شرکت های بازی سازی بیشتر و بیشتری در خطر تعطیلی قرار دارند


گزارش جدید سال 2024 را برای صنعت بازی های ویدیویی پیش بینی می کند. سالی که احتمالا با تعطیلی شرکت های بزرگ همراه خواهد بود.

به نظر می رسد که اخراج استودیوها و ناشران نه تنها در سال 2024 ادامه خواهد یافت، بلکه بسیاری از آنها احتمالاً در سال 2025 نیز شغل خود را در این صنعت از دست خواهند داد. بر اساس وب سایت Videogameslayoffs، که توسط فرهان نوریک توسعه‌دهنده بازی آمار اخراج‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی را راه‌اندازی و منتشر کرد، در سال 2023، تقریباً 10500 کارمند در این صنعت اخراج شدند.

اکنون، تنها یک ماه پس از سال 2024، بیش از 3000 اخراج اضافی در استودیوها و شرکت های بازی تایید شده است. حال سوال مهمی که مطرح می شود این است که اخراج ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و چه آینده ای در انتظار صنعت بازی های ویدیویی است؟

GamesIndustry.biz در گزارش جدید خود به دنبال پاسخ این سوال بوده و با کارشناسان این حوزه گفتگو کرده است. یکی از اعضای کلیدی این صنعت که نامش فاش نشد، در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها گفت: نرخ بهره بالا، عرضه بیش از حد بازی‌های جدید و ریسک سرمایه‌گذاران محتاطانه و سرمایه‌گریز، شرکت‌های بازی‌سازی را در شرایط سختی قرار داده است. وضعیت؛ با این حال، روزهای سخت تری نیز در پیش است.

یکی از مدیران کل یک شرکت سهامی عام نیز می گوید اگر سال 2023 سال اخراج بود، سال 2024 سال تعطیلی خواهد بود. البته، تعطیلی نه تنها در انتظار استودیوهای توسعه، بلکه تعدادی از ناشران، رسانه ها و شرکت های خدماتی نیز خواهد بود. وی همچنین می افزاید: کسب و کارهای زیان ده زیادی در صنعت بازی های رایانه ای وجود دارد و ما یکی دو سال سختی را در پیش داریم.

بخوانید  بهترین بازی های روبلاکس | از Adopt Me تا Phantom Forces

پوستر بازی The Last of Us

رئیس یکی از ناشران بازی های ویدیویی اعلام می کند: «در سال های 2020 و 2021، توسعه بسیاری از بازی ها چراغ سبز دریافت کرده است. از نظر زمان‌بندی انتشار باید به سطوح قبل از کروناویروس برسیم و احتمالاً دو سال طول می‌کشد. اکنون می توانید ببینید که ناشران برای ساخت بازی های کمتر چراغ سبز نشان می دهند. همه جا اتفاق می افتد. نه تنها استیم، بلکه فروشگاه های دیگر اشباع شده اند و بازی ها دیگر در سطح کیفی قبلی نیستند.”

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده در کنفرانس توسعه دهندگان بازی های ویدیویی، متوجه شدیم که در 12 ماه منتهی به اکتبر 2023، حدود یک سوم توسعه دهندگان بازی تحت تأثیر اخراج در محل کار قرار گرفتند. در این نظرسنجی که شامل بیش از 3000 نفر بود، 14 درصد از توسعه دهندگان بازی بسیار نگران، 16 درصد تا حدودی نگران و 26 درصد کمی نگران اخراج شدن تا اکتبر 2024 هستند.

در این نظرسنجی، برخی افراد به صورت ناشناس نظرات خود را در مورد اخراج ها به اشتراک گذاشتند. یکی از مصاحبه‌شوندگان درباره وضعیت فعلی صنعت بازی‌های ویدیویی گفت: «استودیوها در طول همه‌گیری ویروس کرونا خیلی سریع رشد کردند، اما اکنون مردم با بحران مدیریت هزینه‌ها مواجه هستند و پول کمتری را برای بازی‌ها خرج می‌کنند. متاسفانه حباب در حال ترکیدن است. امیدوارم استارت‌آپ‌های جدیدی ایجاد شوند تا شیوه توسعه بازی‌ها را متحول کنند و چیزهای مثبتی را به همراه داشته باشند. »

یکی دیگر از پاسخ دهندگان نیز گفت: «اخراج افراد نگران کننده است. زیرا به نظر نمی رسد که این از الگوی معمول اخراج شدن پس از انتشار پروژه پیروی کند. در گذشته همه چیز خوب پیش نمی رفت، اما امروز پیش بینی اینکه چه زمانی و در کجا ممکن است اخراج شود دشوار است. »

بخوانید  حلقه الدن برنده سومین جایزه سحابی برای جورج آر آر مارتین شد
تحریریه مجله بازی یک گیمر