ارائه مستند Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed The Legendary Bob Ross


در این مقاله مستند باب راس: تصادفات شاد، خیانت و طمع، مستندی به کارگردانی جاشوا روفه که زندگی نقاش و مجری معروف تلویزیون باب راس را به تصویر می‌کشد، ارائه می‌کنیم. تصویری که همه ما از صدای آرام و نگرش مثبت او نسبت به زندگی به یاد داریم.

مستند Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed، مستندی به کارگردانی کارگردان جاشوا روفه این زندگی و میراث نقاش و مجری مشهور تلویزیون است، باب راس، و همچنین اختلافات حقوقی و شخصی را که پس از مرگ وی در مورد مالکیت تجاری و مالکیت معنوی آثار وی به وجود آمد را آشکار می کند. این مستند در 25 آگوست 2021 در سرویس استریم نتفلیکس منتشر شد.

اگر می خواهید در مورد شخصیت بیشتر بدانید باب راس و شما هنر او هستید و می خواهید کارهایش را تماشا کنید، می توانید در اینترنت چند قسمت از برنامه تلویزیونی او به نام شادی نقاشی را جستجو کنید که مدت هاست در پلتفرم های مختلف و با نام “لذت نقاشی” موجود است. . شبکه 4 داشت پخش می شد. کتاب ها یا مقالات زیادی در مورد این مجموعه تلویزیونی لذت نقاشی منتشر شده است که با کمی جستجو در اینترنت مقالات و کتاب هایی در مورد تأثیر فرهنگی و محبوبیت شخصیت پیدا خواهید کرد. باب راس تجزیه و تحلیل می کنند

باب راس و همسر اولش در مستند باب راس: تصادفات شاد، خیانت و طمع

سبک نقاشی باب راس به این کار wet on wet یا alla prima می گویند که به معنای نقاشی روی لایه های مرطوب رنگ روغن بدون انتظار برای خشک شدن آن لایه ها است. این تکنیک به او اجازه داد تا ترکیبات نرم و انتقال خطوط صاف را در نقاشی های منظره خود ایجاد کند. او همچنین از پالت محدود رنگ و قلم مو و چاقوهای مختلف برای ایجاد جلوه های متنوع در آثارش استفاده کرد. تکنیک Wet-on-Wet یک تکنیک نقاشی است که در آن لایه‌هایی از رنگ مرطوب بر روی لایه‌های دیگر رنگ مرطوب که قبلاً روی بوم اعمال شده است، اعمال می‌شود. این تکنیک با نام های آلا پریما و نقاشی مستقیم نیز شناخته می شود.

بخوانید  بهترین‌های سال 2022: فضای بزرگ‌تر از زندگی Tinykin من را مستقیماً به Toy Story برد.

مستند «باب راس: وقایع شاد، خیانت و طمع» درباره زندگی و میراث نقاش و مجری مشهور تلویزیون است که سال ها در جعبه جادویی خانه های مهمان گذرانده و «شادی برای نقاشی» را به آنها نشان داده است. مستند Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed شامل مصاحبه ای با پسر است باب راس، استیو راسهمسر اولش ویکی راسدوستان و همکارانش، مورخان هنر و کارشناسان، و همچنین از تصاویر آرشیو قسمت های تلویزیونی نمایش “Plaisir de Peinture”. باب راس و از منابع دیگر برای نشان دادن سبک، شخصیت و تأثیر نقاشی او استفاده شده است.

از سوی دیگر دعاوی و دعواهای حقوقی به جا مانده از دارایی ها باب راس و شرکت او، شرکتی که حقوق نام، تصویر و محصولات او را در اختیار دارد، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و همچنین این مستند نشان می‌دهد که چگونه شرکت باب راس او سعی کرد هر کسی که آن را به ارث می برد کنترل کند باب راس او به چالش می کشد، سکوت می کند و می ترساند. این مستند نگاهی متعادل و البته ظریف به زندگی و حرفه است. باب راس دستاوردها و مبارزات خود را ارائه و برجسته می کند، و از تأثیر مثبت این شخصیت محبوب بر میلیون ها نفری که نقاشی و قدردانی از هنر را از او آموخته اند، تجلیل می کند.

تصویر سیاه و سفید باب راس در مستند Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed

باب راس او در سال 1942 در شهر ساحلی دیتونا بیچ فلوریدا به دنیا آمد. پدر باب او نجار بود و در سن 17 سالگی پس از پایان دبیرستان در اورلاندو به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست. او که توسط ارتش به آنکوریج، آلاسکا منتقل شد، ابتدا کوه های پوشیده از برف را دید که بعدها الهام بخش بسیاری از نقاشی های او شدند. پس از پایان خدمت، برای آموختن نقاشی به مدارس بسیاری رفت، اما از سرعت کند طراحی با روش‌های کلاسیک خسته شده بود و تصمیم گرفت انقلابی در نقاشی به روش خیس بر خیس ایجاد کند و تلاش کرد تا بتواند سریعتر بکشید و نقاشی را آموزش دهید و این ابزار اصلی تکنیک او شد. باب راس هنگام شرکت در کلاس هنر در USO Anchorage نقاشی را یاد گرفت. باشگاه آموزش هنر زمانی که او عضو نیروی هوایی ایالات متحده بود. او از تکنیک مرطوب روی خیس استفاده می کند بیل الکساندریک نقاش آلمانی که یک برنامه تلویزیونی به نام “جادوی نقاشی رنگ روغن” داشت، الهام گرفت. باب راس از جانب بیل الکساندر او درس خواند و بعداً تحت الحمایه او شد.

بخوانید  WoW Plunderstorm, la version de Blizzard du Battle Royale, fait marcher le gameplay MMO traditionnel sur la planche

باب راس یک نقاش و شخصیت تلویزیونی آمریکایی بود که از طریق برنامه تلویزیونی خود به نام لذت نقاشی به شهرت رسید، برنامه ای که به میلیون ها نفر آموزش داد که چگونه با استفاده از یک تکنیک خاص، مناظر را به سادگی و زیبایی نقاشی کنند. باب راس او در سال 1942 در فلوریدا به دنیا آمد و در 18 سالگی به نیروی هوایی پیوست. او اشتیاق خود به نقاشی را زمانی که در ایالت آلاسکا مستقر بود کشف کرد، جایی که نمی توانست زیبایی طبیعی مناظر اطراف را نادیده بگیرد، که الهام بخش بسیاری از آثار معروف او بود. او تحت نظر است بیل الکساندرنقاش آلمانی که برنامه تلویزیونی مشابهی داشت، مطالعه کرد و بعداً جایگزین این نقاش آلمانی در صفحه تلویزیون شد.

دوربین باب راس در مستند باب راس: تصادفات شاد، خیانت و طمع

باب راس در سال 1981 او نیروی هوایی را ترک کرد و برنامه تلویزیونی خود را راه اندازی کرد که به مدت 11 سال پخش شد و بیش از 400 قسمت را تولید و پخش کرد. او شرکت کرد باب راس کسب و کاری را تاسیس کرد که لوازم و کالاهای نقاشی خود را می فروخت. او در سال 1995 بر اثر لنفوم در سن 52 سالگی درگذشت. باب راس او در 4 جولای 1995 بر اثر لنفوم، نوعی سرطان که بر سیستم لنفاوی تأثیر می گذارد، درگذشت. او در زمان مرگ 52 سال داشت. او در اوایل سال 1994 به این بیماری مبتلا شد و وضعیت خود را مخفی نگه داشت.

او با اجرای برنامه اش که عنوان معروف و به یاد ماندنی «لذت نقاشی» داشت، به شهرت رسید. برنامه ای که در هر قسمت به میلیون ها نفر آموزش داده است که چگونه مناظر را با استفاده از تکنیک مرطوب روی مرطوب نقاشی کنند. صدای نرم و آرامش بخش او، نگرش مثبت به زندگی و اشعار خودش مانند «درختان کوچک شاد» و «ما اشتباه نمی کنیم، حوادث خوشی داریم» او را به چهره ای محبوب و مشهور در دنیای هنر و سرگرمی تبدیل کرده است. . . باب راس او بسیاری از نقاشی های معروف مانند «کوه عرفانی»، «تنهایی زمستانی» و «منظره دریای گرمسیری» را خلق کرد.

بخوانید  ساخت سریالی براساس بازی The Medium

جاشوا روفه، کارگردان مستند باب راس: تصادفات شاد، خیانت و طمع

جاشوا روفهتهیه کننده و کارگردان آمریکایی است که به خاطر ساخت فیلم ها و سریال های مستند شهرت دارد. او در سال 1983 در بروکلین نیویورک به دنیا آمد و کار خود را در سال 2002 با کارگردانی فیلم The Grey in Between آغاز کرد. برخی از آثار برجسته او عبارتند از Lost for Life محصول 2013، Swift Current محصول 2016، Lorena محصول 2019، Sasquatch محصول 2021 و همان مستند Bob Ross: Happy Accidents, Betrayal & Greed محصول 2021. جاشوا روفه او یکی از مستندسازانی است که علاقه مند به کاوش در داستان های عجیب، کمی تاریک و البته پیچیده است.

تحریریه مجله بازی یک گیمر