چه فیلم هایی را در این آخر هفته تماشا کنیم: از رولربلینگ تا بیس بال

اما برای اینکه اسکیت غلتکی به هدف خود در جهان برسد و همه از سیستم پیروی کنند و از فردگرایی فاصله بگیرند، هیچ بازیکنی نباید بزرگتر از خود بازی باشد. هیچ بازیکنی نباید آنقدر شکست ناپذیر و خاص به نظر برسد که مردم فکر کنند سیستم و بازی به آنها تکیه کرده است. به همین دلیل است که این افراد که دنیا را روی انگشت خود می چرخانند، تصمیم به ربودن جاناتان می گیرند. به نظر آنها او نباید بماند. هر چه بیشتر بتابد، نور کمتری از میدان دیده می شود. اگر یک نفر بتواند اینقدر خارق العاده باشد، شاید دیگران به این فکر بیفتند که فوق العاده شوند. شاید آنها دیگر نمی خواهند فقط یک چرخ دنده در ماشین بزرگ باشند.

Rollerball یک اقتباس قابل تماشا است. به خصوص اگر به سینمای علمی تخیلی علاقه دارید. اگر از من بپرسید، پایان بندی دلیل اصلی ماندگاری فیلم است. زیرا در تاریکی دقیقا همان جایی که باید باشد قطع می کند.

بازیکنان تیم با لباس نارنجی در فیلم علمی تخیلی Rollerball

رولربال (1975)

البته اسکاتی تنها بچه تاریخ نیست که ترس های غیرمنطقی دارد. در میان حوادث خنده دار The Sandlot، بچه ها به دلیل ترس های جنون آمیز مختلف به شدت نگران می شوند. اما حتی می توان بر بزرگترین ترس آنها غلبه کرد. آنها فقط باید یاد بگیرند که چگونه علاقه مشترک و ارتباط انسانی می تواند مردم را از قرار دادن ایده های بد در مورد افراد و موجودات مختلف بدون دلیل در مغز خود باز دارد.

پسرانی که بیسبال بازی می کنند و با هم دوست هستند کمدی ورزشی The Sandlot

سرزمین شنی (1993)

برای او بیسبال به یک ورزش یا حتی یک سرگرمی تبدیل نمی شود، بلکه راهی برای رستگاری است. زیرا بنیامین رودریگز تصمیم می گیرد به عنوان یک دوست با او تماس بگیرد تا از تنهایی به پسر کمک کند. بنجامین به اسکاتی می آموزد که چگونه به جای نگرانی در مورد تجربه ورزشی، از بیسبال قدردانی کند. گرفتن بیسبال با دست، برای اسکاتی اسمالز، حکم ورود به مرحله جدیدی از زندگی را می یابد. مرحله ای که دیگر تنها نیست و می تواند خود را جزئی از یک گروه بداند.

بخوانید  اولین واکنش‌های فلش بسیار هیجان‌انگیز است: "مشاهده کنید و هیپ را شکست دهید"

اما رودی کسی نیست که متوقف شود. او اجازه نمی دهد که نمراتش مانع از ورودش به کالج مورد نظرش شود و نمی پذیرد که توانایی های فیزیکی برای بازی در تیم بزرگ و مهم فوتبال کالج را ندارد. رودی تسلیم نمی شود. زیرا او خواسته خود را نه هدفی خوب، بلکه به عنوان یک ضرورت بی بدیل می داند. او تصمیم می گیرد که باید به این هدف برسد و حاضر است برای این تصمیم پول زیادی بپردازد.

داستان حساب شده مردی که در مقابل نظام می ایستد. Jonathan E. در ابتدا یکی از بهترین اجزای سیستم در نظر گرفته می شود. به عنوان یک بازیکن عالی در مسابقات هیجان انگیز و خطرناک رولربال که توجه تعداد زیادی از مردم را به خود جلب می کند. افرادی که مشغول تماشای غلتک سواری و دنبال کردن فراز و نشیب مسابقات مختلف هستند، زمانی برای توجه به قدرت شرکت هایی که جهان را کنترل می کنند، ندارند. این بازی ها به خوبی سر شما را گرم نگه می دارند.

فوتبال کالج آمریکایی در فیلم ورزشی رودی با بازی شان آستین

رودی (1993)

دختر بیسبال با استعداد در فیلم ورزشی The Bad News Bears محصول 1976

اخبار بد (1976)

هرکسی که روزهای سخت تلاش برای جا افتادن با گروهی از غریبه ها را به خاطر می آورد، احتمالاً دلیلی برای لذت بردن از The Sandlot پیدا خواهد کرد. داستان ساده ای دارد. پسری را نشان می دهد که نمی تواند با ناپدری خود ارتباط برقرار کند و پس از نقل مکان به شدت تنها است.

یک فیلم علمی تخیلی پرمعنا و خونین، دو اثر زیبا در مورد کودکانی که با عشق به ورزش بزرگ می شوند و در نهایت یک داستان واقعی درباره پسر جوانی که هرگز از رویاپردازی دست نمی کشد.

بخوانید  سیستم مورد نیاز بازی Atlas Fallen فاش شد

گروهی از پسران که شاید هیچ کس انتظار نداشت که بتوانند یک تیم واقعی تشکیل دهند، زیر نظر مربی نه چندان شاد اما جدی موفق می شوند. البته یکی از دلایل اصلی رشد آنها در بیسبال، ورود مبارزی به نام آماندا به تیم است. شخصیتی که آرام آرام تمام تیم را با خود همراه می کند.

این یک داستان واقعی است و از آنجایی که در مورد تلاش و توقف ناپذیر یک انسان است، یکی از آن داستان های واقعی است که برای همه نوع مردم شنیده می شود. داستان مربوط به این ورزش خاص نیست. حتی به «اسپرت بودن» به طور کلی محدود نمی شود. داستان درباره انسان بودن و انسان ماندن است. درباره محدود نکردن زندگی به بقا. درباره داشتن رویا، حفظ رویا و جنگیدن برای یک رویا. دنیای واقعی آنقدر موانع را در مقابل مردم قرار می دهد که گاهی اوقات خاموش کردن بخش رویاپردازی مغز آسان و آرامش بخش به نظر می رسد. به همین دلیل است که چنین یادآوری هایی مهم است. زیرا آنها ما را بیشتر زنده نگه می دارند.

خرس‌های خبر بد یک فیلم ورزشی الهام‌بخش برای بچه‌های غیرورزشی و اثری حس خوب برای بسیاری از مخاطبان مسن‌تر است. بسیاری از جذابیت های فیلم، جدای از نقش آفرینی ساده و باورپذیر، پیشرفت گام به گام این بچه هاست. خوشبختانه آنها قماربازهای غیرمنطقی نمی شوند و اغلب مرتکب اشتباه می شوند. قبل از تبدیل شدن به بازیکنان خوب، آنها باید غرور خود را بشکنند. قبل از اینکه حتی به پیروزی فکر کنند، باید بازی خود را از سطح فاجعه بار به سطح قابل تحمل برسانند.

بخوانید  یک فیلم سینمایی جدید Destiny 2 وجود دارد که احتمالاً این هفته از دست داده اید

هر یک از موضوعات داستانی که در سینما محبوبیت ویژه و گسترده ای پیدا کرده اند، می توانند چندین زیرژانر را در ساختار خود جای دهند. به همین دلیل است که فیلم درام مانی بال با نویسندگی درخشان آرون سورکین و کمدی کودکانه Kicking & Screaming با بازیگری ویل فرل آنها به عنوان “فیلم های ورزشی” شناخته می شوند.

دنیا یک پیام روشن برای رودی دارد: اینقدر رویاهای بزرگ نداشته باش. اینقدر اذیت نکن یک هدف کوچکتر انتخاب کنید و استراحت کنید.

برخی از مردم دنیا چهره و صدای دلنشینی دارند که وقتی به آنها نگاه می کنیم و صدای آنها را می شنویم ما را به موفقیت وا می دارد. شان آستین یکی از آنهاست. این بازیگر آمریکایی که در نقش سامویز گامجی به یکی از نیروهای انکارناپذیر سه گانه ارباب حلقه ها تبدیل شده است، در فیلم رودی نقش دانیل را بازی می کند. پسری که قلبش خیلی قوی تر از ذهن و ماهیچه هایش است.

تلفیق سبک های مختلف روایی و سینمایی به فیلمسازان این امکان را می دهد که از پتانسیل خود به شیوه های خاص استفاده کنند و آثاری به یاد ماندنی خلق کنند. با این مقدمه کوتاه به سراغ چهار فیلم ورزشی قرن بیستم می رویم که هر کدام به سبک خاص خود توانستند توجه عموم را به خود جلب کنند و هنوز هم به خوبی از آنها یاد می شود. این شما هستید و این شماره 289 در مجموعه مقالات “چه فیلمی باید این آخر هفته ببینیم؟” رسانه یک گیمر.