این آخر هفته چه بازی کنیم: از یاکوزا تا یک تجربه پارکور محور

بازی Ghostrunner

طبق معمول چهارشنبه‌ها، این هفته دو بازی را در بخش دیگری از مقالات آخر هفته به نمایش خواهیم گذاشت: چه بازی کنیم. نسخه اول نسخه ای از سری محبوب Yakuza است و نسخه دوم یک تجربه سرگرم کننده است که ممکن است کامل نباشد اما می توانید از آن لذت ببرید. بنابراین، بدون بحث بیشتر، بیایید به معرفی بازی ها بپردازیم:

در نهایت نظرات خود را در مورد بازی های این هفته با یک گیمر و کاربران آن در میان بگذارید.

جک در حال کشتن دشمنان در بازی Ghostrunner

بازی Ghostrunner

شخصیت کازوما کیریو در Yakuza 0

بازی Yakuza 0

Yakuza 0 از نظر مبارزه نیز یک تجربه جذاب است و جنگ غوغا یا جنگ با سلاح از هیجان و تنوع خوبی برخوردار است. به طور کلی این بازی پس از انتشار توانست نظرها را به خود جلب کند و نسخه پلی استیشن متا 85، ایکس باکس 90 و بعدا نسخه رایانه شخصی نیز متا 86 را دریافت کرد. اگر به دلایلی از سری Yakuza بازدید نکردید به شما پیشنهاد می کنم. از Yakuza 0 دیدن کنید و اگر از آن لذت بردید، همه چیز را دقیقا از نقطه شروع داستان شروع کرده اید و دنباله های زیادی در دسترس هستند که می توانید آنها را بازی کنید.

در این قسمت از مقالات آخر هفته What to play، به سراغ سری Yakuza می رویم و یک بازی جذاب دیگر داریم. با یک گیمر همراه باشید.

دومین بازی این هفته اثری به نام Ghostrunner محصول سال 2020 است که این بازی توسط استودیو One More Level ساخته شده است و یک پلتفرمر اکشن است که حرکات پارکور ورزشی در آن نقش پررنگی دارد.

بخوانید  God of War Ragnarok: All Jewels of Yggdrasil

پس از انتشار، Yakuza 0 نقش مهمی در محبوبیت بیشتر سریال در کشورهای غربی داشت. این بازی به عنوان نقطه شروع داستان، افراد زیادی را ترغیب کرد تا پس از اتمام آن، نسخه های بعدی را تجربه کنند و از این نظر در بین بازی های Yakuza حائز اهمیت است. یکی از دلایل چنین موفقیتی، گیم پلی سرگرم کننده بازی است، در Yakuza 0، بازیکنان می توانند آزادانه در دنیای بازی حرکت کنند و انواع فعالیت ها را انجام دهند. از مراحل اصلی گرفته تا طیف گسترده ای از فعالیت های ثانویه که می توانند پاداش هایی مانند پول به همراه داشته باشند. تنوع فعالیت های جانبی در بازی به حدی است که حتی برخی از بازی های آرکید سگا مانند Out Run را می توان به طور کامل انجام داد!

داستان بازی Ghostrunner در مورد شخصیتی به نام جک است که در ابتدای بازی زمانی که چیزی از گذشته خود به یاد نمی آورد تحت کنترل او قرار می گیرد. صدایی در ذهن جک او را در ماموریت ها و اهداف مختلف راهنمایی می کند و به طور کلی شاهد یک تجربه داستانی اسرارآمیز هستیم که شاید خیلی شگفت انگیز نباشد، اما جذابیت های خاص خودش را دارد.

سری Yakuza در سال 2005 متولد شد، جالب است بدانید که Toshihiro Nagoshi خالق این سری، ایده اولیه بازی Yakuza را دو سال قبل از آن تاریخ داشت و به سختی توانست دیگران را برای ساخت آن یک بازی متقاعد کند. ناگوشی می خواست اثری بسازد که دنیای یاکوزاهای ژاپنی را به تصویر بکشد و یکی از دلایلی که ایده او در ابتدا با مخالفت روبرو شد همین مشکل بود و برخی از اعضا علاقه ای به رفتن به دنیای یاکوزا برای یک بازی ویدیویی نداشتند. به هر حال این پروژه بالاخره چراغ سبز گرفت و اولین بازی Yakuza در سال 2005 منتشر شد.

بخوانید  خرید بلیط بازدید از برج خلیفه در دبی با تخفیف ویژه در سایت دبی تیکت
به طور کلی، اگرچه Ghostrunner یک تجربه کامل نیست، اما می تواند هیجان و تنش یک فیلم اکشن را در چند دقیقه ارائه دهد و به همین دلیل، ارزش حداقل یک بار تجربه کردن را دارد.

چیزی که Ghostrunner را جالب می کند و چرا آن را توصیه می کنم، گیم پلی جالب آن است. در این بازی همه چیز با دوربین اول شخص گفته می شود و بازیکنان دو هدف اصلی دارند. ابتدا با عبور از موانع و سکوها از این طریق از حرکات پارکور استفاده می شود و می توانید با انجام کارهایی مانند دویدن یا پریدن به روش های مختلف از موانع و گاهی حتی از دشمنان عبور کنید. اما شخصیت جک در بازی به هیچ وجه بی دفاع نیست و پرواز تنها ابزار شما برای مقابله با دشمنان نیست. اما شما می توانید آنها را با سلاح نابود کنید.

اما نسخه ای که امروز قرار است ارائه کنیم اولین نسخه Yakuza نیست. بازی Yakuza 0 محصول سال 2015 می باشد دلیل اینکه من این نسخه را پیشنهاد می کنم به دلیل تایم لاین سری است. Yakuza 0 در واقع از نظر داستانی پیشروی نسخه اول این سری است و به عبارتی نقطه شروع داستان کلی مجموعه محسوب می شود. داستان بازی بازیکنان را به ژاپن 1988 می برد و آنها را با کازوما کیریو، شخصیت محبوب و آشنای سری و البته شخصیت گورو ماجیما، پیوند می دهد.

سری Yakuza از آن دسته بازی هایی است که نام آن را اغلب در اخبار یا در رویدادهای مختلف می شنویم، اما برخی از ما به دلایلی تا به امروز با آن برخورد نکرده ایم. یکی از دلایل این مشکل تعدد نسخه های مختلف یاکوزا است و برای خیلی ها این سوال پیش می آید که این سری را از کجا و چگونه شروع کنم؟ نسخه فعلی این مجموعه نقطه شروع بسیار مناسبی برای ورود به دنیای یاکوزا است.

بخوانید  نقد و بررسی انیمیشن Mauka: انیمیشن جذاب آهنگ جنگلی اوکراینی

شخصیت های مختلف در بازی Yakuza 0

نکته جالب در مورد مبارزات بازی این است که دشمنان و خود جک با یک شلیک کشته می شوند و از این رو مخاطب باید توجه داشته باشد تا تصمیم درست را به موقع بگیرد. مواردی مانند توانایی ارتقاء مهارت های جک از دیگر ویژگی های بازی است. در بازی با دنیایی با فضای سایبرپانک طرف هستیم که زیبایی های خاص خود را دارد و کیفیت خوب نور باعث شده این زیبایی ها بیشتر به چشم بیایند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر