کارت گرافیک پرچمدار RX 7900 XTX به قیمت پایینی رسید


مدل کارت گرافیک سفارشی RX 7900 XTX با برند PowerColor در حال حاضر با قیمت 829 دلار در دسترس است تا به کمترین قیمت خود از زمان عرضه رسیده است.

حدود یک هفته پیش، XFX اولین برندی بود که کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX را با قیمت 880 دلار عرضه کرد. این کمترین قیمت تعیین شده برای این کارت در آن زمان بود. اکنون کمتر از یک هفته بعد، PowerColor کارت گرافیک سفارشی Radeon RX 7900 XTX خود را به قیمت 829 دلار به فروش می رساند.

این شرکت قیمت کارت‌های گرافیک Hellhound و Red Devil خود را کاهش داد و هر دو سری را با قیمت کمتر از 900 دلار به فروش رساند. چیزی که کمتر از یک ماه پیش انتظارش را نداشتیم. این قیمت ها در فروشگاه آمازون نیز اعمال می شود که از طریق کد تخفیف 100 دلاری این محصولات قابل خریداری است.

البته این تخفیف برای مدت محدودی وجود دارد و به زودی منقضی می شود. با این حال، پوشش این خبر می تواند به گیمرها نشان دهد که قیمت مدل های رده بالای سری RDNA3 چقدر می تواند کاهش یابد. کارت گرافیک RX 7900 XTX سال گذشته با قیمت 999 دلار معرفی شد. اما از آن زمان تاکنون، قیمت این محصول برخلاف دوره تخفیف آن که با نام RX 7900 XT معرفی شده بود، پیوسته در حال افزایش بوده است. تا کنون، RX 7900 XT نتوانسته جایگاه خود را برای رقابت با محصولات سری RTX 40 خود بیابد.

کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX

پردازنده گرافیکی AMD Navi 31 معماری پرچمدار تیم Red RDNA 3 است که قدرت پردازش گرافیکی محصولات سری Radeon RX 7900 XTX/XT را فراهم می کند. در این نسل، AMD دیگر واحدهای پردازشی یا CU ها را کنار گذاشته و از اصطلاح WGP یا پردازنده های گروه کاری استفاده می کند. هر یک از این WGP ها دارای دو CU هستند، اما دو برابر تعداد خوشه های SIMD32 نسبت به سری RDNA 2 دارند.

بخوانید  گری باوزر، هکر نینتندو، می گوید که پرونده او به عنوان یک "پیام" برای سایر هکرها عمل می کند

به این ترتیب، پردازنده AMD Navi 31 XTX دارای 12288 هسته و یک رابط گذرگاه 384 بیتی است که دارای 192 مگابایت حافظه کش بی نهایت و یک تراشه GPU مربعی 308 میلی متری با فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC است. این مقادیر منجر به ارائه 61 ترافلاپس قدرت پردازش گرافیکی در این کارت می شود.

AMD و شرکای تجاری آن تاکنون از اعمال تخفیف بر روی محصولات پرچمدار سری RDNA 3 خودداری کرده اند و حدود 2 ماه است که قیمت این محصولات کاهش قابل توجهی داشته است. البته تاکنون روند مشخصی در کاهش قیمت پردازنده‌های گرافیکی دیده می‌شود و نشانه‌هایی از آغاز قریب‌الوقوع جنگ جدید قیمت‌های پردازنده‌های گرافیکی دیده می‌شود. امید است این کاهش قیمت ها در تمامی برندها و تمامی مناطق جهان اعمال شود.

تحریریه مجله بازی یک گیمر