انویدیا تولید کارت های گرافیک سری GTX 16 را متوقف کرد


انویدیا قصد دارد تا سه ماهه اول سال 2024 روند تولید کارت های گرافیک سری GTX 16 را برای همیشه متوقف کند.

طبق اخباری که از طریق شرکای تجاری انویدیا به دست آمده است، تیم سبز تصمیم گرفته است تولید کارت های گرافیک محبوب سری GTX 16 را متوقف کند. گرفت. این تصمیم که از سه ماهه اول سال 2024 لازم الاجرا خواهد بود، از طریق کانال های ارتباطی به شرکای تجاری این شرکت ابلاغ شد. این اطلاعات حاکی از آن است که آخرین سفارشات این محصولات در این ماه دریافت خواهد شد و بنابراین امکان ثبت سفارش از ابتدای سال 2024 وجود نخواهد داشت.

بنابراین، انویدیا تمام تمرکز خود را بر روی این سری متمرکز خواهد کرد RTX دور خواهد شد و به طور کامل از نسل GTX پیشی خواهد گرفت. از نظر فنی، انویدیا تولید کارت های گرافیک سری GTX 16 را متوقف کرده است ارائه عملا مدل ها GTX 1650 و GTX 1630 به پایان می رسد زیرا سایر مدل های این سری قبلاً متوقف شده اند. بنابراین، موجودی باقیمانده این تراشه ها در بازار نیز به زودی به اتمام می رسد. کارت گرافیک GTX 1630 جدیدترین مدل از این خانواده است که در ژوئن سال گذشته معرفی شد و یک سال و نیم از عمر آن می گذرد.

شایان ذکر است که کارت های گرافیک سری GTX 16 بر اساس معماری گرافیکی تورینگ و با سری RTX 20 عرضه شده اند و به این ترتیب انویدیا محصولات خود را به دو قسمت تقسیم کرده است تا از ویژگی های سطح بالاتری مانند ray بهره مند شود. ردیابی و DLSS و محصولات سری GTX 16 بیشتر متوجه مصرف کنندگان کلاس اقتصادی و گیمرهای آن زمان بودند که نمی خواستند از این فناوری ها استفاده کنند. .

بخوانید  این آخر هفته چه چیزی را تماشا کنید: از جیسون و آرگونوت ها تا ایفیگنیا

بنابراین، کم فروش ترین مدل در میان خط تولید انویدیا، کارت گرافیک RTX 3050 است که در حال حاضر 230 دلار قیمت دارد. در واقع می توان گفت که هیچ مدل کارت گرافیک سری RTX انویدیا با قیمت کمتر از 200 دلار موجود نیست.

در نهایت، نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر