کد منبع GTA 5 احتمالاً به قیمت ناچیز فروخته شده است


سورس کد بازی GTA 5 که مدتی پیش در اینترنت به بیرون درز کرد، به قیمت دو هزار دلار به گروهی از توسعه دهندگان مود فروخته شد.

چند روز پیش، حجم عظیمی از فایل های شرکت Rockstar Games که مدت ها پیش از طریق هک به دست آمده بود، در اینترنت به بیرون درز کرد. این فایل ها شامل موارد مربوط به بازی های لغو شده Bully 2 و GTA Tokyo، بسته های الحاقی لغو شده برای Grand Theft Auto 5 و همچنین کد منبع برای GTA 5 بود. اکنون گزارش شده است که این اطلاعات با قیمت کمتر از 2000 دلار خریداری شده است.

با توجه به پیام های فاش شده، TMP (معروف به TickleMePickles ،Austinator Modz و XBL Dragonfly (همچنین معروف به) از جمله اعضای گروه بودند که در مجموع دو هزار دلار برای خرید این اطلاعات پرداخت کردند، اما خود TMP هیچ پولی برای این کار پرداخت نکرد. همچنین گفته می شود که TMP سعی کرد کد منبع GTA 5 را به قیمت 6000 دلار بفروشد، اما پس از اینکه خریدار پیدا نکرد، قیمت آن را بین 200 تا 500 دلار کاهش داد، اما باز هم هیچکس با خرید آن موافقت نکرد.

پس از شکست در فروش کد منبع GTA 5، TMP آن را در اینترنت منتشر کرد تا هیچ کس دیگری نتواند از فروش آن سود ببرد. علاوه بر این، مکالمه بین یک کاربر و TMP در Discord نشان می دهد که تمام اطلاعات به دست آمده توسط هک Rockstar Games هنوز در اینترنت منتشر نشده است و زمانی که این کاربر TMP را از خطرات مربوط به اقدام خود مطلع کرد، TMP تهدید کرد که همه اطلاعات را به اشتراک می گذارد. . اطلاعات قرار خواهد داد

بخوانید  اخراج کارکنان صنعت بازی در سال 2024 بسیار قابل توجه بود

این اطلاعات که از طریق پیام های فاش شده TMP به دست آمده است توسط PC_Focus در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) منتشر شده است. این منبع خبری گفت که آنها این اطلاعات را از دو فرد موثق به دست آورده اند و همچنین جزئیات بیشتری دارند که در حال حاضر قصد ندارند در مورد آنها صحبت کنند. البته ممکن است این اطلاعات و گزارش کذب باشد و نمی توان از صحت آن اطمینان کامل داشت.

در حال حاضر راک استار گیمز در حال توسعه بازی Grand Theft Auto 6 است که در سال 2025 برای کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس منتشر خواهد شد.Xbox Series S منتشر خواهد شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر