استودیوی شریک سازنده سابق COD پلی استیشن درهای خود را بسته است

طبق یک پست لینکدین از رئیس منابع انسانی Deviation، استودیو Deviation Games، استودیویی که توسط دیو آنتونی و جیسون بلوندل کهنه‌کارهای Call of Duty در سال 2021 تأسیس شد، درهای خود را بسته است. این استودیو با سونی همکاری کرده بود تا یک IP جدید را توسعه دهد که می توانست یک انحصاری پلی استیشن باشد.

در پیام کریست استال، مدیر منابع انسانی انحراف آمده است: «با قلب‌های سنگین ما تعطیلی بازی‌های انحرافی را اعلام می‌کنیم. “من می خواهم عمیق ترین قدردانی خود را از کل تیم خود ابراز کنم. از شما برای تمام تلاش، فداکاری و مشارکت شما در Deviation سپاسگزارم؛ من بسیار سپاسگزارم که فرصت همکاری با هر یک از شما را دارم.”

Stull همچنین اعلام می‌کند که Deviation میزبان یک رویداد شبکه‌ای برای کارمندان سابق خود خواهد بود و استودیوها و شرکت‌هایی را که در حال حاضر استخدام می‌کنند تشویق می‌کند تا در آن شرکت کنند.

استودیو AAA در ابتدا در پی رونق بازی های ناشی از بیماری همه گیر ایجاد شد و در اولین سال فعالیت خود به بیش از 100 کارمند رسید. نقل قول های اولیه از بنیانگذاران Deviation که از همان ابتدا جاه طلبانه بودند، در مورد آینده استودیو بسیار خوش بین بودند.

آنتونی درباره همکاری با سونی در یکی از ویژگی های GamesIndustry.biz گفت: «این کاملاً شگفت انگیز است. ما قبلاً هرگز در چنین موقعیتی نبوده‌ایم، جایی که هر آنچه می‌توانیم بخواهیم داشته باشیم. از روز اول تأسیس استودیو، ما برای سال‌ها و سال‌های آینده امنیت مالی کامل داریم.» بعداً در مقاله، او توضیح داد که Deviation Games یک «استودیوی کاملاً مستقل» است که خارج از نفوذ سونی «به‌طور مستقل حمایت و تأمین مالی می‌شود».

بخوانید  چرخ را 24 بچرخانید و یک آیفون 13 برنده شوید!

انحراف به سرعت با افتتاح استودیوی دوم در کانادا در سال 2022 گسترش یافت، اما در اواخر همان سال، یکی از بنیانگذاران جیسون بلوندل راه خود را از شرکت جدا کرد. یک سری اخراج‌ها در سال 2023 دنبال شد و این شرکت اکنون اعلام کرده است که درهای خود را برای همیشه می‌بندد، قبل از اینکه اولین بازی‌اش اعلام شود.

سونی که قرار بود برای اولین بازی خود با Deviation شریک شود، یکی از چندین شرکت در این صنعت است که هزینه های خود را در طول سال گذشته کاهش داده است، از جمله لغو پروژه ها و اخراج. سال گذشته اعلام کرد که برنامه‌های بازی‌های زنده روی پلی‌استیشن را به نصف کاهش می‌دهد، و اوایل امسال ۹۰۰ شغل را کاهش داد و تعدادی از بازی‌های برنامه‌ریزی شده را لغو کرد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر