ایسوس از کارت گرافیک ROG Matrix GeForce RTX 4090 رونمایی کرد.

سیستم خنک کننده پیشرفته ROG Matrix RTX 4090 از فلزات مایع و کوپلینگ مغناطیسی استفاده می کند و هیچ کابل قابل رویتی وجود ندارد.

کارت گرافیک ROG Matrix GeForce RTX 4090

با نگاهی به ظاهر این سیستم خنک کننده، متوجه می شوید که هیچ کابلی روی رادیاتور وجود ندارد. زیرا این فن ها از اتصال مغناطیسی استفاده می کنند که مدیریت کابل را آسان تر می کند. طبیعتا همیشه باید کابلی برای همگام سازی رنگ ها و تغذیه فن ها و هیت سینک وجود داشته باشد، اما به گفته ایسوس این کابل در داخل لوله های خنک کننده پنهان شده است. همانطور که گفته شد، ایسوس یکی از بزرگترین ایرادات طراحی تمام کارت های گرافیک خنک شونده مایع را برطرف کرده است.

در جدیدترین اخبار فنی و سخت افزاری، کارت گرافیک ROG Matrix GeForce RTX 4090 این توسط ایسوس طی یک رویداد اختصاصی ارائه شد. این اولین کارت گرافیک این سری است ROG Matrix از زمان عرضه RTX 2080 Ti وجود داشته است در بازار معرفی شده است. ایسوس با این کارت سیستم خنک کننده آل این وان متشکل از یک رادیاتور بزرگ 360 میلی متری و 3 فن قدرتمند ROG MF-12S ARGB نیز برای حفظ دمای عملکرد پردازنده گرافیکی قدرتمند خود در مصرف برق 450 وات زیر 60 درجه سانتی گراد رونمایی شد. .

کارت گرافیک ASUS ROG Matrix GeForce RTX 4090

RTX 4090 اولین و سریع ترین پردازنده گرافیکی سری Ada Lovelace انویدیا است که دارای پردازنده گرافیکی AD102 با 16384 هسته CUDA و 24 گیگابایت حافظه 21 گیگابایتی GDDR6X است که در رابط باس 384 بیتی استفاده می شود. RTX 4090 حدود 82 درصد سریعتر از RTX 3090 اجرا می شود، اما این نتایج بر اساس تنظیمات و طراحی شرکت های مختلف بسیار متفاوت است و مقادیر بالاتر یا پایین تر نیز مشاهده شده است.

بخوانید  اخراج 60 کارمند یوبی سافت از دفاتر ایالات متحده و بریتانیا

به عنوان مثال، در تست FireStrike Ultra، کارت گرافیک RTX 4090 حدود 2.04 برابر سریعتر از 3090 است و در تست TimeSpy Extreme، سرعت آن حدود 1.84 برابر است. به گفته ایسوس، این کارت تا سه ماه آینده عرضه خواهد شد و نسخه کلکسیونی آن نزدیک به 2000 دلار قیمت خواهد داشت.

کارت گرافیک جدید ایسوس ماتریکس یکی از اولین پردازنده های گرافیکی در جهان است که از فلزات مایع در بدنه خود استفاده می کند. این اثر یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیزترین نوآوری ها در صنعت تولید پردازنده گرافیکی محسوب می شود که به گفته سازندگان آن، صفحه سرد مخصوصی را در جلوی پردازنده گرافیکی و حافظه قرار می دهد تا از ریزش فلز مایع اطمینان حاصل کند. ایسوس تکنیک جدیدی را توسعه داده است که حتی اگر کارت به صورت عمودی استفاده شود، مشکلی ایجاد نخواهد کرد. لازم به ذکر است که ایسوس مدت هاست که از این روش در لپ تاپ های گیمینگ سری ROG استفاده می کند.

ایسوس کارت گرافیک ROG Matrix GeForce RTX 4090 را به عنوان سریع ترین کارت گرافیک جهان بر اساس پردازنده گرافیکی پرچمدار انویدیا و مجهز به سیستم خنک کننده مایع پیشرفته معرفی کرده است.