بنابراین تصمیم گرفتم چیزی که یاد گرفتم را در قالب یک راهنمای جامع در پست به اشتراک بزارم. و بعد از 2 هفته ی پر زحمت، بالاخره تونستم 200 فاکتور رنک دهی گوگل را در بیارم که در الگوریتم های گوگل از آن ها استفاده شده. و در این بخش به شما نشان می دهم که چگونه یک آهن ربای لینک درست کنید.
بک لینک UGC چیست؟
بعبارتی، اگر میخواهید در صفحات نتایج جستجو SERPs رتبه بالایی داشته باشید، روی گرفتن بک لینک های باکیفیت تمرکز کنید. در مقاله عوامل رتبهبندی موتور جستجو میتوانید با فاکتورهایی که گوگل یا سایر موتورهای جستجو برای رتبهبندی صفحات در نظر میگیرند آشنا شوید. استفاده از لینکها در الگوریتمهای موتورهای جستجو، موضوع تازهای نیست.
به طور مثال اگر بکلینک را در بخشهای پایینی صفحه قرار دهید یا رنگ و فونت آن را همانند سایر بخشهای متن تنظیم کنید و متن لینک هم جذاب نباشد، به طور قطع بک لینک سایت با عملکرد پایین خواهید داشت. در ابتدا، هبستگی تعداد بکلینکهای فالو قدری ضعیفتر از تعداد کل بک لینک سایت است. این مورد نشان میدهد که گوگل ارزش بیشتری برای برخی از لینکهای «nofollow» حاصل از صفحات قدرتمند قائل است. به بیان سادهتر، بهتر است به جای اینکه ۱۰۰۰ بکلینک از یک دامنه دریافت کنید، ۱۰۰ بک لینک سایت را از ۱۰۰ سایت مختلف کسب کنید. در نمودار زیر، تعداد لینک از یک دامنه در مقابل قدرت بکلینک نشان داده شده است.
چرا بکلینک مهم است؟ تاثیر بک لینک در سئو چیست؟
لینک اسپم برای ایجاد بک لینک در صفحات و وبسایتها بدون توجه به زمینه یا تجربه کاربر برای دستکاری رتبهبندی موتورهای جستجو به کار میرود. هنگامی که مردم در حال خواندن مطالب آنلاین هستند، متوجه لینکها میشوند. اگر ببینند که نام برند و وبسایت شما بارها و بارها در یک مقاله ذکر شده است، برند شما به طور خودکار با موضوع مقاله در ذهن آنها مرتبط میشود. همانطور که موتورهای جستجو لینکهای سایت شما را تشخیص میدهند و نشان میدهند که سایت شما اطلاعات مفیدی دارد، کاربران نیز آن را میبینند و با گذشت زمان به برند شما علاقهمند میشوند. در این مقاله فهمیدیم که بک لینک چیست ، بک لینک در سئو چه تاثیری دارد و چه کارهایی میتوان برای گرفتن بک لینک و لینک سازی انجام داد. اگر از روشهای گفته شده در این مطلب استفاده نمایید قطعا بکلینک های زیادی از طرف سایتهای دیگر دریافت خواهید کرد.
خوب گوگل متوجه میشود که محتوای شما یک محتوای به دردبخور است که یک سایت مرتبط، به آن لینک داده است. دو نکته قابل ذکر در این باره این است که اولا هر چه تعداد سایتها و صفحاتی که به شما بکلینک میدهند بیشتر باشد نشان دهنده مفید بودن محتوای شماست. ثانیا اگر سایت یا صفحهای که به شما بک لینک میدهد رتبه بالاتری نسبت به سایت و صفحه شما داشته باشد، بهتر است. این روش بسیار زیرکانه است و میتوان بکلینکهای خوبی از آن گرفت.
حالا باید منتظر بمانید تا گوگل بکلینک شما را پیدا کند و آن را ارزشگذاری افزایش رتبه با بک لینک کند. با افزودن چند شناسه به لینکهای معمولی میتوانیم آنها را قابل رصد کنیم. با لینک UTM میفهیم روی چه لینکی در کدام رپرتاژ بیشتر کلیک شده است. برای مثال، در رپرتاژها که گفتیم معمولاً سه لینک دارند، بهتر است یک لینک به صفحه اصلی وبسایت و دو لینک دیگر را به دو صفحهای بدهید که بیشتر برای شما مشتری میآورند.
- لینکسازی به عنوان بحث مطرح در سئو است که باعث ایجاد نظرات ضد و نقیض شده است.
- الان آماده اید که به سراغ بخش های حرفه ای تر و آموزش ساخت بک لینک بروید.
- فقط لازم است سایتی تخصصی مرتبط با موضوع شما با اعتبار و اعتماد بالا باشند.
- کاری بسیار سخت و زمانبر که اگر به درستی انجام شود، میتواند رتبه سایت را تا حد زیادی ارتقا دهد.
- همانطور که قبلا اشاره شد، اینفوگرافیها نوعی محتوا هستند که برای بدست آوردن بک لینک در سئو خیلی ایدهآل هستند.
بک لینک چیست : چطور بدون جریمه بک لینک بگیریم؟-بک لینک گلدلینک