الکترونیک آرتز تعداد زیادی کارمند را اخراج می کند

الکترونیک آرتز همزمان با جلوگیری از توسعه کسب و کارهای ناموفق بالقوه از اخراج 5 درصد یا 670 کارمند خود خبر داد.

پس از کاهش رتبه در سونی و اخراج 900 کارمند در پلی استیشن، نوبت به الکترونیک آرتز رسید. این شرکت در اطلاعیه ای 5 درصد از کل نیروی انسانی خود معادل 670 نفر را اخراج کرد. اندرو ویلسونمدیرعامل Electronic Arts در نامه ای به کارمندان اعلام کرد که “این شرکت قصد دارد از توسعه IP آینده (که هنوز مالک آن نیست) جلوگیری کند؛ اقدامی که از نظر EA موفقیت آمیز نخواهد بود. این شرکت در عوض بر روی IP های موجود، ورزش و بازی های چند نفره تمرکز خواهد کرد.

ویلسون در این رابطه گفت: “ما در تلاش هستیم تا دارایی ها و دارایی های خود را بهینه سازی کنیم تا با در نظر گرفتن نحوه عملکرد شرکت، از کسب و کار خود به بهترین شکل حمایت کنیم. همچنین از توسعه بازی ها و IP های آینده جلوگیری خواهیم کرد. معتقدیم که برای صنعت موفقیت‌آمیز نخواهد بود؛ چنین تصمیمی منجر به افزایش خلاقیت، نوآوری و سرعت توسعه در گسترده‌ترین فرصت‌های ما می‌شود که شامل IP موجود، ورزش و آنلاین می‌شود، بنابراین می‌توانیم سرگرمی‌های مورد نظر بازیکنان را ارائه دهیم.

در نهایت، ما بر روی فعالیت‌های مختلف شرکت تمرکز می‌کنیم تا تجربیات عمیق‌تری برای بازیکنان و بخش‌هایی که فرهنگ و هواداران خاصی در آن شکل گرفته است، فراهم کنیم. در عین حال، ما انتظار داریم تا 5 درصد از کل نیروی کار ما تحت تأثیر قرار گیرند. “من درک می کنم که ایجاد عدم اطمینان و شرایط دشوار برای افرادی که سخت و پرشور در شرکت ما کار کرده اند.”

بخوانید  طبق گزارش ها، بازیکنان Counter-Strike 100 میلیون دلار در موارد مارس خرج کردند

ویلسون ادعا می کند که به برخی از کارکنان اخراج شده فرصتی داده می شود تا در پروژه های مختلف کار کنند، اما به همه کارگران اخراج شده این فرصت داده نمی شود. وی در این باره گفت:

آغاز ماجراجویی مرد آهنی در بازی مرد آهنی

“اگرچه مفاد ذکر شده شامل مورد همه تیم ها نمی شود، اما این سخت ترین بخش تغییرات است. ما تمام گزینه های ممکن را برای کاهش بیشتر تاثیر آنها بر نیروهای خود بررسی کرده ایم. هدف اصلی ما ارائه فرصت های جایگزین برای تیم های مختلف است. اعضا برای شروع به کار در بخش ها و پروژه های جدید.» و در شرایطی که امکان انجام چنین کاری وجود نداشته باشد، با احترام و توجه کامل از همکاران خود حمایت خواهیم کرد. و طی سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.»

همزمان با اخراج کارمندانش، EA اعلام کرد که کل استودیوی Ridgeline Games خود را تعطیل خواهد کرد. این استودیو که در سال 2021 تاسیس شد و قرار بود قسمت داستانی بازی آینده Battlefield را توسعه دهد که توسعه آن را به Criterion Games سپرد. این شرکت قبلا مجوز توسعه چندین IP مانند Black Panther، Iron Man و یک شوتر اول شخص از دنیای Star Wars (طراحی شده توسط Respawn Entertainment) را داشت.

اخیراً اعلام شد که در میان بازی‌هایی که توسط الکترونیک آرتز در حال توسعه است، ساخت بازی تیراندازی اول شخص Star Wars لغو شده است، اما روند ساخت Iron Man و Black Panther از دنیای مارول به خوبی پیش می‌رود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر