ارائه مستند سمفونی آمریکایی شانس اسکار 2023


در این مقاله، مستند American Symphony، مستندی به کارگردانی متیو هاینمن، که کار و زندگی شخصی جاناتان مایکل باتیست، موسیقی‌دان آمریکایی را در طول ساخت اولین سمفونی اصلی خود به تصویر می‌کشد، ارائه می‌کنیم.

Documentary American Symphony یک فیلم مستند محصول سال ۲۰۲۳ به کارگردانی متیو هاینمن شرق. متیو هاینمن ما او را به خاطر کارگردانی مستند سرزمین کارتل می شناسیم که در آن این مستند به بررسی جنگ با مواد مخدر در دو سوی مرز بین ایالات متحده آمریکا و مکزیک می پردازد. مستندی جذاب که داستان دو گروه از مردم عادی را روایت می کند که برای مبارزه با کارتل ها به عدالت و قانون روی می آورند. این مستند در سال 2015 منتشر شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار شد و ما آن را در مقاله ای معرفی کردیم.

هاینمن او در سال 2023 مستندی را کارگردانی خواهد کرد که امکان برنده شدن اسکار بهترین مستند را دارد. مستند «سمفونی آمریکایی» که درباره نوازنده ای به نام جان باتیست یک سمفونی اصلی ساخت و در این بین داستان همسرش نقل شد. در واقع، در حالی که زن جان باتیستکه خود نویسنده و نامش بود سولیکا جواد با سرطان خون مبارزه می کند جان باتیست او سمفونی خود را می سازد و خود را در شرایط سخت روحی و روانی می بیند.

جان باپتیست در حال اجرای موسیقی در مستند سمفونی آمریکایی

مستند American Symphony توسط Higher Ground Productions، Mercury Studios و Our Time Projects تولید شده است. مدت زمان این فیلم مستند 1 ساعت و 44 دقیقه است و گروه سنی 13 سال به بالا مجاز به تماشای آن هستند. مستند «سمفونی آمریکایی» در تاریخ 29 نوامبر 2023 در ایالات متحده آمریکا اکران شد و این فیلم مستند در بخش بهترین مستند سال موفق به کسب 15 جایزه و 26 نامزدی در جشنواره های مختلف شده است. همانطور که قبلا اشاره کردیم، این فیلم مستندی درباره زندگی است جان باتیست، کارنامه موسیقی او و نبرد همسرش با سرطان خون را در قالب داستانی به تصویر می کشد. مستند “سمفونی آمریکایی” اولین نمایش جهانی خود را در پنجاهمین جشنواره فیلم تلوراید در 31 آگوست 2023 داشت و سپس در 29 نوامبر 2023 توسط نتفلیکس برای پخش پخش شد. این فیلم مستند با استقبال خوب منتقدان روبرو شد و سال گذشته در سال گذشته درخشید. جشنواره های فیلم و برنده جوایز متعدد.

بخوانید  بزرگترین درآمد دیابلو 4 در پنج روز اول انتشار

پنجاهمین جشنواره فیلم تلوراید از 31 اوت تا 4 سپتامبر 2023 در تلوراید، کلرادو برگزار شد. جشنواره فیلم تلوراید یک جشنواره فیلم است که هر ماه سپتامبر در روز کارگر برگزار می شود.. این جشنواره اولین بار در سال 1974 برگزار شد و توسط شورای هنر و علوم انسانی تلوراید، کلرادو برگزار شد. به مناسبت پنجاهمین دوره این جشنواره، آلفونسو کوارون، آدام کورتیس، ایتان هاوک، راشل کوشنر، استیو مک کوئین و میرا نیر که همگی مهمانان قبلی این جشنواره بودند، این بار به عنوان داور جشنواره دعوت شدند. طبق معمول، برنامه رویداد یک روز قبل از شروع جشنواره فاش شد، اگرچه برخی از فیلم‌های حاضر در جشنواره‌های دیگری مانند جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو و جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو، جشنواره فیلم نیویورک نیز به نمایش درآمدند. به عنوان پنجاهمین جشنواره بین المللی فیلم تورنتو. جشنواره فیلم تلوراید در درجه اول بر خرید حقوق پخش و نمایش آثار منتشر شده قبلی متمرکز بود.

همسر ژان باپتیست روی تخت بیمارستان در مستند سمفونی آمریکایی

جاناتان مایکل باتیستزاده ۱۱ نوامبر ۱۹۸۶، خواننده، ترانه سرا، نوازنده چند ساز، رهبر گروه موسیقی اکستر، آهنگساز و شخصیت تلویزیونی آمریکایی است. او با هنرمندان مشهور دنیای موسیقی از جمله استیوی واندر، شاهزاده، ویلی نلسون، لنی کراویتز، اد شیران، لانا دل ری، روی هارگرو و نوجوانضبط و اجرا شد. جان باتیست با گروه خود Stay Human از سال 2015 تا 2022، تقریباً هر شب به عنوان رهبر ارکستر و کارگردان موسیقی در The Late Show با استیون تایرون کلبر روی صحنه رفت؛ استیون تایرون کلبرکمدین، نویسنده، تهیه‌کننده، بازیگر، منتقد رسانه‌ای و مجری تلویزیون آمریکایی و چهره‌ای مشهور در برنامه‌های تلویزیونی است.

جان باتیست او همچنین مدیر موسیقی آتلانتیک و مدیر خلاق موزه ملی جاز در هارلم است. در سال 2020، او موسیقی فیلم انیمیشن تحسین شده روح پیکسار را ساخت که برای آن جایزه اسکار و همچنین جایزه گلدن گلوب، جایزه گرمی و جایزه فیلم بفتا (همه مشترک با ترنت رزنور و آتیکوس راس) اخذ شده. جان باتیست او در این جشنواره موسیقی 5 جایزه گرمی از 20 نامزدی دریافت کرد، از جمله آلبوم سال برای ما در سال 2021. در سال 2023، کامبریک او در فیلم مستند American Symphony که اولین سمفونی اورجینال او را به نمایش می گذارد ظاهر شد و علاقه مندان به دنیای موسیقی می توانند جنبه دیگر زندگی این نوازنده استثنایی و البته مشکلات و سختی های ناشی از آن را ببینند. به لطف کارگردانی مستندساز با استعدادی مانند متیو هاینمنملاقات کردند.

بخوانید  Dragon's Dogma 2 - How To Get The True Ending

ژان باپتیست و همسرش در راهروی بیمارستان در مستند American Symphony

جان باتیست او در متایری، لوئیزیانا، در یک خانواده کاتولیک به دنیا آمد. کامبریک او یکی از اعضای گروه موسیقی نیواورلئان و برخی از اعضای خانواده اش مانند لیونل باتیست از گروه گروه راهپیمایی ترم، میلتون باتیست از گروه گروه راهپیمایی المپیا و راسل باتیستا جوان در موسیقی هم شرکت کردند. گروه خانواده جان باتیست باند گروهی از برادران باتیست نام داشت در 11 سالگی به پیشنهاد مادرش یادگیری پیانو را آغاز کرد و تا 18 سالگی به طور مداوم و منظم به تمرین این ساز پرداخت. او پیانیست بازی های ویدیویی محبوبی مانند گیم است جنگنده خیابان آلفابازی فاینال فانتزی VII و سونیک جوجه تیغی و از هنرش در همه رسانه ها استفاده کرد. در سن 17 سالگی، کامبریک او اولین آلبوم خود را به نام تایمز در نیواورلئان منتشر کرد. جان باتیست او لیسانس موسیقی خود را در سال 2008 و کارشناسی ارشد موسیقی خود را در سال 2011 دریافت کرد، هر دو پایان نامه در مورد مطالعه ژانر موسیقی جاز. در دبیرستان جولیارد، دومین آلبوم خود را با عنوان منتشر کرد زندگی در نیویورک: در موزه هنر روبین منتشر شده. در پایان سال 2006، کامبریک او هنرمند برجسته ای در ایالات متحده آمریکا، اسپانیا و آفریقای جنوبی و همچنین در شهرهای لندن، لیسبون و پاریس بود.

متیو هاینمن او چندین مستند تحسین برانگیز با موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی ساخته است. او در سال 1983 در واشنگتن دی سی در خانواده ای یهودی به دنیا آمد و در کالج دارتموث تاریخ خواند و به تدریس و تدریس علاقه داشت، اما راه دیگری برای او آماده شد: مستندسازی. متیو هاینمن با ساخت مستندی به نام زمان ما (زمان ما)، به سینما علاقه داشت. او سپس مجبور است HBO در پروژه بیماری آلزایمر (آلزایمر) کار کرد و فیلم گرفت فرار از آتش: مبارزه برای نجات سیستم مراقبت های بهداشتی آمریکا (Escape from Fire: The Fight to Save America's Health Care System) و در واقع یکی از کارگردانان این فیلم بوده است. اما مستند سرزمین کارتل ها باعث شهرت و محبوبیت او و تولید چهره ای سرشناس و موفق در هالیوود شد. کاترین بیگلومستند سرزمین کارتل ها او نامزد جوایز اسکار، بفتا و برنده سه جایزه امی شده است..

بخوانید  Magic LOTR's One-Of-A-Kind "One Ring" Card Has Been Found

متیو هاینمن، کارگردان مستند سرزمین کارتل

متیو هاینمن همچنین در مستند 2017 شهر ارواح (شهر ارواح) که داستان گروهی از شهروند خبرنگاران را دنبال می کند که جنایات داعش در سوریه را افشا کردند. در سال 2018 اولین فیلم بلند او با عنوان یک جنگ خصوصی (جنگ مخفی) که جنگجوی پایک او نقش خبرنگار جنگ ماری کالوین را بازی کرد. آخرین مستند متیو هاینمن قبل از ساخت مستند American Symphony مستند دیگری به نام موج اول (موج اول) اپیدمی بود کووید 19 به نیویورک می گوید. هاینمن او به خاطر سبک سینمایی متمایزش شناخته می شود و می توان او را با افراد با پیشینه های مختلف صمیمانه دید و همچنین شجاعت و ریسک پذیری اش در هنگام فیلمبرداری در موقعیت های خطرناک. او جوایز و افتخارات زیادی را برای کار خود دریافت کرده است، از جمله دو جایزه کارگردانان انجمن آمریکا، یک جایزه Peabody و یک جایزه پارک لورنتس.

تحریریه مجله بازی یک گیمر