود.

PlayStation 5 Dual Sense Grip

در پایان می توانید لیست کامل پرفروش ترین بازی های ماه را مشاهده کنید. لازم به ذکر است که در تمامی بازی ها کل فروش فیزیکی و دیجیتالی اعلام شده توسط GSD لحاظ شده است. با این حال، فروش دیجیتالی برای عناوین نینتندو در دسترس نیست. 20 بازی پرفروش نوامبر 2022 در انگلستان به شرح زیر است:

  1. Call of Duty: Modern Warfare 2 (Activision Blizzard)
  2. خدای جنگ: راگناروک (سونی)
  3. فیفا 23 (الکترونیک آرتز)
  4. پوکمون ویولت (نینتندو)
  5. پوکمون اسکارلت (نینتندو)
  6. Football Manager 2023 (سگا)
  7. Sonic Frontiers (Sega)
  8. Mario Kart 8: Deluxe (نینتندو)
  9. Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
  10. LEGO Star Wars: The Skywalker Saga (برادران وارنر)
  11. نینتندو سوییچ ورزشی
  12. گاتهام نایتز (برادران وارنر)
  13. Red Dead Redemption 2 (راک استار)
  14. Horizon: Forbidden West (سونی)
  15. The Last of Us: Part 2 (سونی)
  16. Animal Crossing: New Horizons (نینتندو)
  17. NBA 2K23 (بازی‌های توکی)
  18. مجموعه لگو هری پاتر (برادران وارنر)
  19. Minecraft: Nintendo Switch Edition (Nintendo / Mojang)
  20. Splatoon 3 (نینتندو)
بخوانید  Xbox Game Pass دو بازی دیگر از جمله یک نسخه کاملاً جدید اضافه می کند
تحریریه مجله بازی یک گیمر