کارگردان سری بازی های World of Warcraft اعلام کرد که دیگر از هوش مصنوعی برای تولید محتوای جدید استفاده نخواهند کرد.
در حالی که انتظار می رود توسعه دهندگان از پیشرفت های هوش مصنوعی در آینده برای کاهش هزینه و زمان تولید بازی های ویدیویی استفاده کنند، به نظر می رسد بلیزارد اینترتینمنت هیچ برنامه ای برای استفاده از این فناوری در توسعه های World of Warcraft ندارد. زندگی توکارگردان سری World of Warcraft اخیراً به IGN گفته است که بلیزارد از “یادگیری ماشینی” برای تسهیل فرآیندهای وقت گیر استفاده می کند، اما بیشتر عناصر هنری World of Warcraft توسط هنرمندان و طراحان واقعی ساخته شده اند.
بلیزارد از یادگیری ماشینی برای آسانتر کردن کارهایی که زمانبر یا دشوار هستند، استفاده میکند
جان هیت توضیح داد: «ما از فناوری یادگیری ماشینی استفاده میکنیم تا انجام کارهایی را که کارمندان نمیتوانند انجام دهند یا انجام آنها بسیار زمانبر و دشوار است، آسانتر کنیم. می دانید که ما شخصیت های زیادی در World of Warcraft داریم و زره ها باید با فرم بدن آنها مطابقت داشته باشد. در گذشته هنرمندان ما مجبور بودند برای شکل بدن انسان زره بسازند و سپس آن را برای تمام شخصیتهایی که دم، شاخ، بینی یا مانند آن داشتند بازسازی کنند. این کار جالبی برای طراحان ما نبود.
در چند سال گذشته، ما به خودمان می گوییم که شاید بتوانیم از یادگیری ماشینی برای انجام حداقل 90 درصد کار استفاده کنیم و در نهایت هنرمندان بتوانند کاملاً با بدن هر شخصیت هماهنگ شوند. ما این موضوع را دنبال کردیم و نتیجه خیلی خوب بود. این به ما کمک کرد تا مجموعههای زرهی منحصربفردتری ایجاد کنیم. طراحان ما نیز این فناوری را دوست دارند. زیرا آنها را از کار سخت در زمینه توسعه نجات داد.»
جان حیات در ادامه در مورد تاثیر هوش مصنوعی بر بیکاری توسعه دهندگان صحبت کرد و گفت در حالی که بلیزارد همیشه به دنبال استفاده از فناوری های مدرن برای ساده سازی توسعه بازی است، در حال حاضر هیچ برنامه ای برای استفاده از هوش مصنوعی تولیدی برای تولید محتوای World of Warcraft ندارد.
بلیزارد هیچ برنامه ای برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در توسعه محتوای WoW ندارد
کارگردان World of Warcraft افزود: من فرزند یک مهندس هوافضا و یک هنرمند طراحی خوب هستم. مادرم مهندس هوافضا و پدرم هنرمند بزرگی بود. بنابراین من از فرآیندهای خلاقانه و آنچه هنرمند در تخیل خود دارد قدردانی می کنم. من فکر میکنم هنرمندان بلیزارد میترسند که هوش مصنوعی آنها را از کار بیاندازد، و آنها مطمئناً دوست ندارند از کارشان بدون مجوز یا بدون اعتبار استفاده شود، بنابراین فکر میکنم همه ما به این موضوع مربوط میشویم. این فناوری مهم است، ما هیچ برنامه ای برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در توسعه محتوای World of Warcraft نداریم.
بلیزارد در حال حاضر در حال تکمیل محتوای Dragonflight و توسعه بسته الحاقی The War Within برای بازیکنان World of Warcraft است. این بازی اخیرا یک حالت بتل رویال جدید به نام Plunderstorm دریافت کرده است که به بازیکنان اجازه می دهد در نبردهای 60 نفره شرکت کنند و جوایز ارزشمندی کسب کنند.