عصر اژدها: بزرگترین گناه تفتیش عقاید حقوق محافظان

پس از 10 سال، BioWare سرانجام به شما اجازه می‌دهد که Lace Harding، پیشاهنگ کوتوله‌ای که هر زمان که شخصیت شما منطقه جدیدی را در Dragon Age: Inquisition کشف می‌کند، به عنوان چشم‌ها و گوش‌های اولیه شما عمل می‌کند. اگرچه می توانید بارها با او معاشقه کنید و با هاردینگ رابطه قوی برقرار کنید، او گزینه رمانتیکی در Inquisition نیست: او حتی یک همراه رسمی هم نیست. همه اینها در Dragon Age: The Veilguard – که قبلا Dreadwolf نام داشت – تغییر می کند زیرا هاردینگ نه تنها یکی از هفت همراه قابل استخدام در بازی است، بلکه به عنوان یک گزینه عاشقانه نیز عمل می کند.

بدون شک هاردینگ یکی از بهترین قسمت های Inquisition است. طعنه آمیز و شاد، او حاضر است در صورت برقراری پیوند بین این دو، برخی اظهارات شفاهی را با تفتیش عقاید مبادله کند، و او حتی در تاریک ترین لحظات تفتیش عقاید نقطه روشنی است و در کنار شما و تفتیش عقاید می ماند، مهم نیست کجا را انتخاب کنید. رفتن. طرفداران از زمانی که Inquisition در سال 2014 راه اندازی شد، آرزوی این کوتوله دوست داشتنی را داشتند و من اغلب آرزو می کردم که او بتواند نقش بزرگ تری در داستان Dragon Age داشته باشد. بنابراین وقتی فهمیدم که او در چهارمین بازی Dragon Age نقش مهمی خواهد داشت، شگفت زده شدم.

در حال پخش: عصر اژدها: محجبه | رونمایی رسمی از گیم پلی 20 دقیقه ای

در Summer Game Fest، ساعت افتتاحیه The Veilguard را با بازی Corrine Busche کارگردان بازی دیدم که به بسیاری از سوالات من در مورد RPG آینده پاسخ داد، از جمله اینکه چگونه عاشقانه در نقش آن نقش ایفا می کند. برخلاف بازی‌های قبلی عصر اژدها، که شامل شرکای رمانتیک با تمایلات جنسی مختلف و ترجیحات اجدادی بود، همه همراهان The Veilguard دوجنسه هستند و به نظر نمی‌رسد که ترجیحات نژادی داشته باشند – شما می‌توانید آنها را بدون توجه به شخصیت شما، روک، ببوسید – تا زمانی که شما وضعیت رابطه خود را به اندازه کافی بالا می برید.

بوشه مطمئن شد که توضیح داده است که همراهان The Veilguard برای دوجنسه بودن نوشته شده اند نه غیرجنسی. گزینه های رمانتیک برای ارضای جنسیت و تمایلات جنسی شخصیت بازیکن تغییر شکل نمی دهند. در عوض، آن‌ها امیدها، رویاها و خواسته‌های خود را دارند که بر اساس آن‌ها مشخص شده است، و اگر آنچه را که می‌خواهند با شخصیت اصلی پیدا نکنند، آن را در جای دیگری پیدا خواهند کرد. به عنوان مثال، بوشه به من هشدار داد که اگر روک من هاردینگ را انتخاب نکند (مثلاً، درست است؟)، ممکن است به ویژه در یکی از همراهان دیگر در بازی آرامش پیدا کند، دقیقاً مانند گاروس و تالی که جاذبه خود را برای یکدیگر کشف می کنند. . و اگر شپرد عاشق هیچکدام از آنها نشود، در Mass Effect 3 با هم می‌شوند، زیرا مهم نیست که شپرد کیست، گاروس و تالی دگرجنس‌گرا هستند.

به نظر می رسد که Veilguard بیشتر از بازی های قبلی Dragon Age بر ایجاد روابط با همراهان شما تاکید دارد. اگرچه همراهان شما در طول زمان توانایی‌های اصلی خود را باز می‌کنند، اما تنها راه برای ارتقای ویژه این مهارت‌ها، توسعه روابط خود با Rook است. من نتوانستم در طول پیش نمایش این ارتقاء را در عمل ببینم، اما دیدم که دو همراه اول The Veilguard – Harding و Neve – چگونه در یک مبارزه موفق شدند. هاردینگ در نقش یک تک تیرانداز دوربرد، یک اراذل و اوباش که در ابتدا به تیر و کمان مسلح شده بود، ایفای نقش می‌کند، در حالی که Neve یک کارآگاه و جادوگر متخصص در جادوی سرد از برد نزدیک است.

بخوانید  20 سال پیش، اسکوئر و انیکس با هم متحد شدند تا یک RPG قدرتمند بسازند

طبق گفته Busche، شما تا پایان اولین اقدام، همه همراهان را ملاقات کرده و به خدمت خواهید گرفت، که بازیکنان باید حدود 9 تا 10 ساعت طول بکشد تا آن را کامل کنند – این کمی سریعتر از زمان حدود 15 ساعت استخدام در Inquisition است که منطقی است. با توجه به اینکه The Veilguard تنها هفت همراه دارد و تفتیش عقاید 9 همراه دارد.

بازیکنان هفت همراه را در Dragon Age: The Veilguard استخدام خواهند کرد، از جمله Bellara، که در تصویر اینجا نشان داده شده است.
بازیکنان هفت همراه را در Dragon Age: The Veilguard استخدام خواهند کرد، از جمله Bellara، که در تصویر اینجا نشان داده شده است.

به نظر می‌رسد که «سریع‌تر» نام بازی The Veilguard باشد که می‌خواهد همان کاری را که Andromeda برای Mass Effect انجام داد، برای Dragon Age انجام دهد. دیدگاه شما به‌عنوان یک بازیکن بیشتر محدود می‌شود – به‌ویژه زمانی که مبارزه شروع می‌شود – به سمت دیدی نزدیک‌تر به یک تیرانداز از روی شانه تغییر می‌کند. همانطور که جادوها پرواز می کنند و شمشیرها با هم برخورد می کنند، به نظر می رسد مبارزه شما را به قلب نبرد می کشاند، جایی که باید به طرز ماهرانه ای از حرکت تلگراف شده دشمن طفره بروید تا ترکیبی که زمان مناسبی دارید را به دست آورید. فرقی نمی‌کند مسیر جنگجو، دزد یا جادوگر را دنبال کنید، مجموعه‌ای از حملات سریع، توانایی‌های انفجاری قدرتمند، سپر شکن‌های دوربرد و جاخالی‌های سریع را در اختیار دارید.

در ساعت آغازین، هر نبرد در چند لحظه به پایان می رسید، و در حالی که بوشه اشاره کرد که یک منوی تاکتیکی برای توقف اکشن و هدایت متحدان روک وجود دارد، به نظر نمی رسید واقعاً ضروری باشد، تقریباً مانند ویژگی بیشتر به عنوان یادآوری عصر اژدها بود، نه آنچه اکنون است. مبارزات بی‌درنگ برای Dragon Age چیز جدیدی نیست، اما این اولین باری است که می‌بینم یک بازی در این سری فاقد تاکتیک است. حداقل برای مبارزه، به نظر می رسد The Veilguard بیشتر به سمت نیمه اکشن اکشن-RPG متمایل است.

بخوانید  اعلام تاریخ اکران فیلم Beetlejuice 2 با بازی مایکل کیتون و جنا اورتگا

مبارزه تنها چیزی نیست که این بار متفاوت است. The Veilguard شما را به Tevinter می برد، مکانی جدید در Thedas. برخلاف مکان‌های خارق‌العاده‌تری که فرنچایز تاکنون از آن بازدید کرده است، تیوینتر بیشتر حال و هوای آرکانپانک دارد و مضامین صنعتی‌سازی را در خود جای داده است. اولین نگاه من به Tevinter مرا به یاد Eberron از Dungeons & Dragons انداخت، جایی که جادو آنقدر رایج است که توسط افراد عادی و نه فقط طلسم‌سازان قدرتمند استفاده شود. بیلبوردهای نئونی مانند پس‌زمینه یک رمان پلیسی نوآر، خیابان‌های سنگ‌فرش و کوچه‌های تاریک را روشن می‌کردند و رون‌های تیره مانند برق تقلبی به شهر نیرو می‌دادند. حتی با وجود اینکه The Veilguard درست بعد از تفتیش عقاید می گذرد، به نظر می رسد که ما یک قرن کامل را وارد یک دوره مدرن تر کرده ایم.

مانند بازی های قبلی BioWare، انتخاب متحدان برای شرکت در ماموریت ها می تواند به تاکتیک ها یا روابط یا هر دو بستگی داشته باشد.
مانند بازی های قبلی BioWare، انتخاب متحدان برای شرکت در ماموریت ها می تواند به تاکتیک ها یا روابط یا هر دو بستگی داشته باشد.

بازی در Tevinter در جایی شروع می شود که به نظر می رسد پایان یک ماجراجویی دیگر باشد، زیرا Rook – با کمک واریک – در دم Solus است و تلاش می کند تا او را از نابودی کامل Veil باز دارد، عملی که مطمئناً نابود خواهد شد. تمام زندگی از طریق تداس هاردینگ به تسخیر آنها می‌پیوندد و به روک و واریک کمک می‌کند تا با نِو، کارآگاهی که در ردیابی سولوس نیز حضور دارد، ملاقات کنند، و این سه نفر در نهایت در میان مراسمی که حجاب را پاره می‌کند، با خدای جن افتاده روبرو می‌شوند.

این ماموریت دارای بسیاری از عناصر اصلی Dragon Age (مبارزه، گفتگوی انتخاب محور، تأیید همراهان) است و همچنین نشان می دهد که 10 سال برای جلوه های بصری این مجموعه چه کرده است. Inquisition به هیچ وجه بازی زشتی نیست، اما The Veilguard با توجه ویژه به جلوه های ذرات و انیمیشن شخصیت ها یک پله بالاتر از نسخه قبلی خود است. به نظر می رسد یک مسابقه بسیار زیبا و لعنتی است، و من نمی توانم صبر کنم تا در آن گم شوم و پیشاهنگ مورد علاقه ام در کنارم باشد.

Dragon Age: The Veilguard قرار است پاییز امسال برای Xbox Series X|S، PS5 و PC عرضه شود.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر