بازار رایانه های شخصی درآمد بسیار بیشتری نسبت به بازار کنسول ها داشت


آمار درآمد بازی های رایانه ای بسیار بالاتر از مجموع تمامی کنسول ها در 50 سال گذشته است.

معمولاً بازی رایانه شخصی به عنوان محور اصلی صنعت بازی شناخته می شود. در واقع پلتفرم محاسباتی علاوه بر تجربه بازی می تواند مزایای مختلفی برای کاربران داشته باشد که باعث جذب مخاطبان زیادی به سمت رایانه ها شده است که در مقایسه با مخاطبان کنسول بسیار بیشتر است.

در میان توسعه دهندگان صنعت بازی، برخی از جمله نائوکی یوشیدا معتقدند که کنسول ها شانس زیادی برای ماندن در بازار در آینده ندارند، اما این اتفاق برای رایانه ها نخواهد افتاد. این پلتفرم با توجه به کاربردهای زیاد کامپیوتر به غیر از بازی، طرفداران بسیار بیشتری نسبت به کنسول ها دارد. یکی دیگر از دلایل این مشکل به بحث در مورد انحصار شرکت ها مرتبط است. بنابراین هر کنسول بازی‌های انحصاری خود را دارد، اما رایانه آزادی عمل بسیار بیشتری را در اختیار عموم قرار می‌دهد.

گزارش جدیدی تهیه شده است که میزان درآمد حاصل از بازی های ویدیویی را در 50 سال گذشته نشان می دهد. بر اساس این آمار که بازه زمانی 1970 تا 2022 را در بر می گیرد، پلتفرم رایانه های شخصی کاملاً بر صنعت بازی های ویدیویی تسلط دارد. تا سال 2022، رایانه های شخصی بیش از 45 میلیارد دلار درآمد ایجاد خواهند کرد که تفاوت قابل توجهی با درآمد 30 میلیارد دلاری از همه کنسول ها در آن دوره دارد.

آمار فروش پلتفرم های بازی در 50 سال گذشته

این تفاوت 15 میلیارد دلاری در مدت 50 سال به خوبی نشان می دهد که پلتفرم رایانه های شخصی در راس درآمدهای بازی های ویدیویی قرار دارد که بدون شک فروشگاه استیم تأثیر زیادی در این موفقیت داشته است. این فروشگاه دیجیتال در سال 2003 توسط Velo راه اندازی شد و در حال حاضر محبوب ترین پلتفرم بازی های رایانه ای است. تخمین زده می شود که Steam با بیش از 120 میلیون بازیکن فعال بیش از 8.6 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

بخوانید  بروزرسانی سریال تلویزیونی اسپین آف جان اسنو از بازی تاج و تخت: هیچ تضمینی برای ساخت آن وجود ندارد

از سوی دیگر، می بینیم که بازی های موبایل در 50 سال گذشته عملکرد بسیار خوبی داشته اند و بیش از 101 میلیارد دلار درآمد به ثبت رسانده اند. این رقم تمایل شرکت های بزرگی مانند سونی و مایکروسافت را برای ورود به بازار موبایل توجیه می کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر