کریستوفر نولان توضیح می دهد که چرا کیلین مورفی برای بتمن مناسب نبود

بازیگرانی که نقش‌هایی را که برای آنها تست می‌کنند نمی‌گیرند، همیشه می‌توانند نقشی متفاوت را بازی کنند. تام هیدلستون برای ثور تلاش کرد و در نهایت در نقش لوکی به موفقیت بزرگی دست یافت. اخیراً، نیکلاس هولت نقش لکس لوثور را در فیلم Superman: Legacy دریافت کرد، اگرچه او ابتدا برای بازی در نقش مرد فولادی تست داده بود – و حتی در مقطعی برای مت ریوز برای بتمن تلاش کرد. کیلیان مورفی زمانی که برای بازی در نقش شوالیه تاریکی به کارگردانی کریستوفر نولان، بتمن شروع می‌کند، خط مشی حرفه‌ای مشابهی داشت، حتی لباس بتمن قدیمی وال کیلمر را برای این تست به تن کرد.

اگرچه مورفی برای بازی در نقش بتمن انتخاب نشد، اما در نهایت مورفی در طول سه گانه شوالیه تاریکی خود در نقش دکتر جاناتان کرین، مترسک، با نولان همکاری کرد. این همچنین منجر به یک کار حرفه ای 20 ساله با نولان می شود که اخیراً به مورفی کمک کرد تا اولین نامزدی اسکار خود را در اوپنهایمر کسب کند. کارگردان و بازیگر نامزد اسکار با ددلاین صحبت کرد و نولان توضیح داد که چرا به ناچار کریستین بیل را به مورفی ترجیح داد و همچنین آنچه او را به یک بازیگر جذاب تبدیل می کند.

نولان می‌گوید: «فکر نمی‌کنم او در آن زمان فیزیک بدنی داشته باشد. “ما همه را به عنوان بروس وین و آنها را به عنوان بتمن آزمایش کردیم، و چیزی که در مورد کریستین قابل توجه بود این بود که او فهمید که بسیاری از بازیگری مسئله واقعیت است. بسیاری از بازیگری در مورد حقیقت احساسی است. لباسی مثل لباس بتنی، شما باید به این نماد تبدیل شوید. کریستین انرژی دیوانه‌واری را داشت که به تازگی کارگردانی کرده است. او متوجه شده بود که چگونه کار می‌کند و چه کاری انجام می‌دهد – مانند بروس وین در فیلم. او این شخصیت را پذیرفته است. این یک شخصیت است. یک چیز خیلی خاص. و او در نقش بتمن سوراخی روی صفحه ایجاد کرد. انگار هیچ شکی وجود نداشت.»

بخوانید  پردازنده جدید AMD Ryzen 5 7500F بدون iGPU این هفته عرضه می شود

نولان دو بار دیگر بیل را در نقش بتمن کارگردانی کرد و سپس در فیلم هیجان انگیز علمی تخیلی The Prestige در سال 2006. اگرچه بیش از 10 سال از آخرین همکاری نولان با بیل می گذرد، اما او سه بار دیگر در خارج از شهر گاتهام با مورفی کار کرده است: آغاز، دانکرک و اوپنهایمر – دو مورد آخر نامزد دریافت جایزه اسکار نولان از بهترین کارگردانی شدند.

کارگردان در ادامه به مورفی گفت که تماشای پیکی بلایندرز و شخصیت توماس شلبی در نوع خود ترسناک است. او یک شخصیت نمادین با حضور ظالمانه است، جایی که به اتاق راه می‌رود، و همه چیز ساکت می‌شود، و او مالک آن فضا است. درست مانند بتمن، یا شخصیت نمادینی مانند آن. یک شخصیت فیزیکی بسیار مطمئن و قوی وجود دارد. در هر کاری که انجام می دهد، در هر حرکتی.» او گفت. “آیا این یک چیز آگاهانه است که شما در طول سال ها توسعه داده اید یا فقط به این بخش نگاه می کنید و فکر می کنید “چگونه می توانم این کار را انجام دهم؟”

مورفی گفت که فکر می‌کند هر دوی اینها هستند. “همچنین فکر می‌کنم در آن زمان احساس می‌کردم که این بخشی بود که قبلاً واقعاً آن را کشف نکرده بودم، این نوع شخصیت از لحاظ فیزیکی. هرگز این نقش‌ها به من پیشنهاد نشده بود. اما همیشه فکر می‌کنم، کریس، یکی از دارایی های دست کم گرفته شده شما، ریخته گری است. همه نقاط قوت باورنکردنی شما را می‌دانند، اما شما چیزها را عالی انتخاب کردید. و من فکر می کنم مترسک نقش مناسبی برای من در آن مقطع از حرفه ام بود. “

بخوانید  تریلر راه اندازی بازی Park Beyond

قبل از آزادی اوپنهایمر، نولان در مورد عدم انتخاب او برای این نقش در آن زمان و اینکه چگونه مورفی قالب ابرشرور را شکست.

“همه از دیدن بازی شما آنقدر هیجان زده بودند که وقتی به آنها گفتم “خوب، کریستین بیل بتمن است، اما کیلیان برای بازی در نقش مترسک چطور؟” هیچ مخالفتی وجود نداشت. همه شرورهای قبلی بتمن توسط ستارگان بزرگ سینما بازی شده بودند: جک نیکلسون، آرنولد شوارتزنگر، جیم کری، این چیزها. این یک گام بزرگ رو به جلو برای آنها بود و واقعاً فقط بر اساس این آزمایش بود. … پس اینطوری باید Scarecrow را بازی کرد.

اوپنهایمر نامزد 13 جایزه اسکار شده است که به ترتیب بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد برای نولان و مورفی می باشد. می توانید مراسم اسکار را در تاریخ 10 مارس به صورت زنده تماشا کنید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر