گیگابایت در حال آماده شدن برای معرفی چندین مادربرد AORUS Intel Z890 است

براساس گزارش یک منبع ایرانی، گیگابایت در حال برنامه ریزی برای عرضه چند مادربرد جدید AORUS Intel Z890 برای پردازنده های Arrow Lake-S است.

به نظر می رسد گیگابایت در حال آماده سازی حداقل هشت مادربرد جدید Z890 برای نسل جدید است که هفت مورد از آنها از سری AORUS هستند. شایان ذکر است که گیگابایت در حال حاضر 45 مدل مختلف مادربرد Z790 را به کاربران ارائه می دهد که در بسیاری از موارد فقط نسخه های به روز شده ساخت Z690 آنها هستند. به عبارت دیگر، خط تولید Z890 این شرکت که در این خبر مورد بحث قرار گرفته است، احتمالا تنها موج اول پلتفرم های نسل جدید این شرکت خواهد بود.

اینتل روز گذشته تایید کرد که سری پردازنده های Arrow Lake را در سه ماهه آخر سال جاری عرضه خواهد کرد. این خبر به‌طور خاص برای پردازنده‌های دسکتاپ یا موبایل این شرکت تنظیم نشده است، که احتمالاً بدان معنی است که هر دو سری محصولات تیم Blue در این بازه زمانی در دسترس خواهند بود. با این حال، به گفته چندین منبع آگاه، سازندگان نسل جدید مادربردهای مجهز به پردازنده های اینتل از محصولات جدید خود در رویداد Computex ماه آینده رونمایی خواهند کرد که ممکن است به صورت عمومی یا در برنامه های بسته برگزار شود.

در اینجا لازم به یادآوری است که این شرکت ها اغلب ممکن است طرح یا ایده اولیه مادربردهای بی نام خود را فاش کنند. به عنوان مثال سال گذشته خبرهای زیادی مبنی بر رونمایی از مادربردهای سری Z790 X منتشر شد در این رویداد کامپیوتکس او پست کرد که در آن زمان هنوز به طور رسمی فاش نشده بود. مدل های سری ایکس برخی از ارتقاء های جزئی به صورت استاندارد وای فای 7 داشتند.

بخوانید  فیلم Sinking City 2 با تریلر معرفی شد

اکنون طبق گفته Faceit، گیگابایت قصد دارد مادربردهای زیر را معرفی کند:

  • Gigabyte Z890 AORUS XTREME AI top
  • Gigabyte Z890 AORUS MASTER AI Top
  • Gigabyte Z890 AI بالاتر است
  • Gigabyte Z890 Orus Master
  • گیگابایت Z890 AORUS PRO ICE
  • Gigabyte Z890 AORUS ELITE WIFI7
  • گیگابایت Z890 AORUS ELITE AX
  • گیگابایت Z890 AORUS ELITE X ICE

مادربردهای سری AORUS Intel Z890 گیگابایت

همانطور که در منابع مختلف خبری ذکر شده است، خانواده جدیدی از مادربردهای سری Z890 وجود دارد در راه به عنوان یک زنجیر آنها به عنوان AI TOP شناخته می شوند. این پلتفرم‌ها بر قابلیت‌های پردازش هوش مصنوعی متمرکز هستند و هنوز دقیقاً مشخص نیست که این تمرکز چگونه انجام می‌شود. به طور طبیعی، انتظار می‌رود که نسل جدید پردازنده‌های دسکتاپ شامل واحدهای پردازش عصبی اختصاصی، مشابه تراشه‌های قبلی سری Meteor Lake و Lunar Lake برای لپ‌تاپ‌ها، برای مدیریت بارهای کاری مرتبط با هوش مصنوعی باشد.

تمامی این بردها به همان سوکت LGA 1851 مجهز خواهند شد. گفته می شود که این سوکت ها حداقل تا سال 2026 مورد استفاده قرار می گیرند. نکته دیگری که در اینجا قابل ذکر است این است که این اولین خط از محصولات اینتل است که فقط از استاندارد حافظه DDR5 در رایانه های رومیزی پشتیبانی می کند. بنابراین حداقل در ابتدا باید پنل های کمتری نسبت به سری 700 برای آنها وجود داشته باشد.

در نهایت نظرات خود را در این مورد با یک گیمر و سایر کاربران در میان بگذارید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر