کپچای لعنتی چرا تست های کپچا هر روز سخت تر و سخت تر می شوند؟


بسیاری از شرکت ها و افراد در دنیای فناوری به این نتیجه رسیده اند که برای محافظت از کپچاها در برابر هوش مصنوعی، باید به فکر راه حلی باشند. زیرا استفاده از تست های قدیمی برای شناسایی انسان های واقعی از روبات ها دیگر جواب نمی دهد. احتمالاً در آینده ای نه چندان دور، ربات ها به راحتی قادر خواهند بود چند درخت یا شیر آتش نشانی را تشخیص دهند و به راحتی وارد وب سایت ها و خدمات آنلاین شوند.

در مطالعه اخیر محققان دانشگاه UC Irvine و Microsoft، اکثر 1400 شرکت کننده بین 15 تا 26 ثانیه زمان بردند تا یک کپچای تصویر را با دقت 81 درصد حل کنند. در همین حال، ربات آزمایش شده در مارس 2020 همان معما را در زمان متوسط ​​19.9 ثانیه و با دقت 83 درصد حل کرد. این مطالعه نشان داد که ماشین‌ها در حل بسیاری از انواع کپچا بهتر و سریع‌تر از ما انسان‌ها هستند و این مطالعه قبل از توسعه فوق‌العاده سریع هوش مصنوعی انجام شد.

در اوایل سال جاری، زمانی که هوش مصنوعی GPT-4 در حال آزمایش بود، مدل زبان بسیار هوشمند با یکی از کارمندان وب‌سایت TaskRabbit تماس گرفت و او را برای حل کپچاها استخدام کرد. شرکت هوش مصنوعی OpenAI که GPT-4 را توسعه داده است، ادعا می کند که این مدل پازل های کپچا را بدون کمک انسانی حل کرده است.

اکنون که تست های کپچای قدیمی دیگر نمی توانند راه حل مناسبی برای شناسایی ربات ها و تشخیص آن ها از انسان باشند، چه رویه ای را باید دنبال کنیم؟ برخی از رهبران دنیای فناوری بر این باورند که ما باید از آزمایش‌های کپچای قدیمی فاصله بگیریم و از الگوریتم‌های پیچیده‌تری استفاده کنیم.

بخوانید  منتظر بازی های جدید ارباب حلقه ها باشید

آشیش جینمدیر ارشد فناوری Arkose Laboratories که کپچاهایی را برای HBO و LinkedIn طراحی کرده است، می‌گوید که اگرچه ربات‌ها هر روز تکامل یافته و هوشمندتر می‌شوند، پیشرفت‌های زیادی نسبت به کپچاهای قدیمی ایجاد نشده است. حتی مینی بازی های پیچیده تر ممکن است برای محافظت در برابر هوش مصنوعی کافی نباشد. او معتقد است که تست های کپچا باید حتی سخت تر از آنچه که در حال حاضر هستند انجام شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر