اینتل با پردازنده Panther Lake در زمینه هوش مصنوعی طوفانی به پا می کند


انتظار می‌رود که عملکرد هوش مصنوعی پردازنده‌های سری Panther Lake اینتل دو برابر عملکرد خانواده‌های Arrow Lake و Lunar Lake باشد.

پت گلسینگرمدیر عامل اینتل طی گزارش مالی اخیر این شرکت برای سه ماهه چهارم سال 2023 تایید کرد که نسل بعدی پردازنده های این شرکت با نام های سری Arrow Lake و Lunar Lake افزایش قابل توجه سه برابری در پردازش هوش مصنوعی در مقایسه با اولین محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی اینتل، این سری Meteor Lake اولین نسل از پردازنده های Core Ultra است که در دسامبر سال گذشته عرضه شد.

جالب اینجاست که این اولین محصول ساخت اینتل است که با پردازنده اختصاصی شتاب دهنده هوش مصنوعی (NPU) در رده مصرف کننده عرضه می شود. موضوعی که در هفته های اخیر در برنامه های بازاریابی اینتل مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین، با نگاهی به آینده و پردازنده‌های مورد انتظار Arrow Lake و Lunar Lake از سری محصولات Core Ultra که در سال جاری عرضه می‌شوند، کاربران باید انتظار بهبود سه برابری نسبت به قابلیت پردازش محصولات سری Meteor Lake را داشته باشند. هوش مصنوعی

اما جالب اینجاست که Gelsinger قبلا تایید کرده است که نسل بعدی این محصولات، خانواده Panther Lake که در سال 2025 روانه بازار خواهد شد، با ارتقای 2 برابری نسبت به این محصولات عرضه خواهد شد که منجر به بهبود 6 برابری نسبت به نسل اول خواهد شد. این محصول. من برای محصولات جستجو خواهم کرد.

نقشه راه برای پردازنده های بعدی اینتل

در سپتامبر سال گذشته، اینتل معماری پردازنده Panther Lake را منتشر کرد. رسما معرفی شد. اولین محصولات مصرفی مبتنی بر این تراشه ها بر اساس فرآیند Node هستند 18 آمپر اینتل تولید می شود. این تراشه ها در سال 2025 عرضه می شوند و طبق نقشه راه رسمی اینتل، به عنوان نسل بعدی سری های Arrow Lake و Lunar Lake به مصرف کنندگان ارائه خواهند شد.

بخوانید  بازی های Xbox بیشتری به پلتفرم های رقیب می آیند

هر دوی این محصولات برای عرضه در سال جاری برنامه ریزی شده بودند و تاریخ دقیق عرضه هر محصول بسته به فرم تولیدی متفاوت خواهد بود. در واقع نسخه دسکتاپ پردازنده های Arrow Lake امسال و نسخه لپ تاپ یا موبایل آنها سال آینده می رسد.

اما علاوه بر گمانه زنی ها در مورد امکان معرفی نسخه به روز پردازنده های سری Arrow Lake با تعداد هسته های دو برابر شده، با در نظر گرفتن عرضه محصولات سری Panther Lake در سال 2025، ممکن است زمان گنجاندن چنین محصولاتی کمی محدود باشد. ; مگر اینکه تراشه های Panther Lake در پایان سال 2025 معرفی و به بازار عرضه شوند.

پردازنده های سری Panther Lake شایعه شده است هسته های عملکردی هسته های بهینه شده و کم مصرف Cougar Cove و Darkmont در ساختار خود خواهند داشت. هسته های بهینه دارکمونت ای. بلافاصله پردازشگرهای مرکز داده جنگل زئون Cleanwater استفاده می شود؛ جایی که اخبار هسته های عملکرد P سریال دریاچه پلنگ انتظار نمی رود نیز مشابه دریاچه پیکان برای پلتفرم دسکتاپ LGA-1851 و مانند این پردازنده ها شامل همه چیز از دسکتاپ گرفته تا موبایل است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر