اسناد دادگاه مایکروسافت به عرضه احتمالی پلی استیشن 5 اسلیم در پایان سال جاری اشاره دارد


طبق اسناد دادگاه مایکروسافت، این شرکت انتظار دارد پلی استیشن 5 اسلیم اواخر امسال عرضه شود.

اختلاف بین مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد همچنان ادامه دارد و تا چند روز دیگر نتیجه آن مشخص خواهد شد. تا کنون، طی مقالات ارائه شده در این دادگاه، افشاگری های متعددی از جمله انحصاری ایندیانا جونز از MachineGames و IO Interactive’s Project Dragon برای Xbox صورت گرفته است. علاوه بر این، بودجه تولید Horizon Forbidden West و The Last of Us Part 2 نیز فاش شده است.

اما به نظر می رسد افشای اطلاعات محرمانه دو شرکت سونی و مایکروسافت در این دادگاه متوقف نمی شود. زیرا در اسناد جدیدی که مایکروسافت به دادگاه ارائه کرده است، ادعا شده است که مدل باریک کنسول پلی‌استیشن 5 باید در پایان سال 2023 عرضه شود. پلی استیشن 5 اسلیم اواخر امسال با همان قیمت پایین تر.»

سونی تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد توسعه مدل جدید پلی استیشن 5 منتشر نکرده است، اما شایعات ادعا می کنند که این شرکت در حال کار بر روی پلی استیشن 5 با درایو دیسک قابل جابجایی است. در گذشته، Tom Henderson از Media Insider Gamenig گزارش داده بود که این دیسک درایو به طور جداگانه از طریق درگاه USB-C به کنسول متصل می شود. بر اساس گزارش ها، سونی علاوه بر عرضه این کنسول بدون دیسک درایو، بسته ای را نیز در اختیار خریداران قرار خواهد داد که شامل یک درایو دیسک در جعبه است.

با این حال، گزارش ها ادعا می کنند که تغییرات سخت افزاری داخلی قابل توجهی برای مدل مذکور وجود ندارد. بر اساس گزارش ها، تولید مدل جدید از آوریل امسال آغاز شده و در حال حاضر برای عرضه در ماه سپتامبر برنامه ریزی شده است. ظاهرا تولید مدل های فعلی تا تعطیلات سال 2023 متوقف خواهد شد با این حال باید منتظر انتشار رسمی بیانیه های سونی باشیم.

بخوانید  نقد و بررسی فیلم شاه آرتور: یک دوستی افسانه ای

شما می توانید نظرات خود را در مورد این خبر با تیم یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر