ارائه مستند Four Daughters A مادر در جستجوی دو دختر که به داعش پیوسته اند


در این مقاله مستند چهار دختر به کارگردانی کوثر بن هنیه را ارائه خواهیم کرد که مستندی متفاوت است و دو ژانر مستند و داستانی را در هم آمیخته و داستانی ترکیبی از مصاحبه، تصاویر آرشیوی و صحنه های تئاتر را در معرض دید مخاطبان قرار می دهد. و شانس برنده شدن اسکار 2024.

مستند Four Daughters یک فیلم مستند محصول 2023 است که داستان اولفا، زنی تونسی را روایت می کند که دو دختر بزرگترش به دولت افراطی اسلامی لیبی پیوستند و پس از مدتی ناپدید شدند. او کارگردان این فیلم است کوثر بن هانیه که از بازیگران زن حرفه ای دعوت کرد تا در نقش دختران گمشده در مستند «چهار دختر» بازی کنند و داستان زندگی خود را بازسازی کنند. این مستند برنده جایزه تماشاگران در بخش بهترین مستند جشنواره فیلم کن شد و به دلیل کاوش در حافظه، آسیب، بهای غرق شدن در ایدئولوژی و نقش مادری مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

در مستند چهار دختر، مخاطبان شاهد داستان زندگی زنی تونسی به نام اولفا هستند که دو دخترش غفرانه و رحمه در ایدئولوژی مورد علاقه خود رادیکال شدند و در سال 2015 از لیبی به داعش افراطی پیوستند. غفرانه و رحمه دستگیر و زندانی شدند. توسط نیروهای نظامی لیبی در سال 2016 و نتوانسته اند به سرزمین مادری خود، تونس بازگردند. غفرانه در این مدت دختری به دنیا آورد که با او در زندان زندگی می کند.

دختران گمشده در مستند چهار دختر

فیلم مستند چهار دختر یک نوع مستند متفاوت است که دو ژانر مستند و داستانی را در هم می آمیزد و داستانی را با ترکیب مصاحبه ها، تصاویر آرشیوی و صحنه های تئاتر ارائه می دهد. این فیلم مستند به بررسی مضامینی چون حافظه، آسیب های جدی روحی و روانی، نقش مادر و تبدیل بذر کوچک فکری به اندیشه های سنگی ایدئولوژیک و در نهایت رادیکالیزه شدن افراد و همچنین زمینه های سیاسی و اجتماعی می پردازد. تونس و به طور گسترده‌تر خاورمیانه و بسیاری از کشورهای آن، این سوال است که چگونه به بستری مساعد یا بهتر بگوییم زمینه‌ای مساعد برای رشد و توسعه متعصبان در همه زمینه‌ها تبدیل می‌شوند. در مستند “چهار دختر” صبری خلفی، بازیگر معروف تونسی در نقش اولفا مادر چهار دختر بازی می کند و این فیلم محصول مشترک و بین المللی فرانسه، تونس، آلمان و عربستان سعودی است. اگر به موضوعاتی از این دست علاقه دارید، در زیر به معرفی چند فیلم و مستندی می پردازیم که کم و بیش موضوعی مشابه مستند چهار دختر دارند.

بخوانید  یکی از بهترین بازی های ترسناک سال 2010 را به صورت رایگان در حال حاضر بر روی رایانه شخصی دریافت کنید

فیلم مستند «راست سفید» محصول سال ۲۰۱۷، داستان فیلمساز مسلمانی را روایت می‌کند که با افراط‌گرایان سفیدپوست و نئونازیسم در ایالات متحده آمریکا مقابله می‌کند و برخلاف انتظار، بدون درگیری، تعصب و دشمنی با آنها دوست می‌شود. مستند نمایشگاهی از انسان های رها شده از دنیای ایده ها، نظریه ها و تعصبات است. فیلم اکشن جنایی جمعه سیاه (2004) این فیلم اکشن جنایی درام، تحقیقات و عواقب بمب‌گذاری‌های بمبئی در سال 1993 را به تصویر می‌کشد که توسط یک گروه اسلام‌گرای تندرو سازمان‌دهی شده بود. فیلم مستند جنگی نبرد الجزیره محصول 1966 فیلمی در ژانر مستند و جنگی است و جنگ استقلال الجزایر علیه دولت استعماری فرانسه و استفاده از جنگ چریکی و رفتار تروریستی در دو طرف جنگ را به تصویر می کشد. فیلم جنگی و جنایی هتل رواندا محصول 2004 یک فیلم بیوگرافیک است که داستان یک مدیر هتل را روایت می کند که بیش از هزار پناهنده توتسی را در برابر وحشیگری شبه نظامیان هوتو در طول نسل کشی رواندا پناه داده است، و همچنین یک فیلم درام، تاریخی، اکشن و جنایی. مونیخ (مونیخ) محصول سال 2005 و کارگردانی استیون اسپیلبرگ که داستان تیمی از ماموران را دنبال می کند که وظیفه ترور تروریست های درگیر در کشتار المپیک 1972 مونیخ را دارند.

اولفا، مادر دختران تونسی ناپدید شده در لیبی در مستند چهار دختر

بازگشت به مستند چهار دختر اولفا حمرونی تونس در آوریل 2016 هنگامی که افراط گرایی دو دختر نوجوانش، رحمت و غفرانه چیخاوی علنی اعلام شد، او در سطح بین المللی به شهرت رسید و نامش در صفحه اول خبرگزاری های سراسر جهان قرار گرفت. در آن زمان، دو دختر نوجوان اولفا حمرونیتونس را ترک کرده بود تا در کنار دولت اسلامی (داعش) در لیبی بجنگد. حمرونی علناً توسط مقامات تونس به دلیل عدم جلوگیری از خروج دخترش محکوم شد رحمت از کشور انتقاد کرد. پس از دستگیری این دو دختر جوان توسط نیروهای نظامی لیبی، مقامات تونس هیچ واکنش رسمی نشان ندادند. همچنین گفته می شود که مقامات تونس حمرونی برای اینکه او کشور را ترک نکند و به دنبال دخترانش در لیبی نگردد تا افکار عمومی و رسانه های آزاد موضوع را تمام شده بدانند.

بخوانید  Destiny 2 Into The Light's Brave Arsenal Is A Guns Greatest Hits Collection

مستند Four Daughters برای نخل طلای جشنواره فیلم کن 2023 انتخاب شد، جایی که اولین نمایش جهانی خود را در 19 مه 2023 داشت. این دومین اثر تونسی در رقابت اصلی کن پس از فیلم بلند است. عبداللطیف بن عماریعنی فیلم A Simple Story (une histoire simple) محصول سال 1970. این فیلم توسط Jour2Fête در 5 جولای 2023 در فرانسه اکران شد و این فیلم مستند در 20 سپتامبر 2023 توسط HAKKA Distribution در تونس اکران شد. مستند “چهار دختر” به بخش “نمایش مستند” بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم بوسان دعوت شد و در اکتبر 2023 در این جشنواره به نمایش درآمد. توجه داشته باشید که کینو لربر این فیلم را در تاریخ 27 اکتبر 2023 به صورت محدود در سالن های سینما اکران کرد. در ایالات متحده آمریکا. این فیلم مستند به عنوان نماینده تونس برای بهترین فیلم بلند خارجی در نود و ششمین دوره جوایز اسکار انتخاب شد و یکی از 15 نامزد نهایی در فهرست نهایی دسامبر بهترین فیلم بلند خارجی، خارجی و بهترین فیلم مستند بود. ، پس باید منتظر ماند و دید که آیا در لیست نهایی مراسم اسکار قرار می گیرد یا خیر؟

کوثر بن هانیه کارگردان مستند چهار دختر

کوثر بن هانیهکارگردان تونسی است که جوایز متعددی را برای فیلم های مستند و داستانی خود دریافت کرده است. او بیشتر برای فیلم‌های Lady and Dogs در سال ۲۰۱۷، نامزد بهترین فیلم خارجی زبان تونس در نودمین دوره جوایز اسکار و مردی که پوستش را فروخت، شناخته شده است. فروخته شده)، محصول 2020، نامزد بهترین فیلم خارجی. فیلم بلند زبانی در نود و سومین دوره جوایز اسکار. آخرین ساخته کوثر بن هانیههمان فیلم مستند چهار دختر که در جشنواره کن برنده جایزه تماشاگران در بخش بهترین مستند شد.

بخوانید  پیوستن هنری کویل و ایزا گونزالس به فیلم اکشن جدید و جنگ جهانی دوم گای ریچی
تحریریه مجله بازی یک گیمر