آلفا قنطورس; نزدیکترین منظومه ستاره ای به زمین را بشناسید

برای پیمودن چنین مسافت عظیمی به یک سفینه فضایی بسیار سریع یا وسایل سفر دیگری نیاز داریم. به گفته ناسا، شاتل فضایی دیسکاوری (در سال 2011 بازنشسته شد) با سرعت تقریبی 28000 کیلومتر در ساعت حرکت می کند. حتی با حرکت ثابت با این سرعت، رسیدن به آلفا قنطورس 148000 سال طول می کشد.

مسلما بزرگترین چالشی که در ساختن خانه جدید در منظومه آلفا قنطورس با آن روبرو خواهیم بود، فاصله بسیار زیاد بین زمین و این سه ستاره است. اگرچه آلفا قنطورس نزدیک ترین منظومه ستاره ای به زمین است، اما هنوز بیش از 4 سال نوری یا حدود 37.8 تریلیون کیلومتر از ما فاصله دارد.

چقدر طول می کشد تا به آلفا قنطورس برسید؟

ستارگان و سیارات منظومه ستاره ای آلفا قنطورس به سمت زمین می روند. اما این حرکت بسیار کند است. بر اساس گزارش پایگاه نجوم سیمبد، این منظومه تا 30 هزار سال آینده به نزدیکترین نقطه خود به منظومه شمسی خواهد رسید و فاصله آن از ما به سه سال نوری کاهش خواهد یافت.

ژائو فاریامحقق موسسه اخترفیزیک و علوم فضایی Space.com با اشاره به Proxima Centauri c گفت: “کشف این سیاره این باور را تقویت می کند که سیارات کم جرم مانند زمین که می توانند قابل سکونت باشند در کهکشان ما بسیار رایج هستند. همچنین ثابت می کند که ما اکنون توانایی فنی پیدا کردن آنها را با استفاده از ابزارهای پیشرفته داریم. بر اساس جرم بسیار کم، می توان نتیجه گرفت که این سیاره احتمالاً مخلوطی سنگی مانند زمین و او مریخ دارد.

بخوانید  ژاکوب آلوردی جایگزین اندرو گارفیلد در فیلم فرانکنشتاین گیرمو دل تورو شد

ما می دانیم که آلفا قنطورس نزدیک ترین منظومه ستاره ای به همسایگی خورشیدی ماست و کاملا مطمئن هستیم که سیارات دیگری شبیه به زمین در این منظومه وجود دارند. حال سوال این است که آیا انسان ها می توانند در این سیستم زندگی کنند؟

در فاصله حدود 1.5 واحد نجومی از پروکسیما قنطورس و خارج از منطقه قابل سکونت ستاره، مینی سیاره فراخورشیدی نپتون پروکسیما قنطورس سی قرار دارد. بر اساس فهرست سیارات فراخورشیدی، این جهان تقریباً هفت برابر زمین است و هر 1900 روز زمینی یک بار به دور ستاره خود می چرخد.

حتی زمانی که سفینه فضایی Oraine (مرتبط با برنامه آرتمیس) آماده سفر انسان است و حداکثر سرعت آن تقریباً 32180 کیلومتر در ساعت خواهد بود. اگرچه این فضاپیماها برای سفرهای خارج از منظومه شمسی به جای سفرهای کوتاه به ماه یا مریخ طراحی شده اند، واضح است که زمان سفر به آلفا قنطورس همچنان کاهش نخواهد یافت.

علاوه بر این، در سال 2021، ستاره شناسان نشانه های احتمالی سیاره فراخورشیدی دیگری را که به دور قنطورس می چرخید، مشاهده کردند. این سیاره در منطقه یا منطقه قابل سکونت در اطراف ستاره است که نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد است که بتواند آب مایع (عنصر حیاتی لازم برای تشکیل حیات) را پشتیبانی کند. قرارداد.

آیا انسان ها می توانند در آلفا قنطورس زندگی کنند؟

پروکسیما قنطورس c اولین بار در سال 2019 به دنبال لرزش ناشی از فشار گرانشی بر حرکت ستاره مادرش مشاهده شد. وجود این سیاره در سال 2020 با تصاویری از تلسکوپ فضایی هابل که در سال 1995 گرفته شد، تایید شده است. این روش کشف، پروکسیما قنطورس را به یکی از معدود سیارات فراخورشیدی تبدیل کرد که وجود آن از نظر بصری تأیید شده است.

بخوانید  بازی Tekken 8 بتل پس پولی دریافت خواهد کرد

تنها فضاپیمایی که منظومه شمسی را ترک کرده است وویجر 1 و 2 دوقلو هستند. ناسا تخمین می زند که حتی با سرعت بیش از 35000 مایل در ساعت، دوقلوهای وویجر تقریباً 40000 سال طول می کشد تا 2 سال نوری بپیمایند و به مرز نامحدود بین منظومه شمسی و ستاره پروکسیما قنطورس برسند و ممکن است این مدت چقدر طول بکشد. آیا رسیدن هر یک از این فضاپیماها به سطح پروکسیما قنطورس نیاز است؟

آیا منظومه آلفا قنطورس به زمین نزدیک می شود؟

در سال 2022، سیاره سومی در اطراف پروکسیما قنطورس مشاهده شده است که پروکسیما قنطورس d نام دارد. این سیاره حدود یک چهارم جرم زمین است و در فاصله حدود 3 درصد فاصله زمین و خورشید به دور ستاره خود می چرخد ​​و به قدری به پروکسیما قنطورس نزدیک است که هر 5 روز یک دور کامل می کند. پروکسیما d یکی از سبک ترین سیاره های فراخورشیدی است که تاکنون دیده شده است.

سپس 3000 سال بعد، این منظومه ستاره ای دوباره شروع به دور شدن از منظومه شمسی خواهد کرد. در آن زمان، پروکسیما قنطورس دیگر نزدیکترین همسایه ستاره ای ما نخواهد بود و ستاره دیگری به نام راس 248 (HH Andromedae) این عنوان را به دست خواهد گرفت. Ras 248 همچنین یک ستاره کوتوله قرمز است که در حال حاضر حدود 10.3 سال نوری از خورشید فاصله دارد و دهمین ستاره نزدیک به منظومه شمسی است. در سال 1993 پیش بینی شد که این ستاره پس از ورود به دوره 36000 ساله در فاصله 3.02 سال نوری به خورشید نزدیک شود.

بخوانید  Wo Long: Fallen Dynasty همه چیزهایی که باید بدانید
تحریریه مجله بازی یک گیمر