Bungie's Marathon دستخوش تغییرات مدیریتی شده و جهت گیری بازی در ماه های اخیر شکل جدیدی به خود گرفته است. این گزارش تنها چند ماه قبل از راه اندازی الحاقیه بعدی Destiny 2 به نام The Final Shape منتشر شده است.
طبق گزارشی از IGN، Bungie شروع به روی آوردن به توسعه دهندگان در رأس بازی Marathon در تلاش برای پایان دادن به بازی و انتشار آن کرده است. این شامل جایگزینی کارگردان بازی، چیرستوفر بارت، طراح قدیمی بازی Bungie، با جو زیگلر است که تیم Valorant Riot Games را ترک کرد و در سال 2022 به Bungie پیوست. زیگلر تایید کرد که توییتر که او نه ماه است که مدیر بازی Marathon بوده است.
علاوه بر این تغییرات برای برخی از سرنخهای خلاقانه Marathon، منابع داخل استودیو گفتند که منابع روی ارائه Marathon متمرکز شدهاند، و جهتگیری بازی کمی تحت رهبری Ziegler تغییر کرده است. تغییر بزرگ حرکت از استفاده از شخصیت های سفارشی به قهرمانان نامگذاری شده به عنوان شخصیت های قابل بازی در Marathon است. همچنین این نگرانی وجود دارد که تعداد زیادی از مدیران ارشد در تابستان 2026، زمانی که انگیزه های مالی نهایی از خرید سونی آغاز می شود، شروع به ترک بانجی کنند و استودیو تلاش کند تا قبل از این خروج احتمالی ماراتون را راه اندازی کند.
کارکنان همچنین نگران هستند که پس از راهاندازی The Final Shape، تعدیلهای بیشتری وجود داشته باشد، با یک نفر که میگوید اگر کسبوکار فوقالعاده خوب عمل نکند، باید کاری برای کاهش هزینهها انجام شود. Bungie قبلاً بخشی از کارکنان خود را در ماه اکتبر اخراج کرده بود. دو پروژه دیگر این استودیو یعنی پروژه Matter و The Gummy Bears نیز در وضعیت بدی قرار دارند. Matter، یک IP جدید، لغو شد و پروژه Gummy Bears، یک MOBA علمی تخیلی، به دلیل مشکلات مداوم Bungie متوقف شد، اما لغو نشد.
Bungie چندین سال است که مشکلات مداومی داشته است، که به گزارش گسترده در مورد فرهنگ کاری سمی در سال 2021، قبل از خرید آن توسط سونی، برمی گردد. بازی Destiny 2: The Final Shape برای انتشار در 4 ژوئن برنامه ریزی شده است و Marathon در حال حاضر برای عرضه در سال 2025 برای Xbox Series X|S، PlayStation 5 و PC برنامه ریزی شده است.