2023 می تواند به بهترین سال برای بازی های ترسناک تبدیل شود


با نزدیک شدن به پایان سال 2023، یکی از متداول‌ترین سخنان کسانی که در صنعت بازی و اطراف آن صحبت می‌کنند این است که امسال سالی برای کتاب‌های تاریخ بود و یکی از بهترین برنامه‌های انتشار بازی‌ها را که تا به حال دیده‌ایم به ما ارائه کرد. در حالی که این بدون در نظر گرفتن ژانر درست است، با دنباله‌های موردانتظار مانند The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom، Baldur's Gate 3 و Marvel's Spider-Man 2 از جمله بازی‌های با بالاترین امتیاز امسال در متاکریتیک هستند، این امر به ویژه در مورد بازی‌های متاکریتیک صادق است. وحشت بازی ها.

خیلی وقت پیش بود که طرفداران ترسناک چیز زیادی برای تشویق نداشتند – به یاد دارم که دوران Xbox 360/PS3 به‌ویژه بی‌ثبات بود، با چند استثنای قابل‌توجه. اما از آنجایی که استودیوهای بزرگ یاد می‌گیرند که چگونه دوران بازی‌های با کیفیت بالا را برای این ژانر بسازند و استودیوهای مستقل همچنان به نوآوری‌های وسواس‌آمیز خود ادامه می‌دهند، ممکن است سال 2023 به عنوان بهترین سال تقویمی برای بازی‌های ویدیویی ترسناکی که تا به حال دیده‌ایم لقب بگیرد.

در حال پخش: هر بازی رتبه بندی شده توسط GameSpot 10/10 (تا سال 2023)

تو من را باور نداری ؟ فقط حساب کن در صدر امتیازات کلی متاکریتیک برای سال 2023، سه بازی ترسناک دارای امتیاز 90+ هستند که 9 بازی در مجموع امتیازات 73 یا بالاتر را کسب کرده‌اند. من سعی کردم سالی را پیدا کنم که با این سال رقابت کند و خالی از آب در آمد. دلیلش این است که نه تنها بازی های ترسناک امسال واقعا خوب است، اما تعداد آنها نیز زیاد بود. ترسناک مانند بازی های تیراندازی، بازی های اکشن ماجراجویی و ورزش یک ژانر شاخص نیست. این بیشتر یک لباس پوشیدن برای برخی از ژانرهای اصلی است، که معمولاً به این معنی است که تنها تعداد انگشت شماری از بازی‌های ترسناک هر سال به سطح متوسط ​​یا بالاتر می‌رسند. بله، استیم هر ماه مملو از بازی‌های ترسناک جدید است، اما بسیاری از آنها بازی‌های دسترسی زودهنگام هستند و اغلب هنوز آماده نیستند تا از آنها لذت ببرید.

اما سال 2023 متفاوت بود. شروع سال با ارائه دو بازسازی قابل توجه در Resident Evil 4 و Dead Space که هر کدام توانستند به طور صادقانه دو مورد از نقاط عطف تمام دوران این ژانر را بازسازی کنند و در عین حال عناصر خاصی مانند طراحی Level و ساختار داستان را بهینه کنند، لحن را ایجاد کرد. به گونه ای که بازیکنان از آن استقبال کردند – و برخی ادعا کردند که این تغییرات حتی این بازی های کلاسیک را بهبود بخشیده است.

بعداً در همان سال، دو تایتان جوان ترسناک، Amnesia و Outlast، دیدند که سریال‌هایشان با چشم‌اندازهای جدید پرمخاطره‌ای بازسازی شد که نتیجه داد. Amnesia: The Bunker با قرار دادن بازیکنان در پناهگاهی در جنگ جهانی اول با هیولایی شرور که در تونل ها پرسه می زند، غیرقابل پیش بینی بیشتری را به مجموعه نمادین بی دفاع ترسناک اول شخص آورد، در حالی که عناصر یک مسابقه را به مسابقه دیگر تغییر می دهد تا احساس تازگی داشته باشد. در همین حال، The Outlast Trials، به ترکیب کلاسیک خود از شروران سادیستی و قهرمانانی که در گوشه‌های تاریک پنهان شده‌اند، کوآپ اضافه کرد. در حالی که عنصر تعاونی مقداری تنش را از بین می‌برد، با راه‌های جدیدی برای بقا در دنیای Outlast، مانند مهارت‌های مبتنی بر کلاس و گزینه‌هایی برای نجات متحدانتان در هنگام خطر، جبران می‌کند. و برای کسانی که خواهان تجربه Outlast کلاسیک هستند، این بازی به طور کامل در حالت تک نفره نیز قابل بازی است.

بخوانید  ژور امروز کجاست؟ (15 تا 19 مارس) آیتم های عجیب و غریب Destiny 2 و راهنمای مکان Xur

همچنین The Texas Chain Saw Massacre نیز وجود داشت که مانند بازی‌های فوق، یک محصول شناخته شده را برداشت و آن را تغییر شکل داد تا چیزی به همان اندازه که خونین بود، لذت بخش بسازد. در مورد TCM، هدف ادای احترام به یکی از بزرگترین فیلم های ترسناکی بود که تا کنون ساخته شده است. و برای انجام آن در عرصه رقابتی بازی های چند نفره ترسناک نامتقارن. او این رویا را در بیل پیک می کند. من این بازی را بیش از 60 ساعت از زمان عرضه آن در ماه آگوست بازی کرده‌ام، و آنقدر اعصاب خردکن است که اغلب نمی‌توانم آن را برای مدت طولانی بازی کنم، در غیر این صورت تا کنون ساعت‌های بیشتری را ثبت کرده‌ام.

این بازی‌ها در واقع همه بر اساس ویژگی‌های فکری موجود هستند، اعم از دنباله‌ها، اقتباس‌ها یا بازسازی‌ها، اما این موضوع در کل صنعت در زمان‌های اخیر صادق است و بازی‌های ترسناک قبلاً به راحتی شهرت جهانی پیدا نکرده‌اند، که باعث می‌شود بسیاری از بازی‌ها که دارند. سال حتی بیشتر برجسته می شود. در کنار این نام‌های بزرگ آشنا، مجموعه‌ای از بازی‌های مستقل نیز آمدند، که گاه توسط یک فرد خلق می‌شدند، با تمرکز بر ایده‌های تازه‌ای که همچنان ثابت می‌کرد که وحشت در سال ۲۰۲۳ در سطح دیگری بود.

از بیگانگان و زامبی ها گرفته تا کابوس های کیهانی و اسلشرها، بازی های ترسناک 2023 همه پایگاه ها را پوشش می دادند.
از بیگانگان و زامبی ها گرفته تا کابوس های کیهانی و اسلشرها، بازی های ترسناک 2023 همه پایگاه ها را پوشش می دادند.

آلبوم عکس

Dredge، Slay The Princess، Paranormasight، World of Horror و Incident at Grove Lake ترکیبی التقاطی از تجربیات ترسناک، از بازی‌های ماجراجویی سیاه و سفید و یک رمان تصویری متحرک گرفته تا یک تجربه ماهیگیری لاوکرافت و یک ربوده شدن آزاردهنده بیگانه را ارائه کردند. تاریخ. 2023 نه تنها حجم زیادی از بازی های ترسناک با کیفیت بالا، بلکه طیف گسترده ای از داستان های ترسناک را برای طرفداران همه زیرژانرها زیر چتر ترسناک فراهم کرده است. و هیچ یک از این ستایش ها هنوز به بازی های به یاد ماندنی نزدیک به ترسناک مانند Lies of P و Dead Island 2 دست پیدا نکرده اند. حتی در حال حاضر، با نزدیک شدن به پایان سال، یک بازی ترسناک همکاری جدید توجه را به خود جلب می کند.توجه ویروسی. شرکت Lethal می‌تواند اولین موفقیت بزرگ سال 2024 باشد، اگر بتواند شتاب خود را در طول تعطیلات حفظ کند. چه بازی‌های بزرگ یا کوچک، ساخته شده توسط صدها یا فقط یک نفر، ترسناک بازی‌های ویدیویی در سال 2023 به نظر می‌رسد که به اوج جدیدی رسیده است.

بخوانید  سرپرست Halo Infinite Multiplayer به تیم توسعه ماراتن می‌پیوندد

در حالی که رزیدنت اویل مطمئناً بزرگترین ردپای تاریخی بازی‌ها را در اینجا دارد، این Alan Wake 2 است که می‌تواند در سال‌های آینده تأثیرگذارترین بازی‌ها باشد. شاهکار متا چند رسانه ای منحصر به فرد ترسناک به عنوان سنگ بنای این سال باورنکردنی در بازی های ترسناک عمل کرد و داستانی به جاه طلبی که تا به حال در بازی های ویدیویی دیده ام را روایت می کند. گرایش به بقای ترسناک حرکت عاقلانه ای برای Remedy بود و تیم این کار را به روشی انجام داد که احتمالاً می توانستند انجام دهند، اگرچه سبک بصری بازی ممکن است الهام بخش سایر بازی های آینده باشد. من تا آنجا پیش می روم که بگویم Alan Wake 2 نه تنها بهترین بازی ترسناک منتشر شده امسال است، بلکه بهترین بازی دوره 2023 است.

ژانرهای خاصی وجود دارد که در آن طرفداران به طور مداوم مطالب جدیدی دریافت می کنند. بازی‌هایی مانند بازی‌های اکشن ماجراجویی سوم شخص و شوترهای اول شخص، رگ حیاتی این صنعت هستند و طرفداران برخی از سری‌ها مانند بازی‌های ورزشی یا بازی‌های لایو اکشن می‌توانند به‌طور قابل‌اطمینانی انتظار سرعت خاصی را داشته باشند که بازی‌های مورد علاقه‌شان به‌روزرسانی‌های جدید بزرگ را دریافت می‌کنند. یا دنباله ها اما بازی‌های ترسناک هرگز به این اندازه ثابت نبوده‌اند، و حتی زمانی که طرفداران ترسناک می‌توانند چیزی هیجان‌انگیز را ببینند، به ندرت – شاید قبلاً دیده نشده باشد – با نمونه‌های قابل توجهی از این سبک مانند امسال همراه شود. نشان داد. همانطور که سال 2023 برای بازی های ویدیویی عالی بود، برای بازی های ترسناک حتی بهتر بود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر