گوگل چگونه از هوش مصنوعی استفاده می کند؟

اکنون که بازار هوش مصنوعی در زمینه های مختلف داغ است، هر شرکت و استارتاپی در تلاش است تا با استفاده از هوش مصنوعی عملکرد خود را در بخش مربوطه افزایش دهد. از هوش مصنوعی ChatGPT OpenAI گرفته تا هوش مصنوعی پیشرفته بینگ، همه در تلاش هستند تا زندگی پیچیده مردم را ساده کنند.

گوگل در بازار پر سر و صدا هوش مصنوعی نیز هوش مصنوعی قدرتمندی را با قابلیت هایی مانند تولید تصاویر، گفتگو با کاربران و انجام جستجوی دقیق معرفی کرده است. گوگل مدتی پیش از تغییر نام برد به جمنای خبر داد و اکنون شما را با تمامی ویژگی های آن در زومیت آشنا می کنیم.

هوش مصنوعی گوگل چیست؟

گوگل جمینی، درست مانند GPT OpenAI، خانواده ای از مدل های هوش مصنوعی مولد است که در محصولات و خدمات جدید گوگل استفاده شده است. Jamnai از تکنیک های آموزشی AlphaGo مانند جستجوی درخت و یادگیری تقویتی استفاده می کند. سپس می تواند سوالات و متون ما را درک کند و متن های منحصر به فردی برای پاسخ به آنها تولید کند.

هوش مصنوعی گوگل نوعی هوش مصنوعی چند وجهی است و توانایی درک بسیاری از اطلاعات از جمله تصاویر، صداها و نمادها را دارد. به عنوان مثال می توانید عکسی با متن “در این عکس چیست؟” ارسال کنید. آن را به Jumnai بدهید و در پاسخ، این هوش مصنوعی تصویر ارسال شده را توصیف می کند و به درخواست های پیچیده تر شما برای اطلاعات پاسخ می دهد.

با این حال، مانند GPT، Google Jamna ممکن است همیشه وظایف خاصی را به طور قابل اعتماد یا دقیق انجام ندهد. جمنای می تواند پاسخ های خود را با توجه به نظرات کاربران اصلاح کند و در آینده اشتباهات مشابه را تکرار نکند. این ویژگی به هوش مصنوعی اجازه می دهد تا اطلاعات زیادی را از کاربران واقعی و همچنین منابع بی شماری از یادگیری دریافت کند.

بخوانید  لی سون کیون بازیگر انگل درگذشت

گوگل از روش های آموزشی Jamnai بر روی تراشه های هوش مصنوعی و پردازنده تانسور استفاده کرد که یکی از انعطاف پذیرترین و کارآمدترین مدل های موجود در بازار است. در حالی که سایر عملیات های چندرسانه ای به مقدار زیادی نیرو نیاز دارند، Gemini می تواند بر روی همه چیز از مراکز داده گرفته تا دستگاه های تلفن همراه اجرا شود.

ضبط هوش مصنوعی گوگل

برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل، فقط به یک حساب جیمیل نیاز دارید تا بتوانید در هر دستگاه و سیستم عاملی با Jamnai چت کنید. در اینجا آموزش دسترسی به Jamnai است که فقط یک بار باید انجام دهید و پس از آن می توانید در هر دستگاهی به چت های خود دسترسی پیدا کنید.

استفاده از هوش مصنوعی گوگل

اگر می خواهید برای اولین بار از Jumnai استفاده کنید، کافی است چند مرحله ساده را در مرورگر گوشی یا دسکتاپ خود انجام دهید و پس از آن، Jumnai همیشه در دسترس خواهد بود.

به دلیل تحریم ها، برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل باید آدرس IP خود را به کشوری غیر از ایران تغییر دهید.

از Gemena (سرد) در کامپیوتر استفاده کنید

  • مرورگر خود را باز کنید (بهتر است از کروم استفاده کنید) و به سایت دسترسی پیدا کنید Gemini.google.com تبدیل شود
  • اگر قبلاً با استفاده از مرورگر مورد نظر وارد حساب Google خود نشده اید، روی گزینه کلیک کنید ورود کلیک کنید و مراحل را برای ورود به حساب دنبال کنید.

منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر