وقتی اکتبر گذشته بازی Overwatch 2 را بررسی کردم، با دو چیز مشکل داشتم. در حالی که بازی عالی به نظر میرسد و گیمپلی آن همچنان سرگرمکننده است، به نظر میرسد کمی در مورد Overwatch 2 آن را از نسخه قبلی خود متمایز میکند. بدتر از همه، تنها چیزی که انجام داد به وضوح تغییر Overwatch 2 از لحن اصلی جدا بود. Overwatch 2، با منوهای شیک و سیستم پاس نبرد، شبیه Overwatchی نبود که عاشقش شده بودم، بلکه بیشتر شبیه یک تیرانداز اول شخص شیک بود که مشتاق جذب به جای جشن گرفتن جذابیت و صداقت نسخه اصلی است. اما با فصل 4، همه اینها میتوانست در حال تغییر بودن
بعد از ماهها بازی که زمانی خیلی دوست داشتم را انتخاب کردم و رها کردم، متوجه شدم که بیشتر و بیشتر روی Overwatch 2 سرمایهگذاری میکنم. /شخصیت در داستان بازی قرار می گیرد یا PvE؟” در نهایت احساس رضایت می کنم که نمی دانم بعدی چیست – اگرچه واضح است که من بر این باورم که راه اندازی بازی بدون مولفه PvE مورد انتظار آن یک اشتباه بوده است. این به این دلیل نیست که من ناگهان با مسیر جدید دنباله موافق هستم، بلکه به این دلیل است که این تصور را دارم که کمی بازی را گرفته ام. همچنین بهطور جدی، تیم آماده است تا به بهترین کاری که انجام میدهد بازگردد: ایجاد دنیایی امیدوار پر از شخصیتهایی که نمیتوانید آنها را دوست داشته باشید و جامعه را در اولویت قرار دهید.
Le phare de cet effort pourrait très bien être le nouveau héros du jeu, Lifeweaver. Bien que je dirais que Ramattra pourrait facilement devenir l’ajout le plus important sur le plan narratif à la liste d’Overwatch et que chaque nouveau personnage est bien conçu et amusant à jouer, il y a quelque chose de particulièrement réconfortant à propos de Lifeweaver – quelque chose qui le fait se sentir un peu comme les héros que nous avons rencontrés pour la première fois en 2016.
“Ce que nous avons essayé de frapper avec Lifeweaver, c’était quelqu’un qui était chaleureux, qui était drôle, mais qui n’était pas cruel. [Someone who] Gavin Jurgens-Fyhrie طراح داستان اصلی در یک مصاحبه گروهی که در مورد شخصیت جدید صحبت میکرد، گفت: شوخیهای کوچک جذابی به هزینه مردم انجام نمیداد. “حتی وقتی او کمی شوخی می کند، شما احساس ناراحتی نمی کنید زیرا او فردی خوش برخورد است. ما واقعاً می خواستیم یک شخصیت فرعی خلق کنیم که هم به معنای واقعی کلمه و هم از نظر استعاری روحیه بخش باشد.”
در طول مدتی که بازی Lifeweaver را بازی می کردم، متوجه شدم که دقیقاً همین طور است. Lifeweaver یک شخصیت فوق العاده متحرک است که قدرت شلیک خوبی نیز دارد. او با تواناییهایی که به او اجازه میدهد وارد نبرد شود، متحدان را به سوی خود جلب کند و گلهایی خلق کند که افراد حاضر در کشتی را بالا ببرد، او فرصتهایی برای بازی تاکتیکی گلوگاهشکنی ایجاد میکند. این، همراه با درمان نسبتاً سریع، Ultimate قدرتمند او که درختی حیات بخش را جوانه میزند، و توانایی منفعل برای رها کردن بسته سلامتی در هنگام مرگ، او را تبدیل به یک تغییر بالقوه بازی برای Overwatch 2 و انتخابی مناسب برای بازیکنان پشتیبانی میکند. و در حالی که شخصیت قد بلند، تیره و خوش تیپ ممکن است در ابتدا دقیقاً به همین سه دلیل جذاب باشد، چیزی که او را به یاد ماندنی می کند، گرم بودن او است.
صدای لایفور سبک و برخوردش جوشان است. او در حین ساختن شوخیهای تحقیرآمیز درباره ترک تحصیل در آکادمی ویشکار، انرژی جوانی را از خود میافزاید و بیشرمانه با باپتیست و مرسی معاشقه میکند، که باعث خوشحالی من شد. او همچنین یکی از خوش بین ترین قهرمانان بازی است و همان حس امید پیروزمندانه را در بازی اول در سال 2016 ایجاد می کند.
“این واقعاً برای نشان دادن کسی بود که همه چیز دارد، و کسی که انتخاب کرده است تا دنیا را جای بهتری بسازد تا راحت بماند. برخورد با افرادی که دنیا را مسموم می کنند و سعی در یافتن راه حل دارند. راه هایی برای متوقف کردن آنها. تسلیم شدن. یورگنز-فیهری گفت: همه چیز، تمام راحتی او، برای خدمت به خود جهان. او انتخاب های شجاعانه و خطرناکی انجام داد. […] فکر نمیکنم او لزوماً بفهمد که چقدر دردسر دارد، اما فکر میکنم خواهد فهمید.»

این ایده که لایف ویور «انتخابهای شجاعانه و خطرناک» میکرد، به من چسبید، زیرا با شناخت بهتر شخصیت او، معانی بیشتری به خود گرفت. همراه با رد ثروت و امتناع از سرمایه گذاری بر روی فناوری پیشرفت خود، BioLight، Lifeweaver هم تایلندی و هم پانجنسی است. با در نظر گرفتن این موضوع، خوش بینی، صراحت و شجاعت او بیش از پیش قدرتمندتر می شود. او با بسیاری از ایدئولوژیهایی که در زندگی واقعی به ما آسیب میرسانند، مخالف است: پیشرفت تکنولوژیک بیملاحظه، بیتوجهی به سیاره ما، سودجویی بالای مردم، نژادپرستی، و رفتار نفرتآمیز نسبت به جوامع LGBTQ+. خوشبختانه، Overwatch آیندهای را تصور میکند که در آن هویت و جهتگیری به اندازه اکنون با دقت یا تحقیر رفتار نمیشود، اما صرف نظر از این، وجود آن در واقعیت فعلی ما بسیار معنی دارد.
Lifeweaver – همراه با تمام تغییراتی که فصل 4 در حالت رقابتی و فهرست آن به ارمغان می آورد – همچنین نشان می دهد که استودیو تلاش های بهتری برای برقراری ارتباط با جامعه بازی انجام می دهد. سیم دوستیابی با زمان محدود Overwatch، Loverwatch، و من دوباره آن را می گویم: انجمن Overwatch پسندیدن برای اشتیاق به قهرمانان بازی، و با طراحی که در هادس کاملاً نامناسب به نظر نمی رسد، Lifeweaver ارزش ولع خوردن را دارد. در حالی که ما هنوز منتظر محتوای بیشتر مبتنی بر داستان هستیم تا به Overwatch 2 عرضه شود، ایجاد شخصیت هایی مانند Lifeweaver و ارائه رویدادهای غیرقانونی مانند Loverwatch به طرفداران نشان می دهد که بلیزارد درک می کند که ما خواستن داستان ها و ارتباط بهتر با این بازی و شخصیت های آن.
در نهایت، Lifeweaver اولین شخصیت معرفی شده در Overwatch 2 است که بازیکنان این شانس را خواهند داشت که بدون نیاز به سرمایه گذاری زمان یا پول برای انجام آن بازی کنند. قبل از Lifeweaver، بازیکنان فقط میتوانستند قهرمانان را به یکی از چهار روش آزمایش کنند: خرید پاس ممتاز نبرد، دریافت پاس رایگان نبرد، خرید مستقیم شخصیت از فروشگاه، یا تکمیل چالشهای خاص برای باز کردن قفل آنها. در حالی که هنوز باید یکی از این کارها را انجام دهید تا به قهرمان جدید دسترسی کامل داشته باشید، فصل 4 به بازیکنان اجازه میدهد ابتدا او را از طریق یک حالت Arcade ویژه بچرخانند، و تضمین میکند که از بازی خود دور نمیشوید. متوجه شوید که در نهایت علاقه خاصی به آن ندارید. این یک گام بزرگ در جهت درست از سوی بلیزارد است، و نسبت به سایر حرکات اخیر این تیم، مصرفکنندهتر به نظر میرسد.
خارج از Lifeweaver، فصل 4 محتوای بیشتری را به ارمغان میآورد که ممکن است در طرفداران قدیمی امیدواری ایجاد کند. در آخرین تریلر فصل 4، تیم Overwatch فاش کرد که رویداد رسمی پراید در ماه ژوئن در راه است. در حالی که جزئیات هنوز اعلام نشده است، اسکرین شات نمایش داده شده در تریلر یک پرچم غرور متقاطع را نشان می دهد که در باد به اهتزاز در می آید، که ظاهراً نشان دهنده اعتقاد تیم به محافظت و شناسایی جوامع ترنس است. همچنین Tracer – یک شخصیت لزبین متعارف – در حال انجام اسلاید آکیرا در مقابل پس زمینه ای شبیه موج بخار است. اینکه آیا این دو چیز به هم مرتبط هستند یا نه، هنوز تایید نشده است، اما به نظر من، آنها کاملاً هستند.
علاوه بر این، بازی سال نو تایلندی را با یک رویداد محدود برگزار میکند که به بازیکنانی که Lifeweaver ندارند اجازه میدهد تا به آن سر بزنند. رویداد، BOB و Weave، به تیمی از Lifeweavers وظیفه میدهد تا با استفاده از توانایی کشش خود، BOB را در مکانهای استراتژیک قرار داده و تیم دشمن را از بین ببرند. در حالی که همیشه فضایی برای جشن گرفتن ملیتها و رویدادهای فرهنگی بیشتر برای بازی وجود دارد (متاسفیم، بلیزارد، اما دو برچسب ماه رمضان برای همیشه کافی نخواهد بود)، این فشار نشان میدهد که تیم همچنان به تلاشهای خود ادامه میدهد.
فصل 4 همچنین میتواند پیچیدهترین و داستان محورترین حالت بازی باشد که تاکنون در Overwatch 2 دیده شده است، Starwatch: Galactic Rescue. این رویداد فهرستی از ماموران Overwatch، اعضای Talon و گروههای ناجور بازی را به Watchers قهرمان یا اعضای امپراتوری بینهایت شوم در چرخش بازی در یک اپرای فضایی حماسی تبدیل میکند. اوه، و پوسته های همراه این رویداد هستند به طور جدی زیبا.

نمیتوانم نسبت به مسیری که Overwatch 2 در پیش دارد خوشبین نباشم. در حالی که همکاریهای جالب و پوستههای افسانهای سرگرمکننده هستند، چیزی که واقعاً Overwatch را خاص میکند این است که چگونه تلاش میکند تا بشریت و آیندهاش را در بهترین نور ممکن ببیند. در آخرین تریلر فصل آینده، شاهد اتحاد قهرمانان بازی هستیم تا اعلام کنند: «متحد در شفقت، تا زمانی که در کنار هم بمانیم، امکان جدیدی را برای همه فراهم خواهیم کرد. قبل از تماشای آن، مدتی بود که آن حس و حال، صمیمیت و شادی سریال را حس نکرده بودم. اما با فصل 4، به نظر می رسد که این پیام دوباره به منصه ظهور رسیده است.
محصولات مورد بحث در اینجا به طور مستقل توسط ویراستاران ما انتخاب شده اند. در صورت خرید چیزی که در سایت ما ارائه شده است، GameSpot ممکن است سهمی از درآمد را دریافت کند.