چه فیلم هایی را در این آخر هفته تماشا کنیم: از The Outfit تا On the Count of Three

مارک رایلنس، یک خیاط حرفه ای در The Outfit

لباس (2022)

وقتی شخصیت ها به موقعیتی می رسند که در روند عادی زندگی جایی ندارد، آن موقعیت را ترک می کنند. وقتی یک خط قرمز هیجان انگیز می بینند، بیشتر اوقات از آن عبور نمی کنند. وقتی به پایان داستان می رسیم، شرایط کلی و اصلی زندگی اکثر شخصیت ها تغییر چندانی نکرده است. چه بخواهید چه نخواهید، باید بپذیرید که اکثر مردم اینگونه زندگی می کنند.

دو مرد برای تیراندازی به یکدیگر در شمارش سه آماده می شوند

در شمارش سه (2021)

حالا که با مادربزرگش زندگی می کند، زمانی را به یاد می آورد که آنقدرها تنها نبودند. اما مارسل نه تنها غمگین است، بلکه کنجکاو و خلاق است. مارسل با کمک دوست جدیدش می خواهد نگاهی به سراسر جهان بیندازد تا شاید دوستان و آشنایان قدیمی خود را پیدا کند.

گراهام مور که احتمالا به خاطر فیلم بازی تقلید آن را بازی کرده است بندیکت کامبربچ می دانید او در فیلم The Outfit با استفاده از یک محیط محدود و چند بازیگر ماهر موفق به ایجاد تنش می شود. اگرچه داستان فیلم The Outfit با درگیری های مهم و خونین پیوند خورده است، اما دائماً در یک کارگاه خیاطی اتفاق می افتد. محل کار یک خیاط حرفه ای با بازی مارک رایلنس، بازیگر برنده اسکار.

اگرچه قدرت بصری فیلم به اندازه تنش فیلمنامه قوی نیست، اما مور با داستان گویی مناسب و استفاده از پیچش های فراوان داستان، مخاطب هدف را از خسته شدن باز می دارد. The Outfit برای روایت داستان یک خیاط و دستیارش که تلاش می کنند از یک شب نفرین شده جان سالم به در ببرند، The Outfit یک درام معمایی هیجان انگیز می سازد.

بخوانید  نسخه اصلی Marvel's Spider-Man 2 رونمایی شد

فیلمی درباره آخرین روز زندگی دو دوست، یکی از مهمترین آثار سینمای استاپ موشن در دو سال اخیر، لباس با مارک رایلنس و تولید احساسی کوپر ریف.

این دو تعجب می کنند که اگر امروز قرار است آخرین روز باشد و فردا زنده نخواهند بود تا با عواقب این اعمال انسانی روبرو شوند، با غفلت مطلق چه کارهای بد یا ترسناکی می توان انجام داد؟

اکنون که سال 2023 آغاز شده است، فرصت خوبی داریم تا نگاهی به سینمای سال 2022 بیندازیم. نه دیدن آثار بزرگی که هیچکس از دستش نمی رود، اما از دست ندادن فیلم های قابل قبول و حساب شده ای که شاید حتی فرصتی به آنها داده نشده است.

در شمارش سه، اولین فیلم بلند جرد کارمایکل او به عنوان کارگردان به مسائل حساس روانی می پردازد. در نتیجه تنها مخاطبان بزرگسال و تنها زمانی که آمادگی ذهنی برای مواجهه با داستانی جدی درباره افراد افسرده و ناامید داشته باشند، می توانند چنین اثری را به درستی تماشا کنند. رسیدگی نادرست و غیرحرفه ای به این موضوعات در هر رسانه داستانی ممکن است منجر به نتایج ضعیف شود. همانطور که فیلمساز برای حساس شدن به این نوع دغدغه ها باید تحقیق و حساسیت زیادی انجام دهد، مخاطب کورکورانه نمی تواند مخاطب این گونه آثار شود.

این مستندی است که زندگی مارسل را از دید یک فرد کنجکاو به تصویر می کشد. مارسل یک صدف کوچک زیباست که اتفاقاً دو کفش دارد.

مارسل، یک پوسته کوچک با دو کفش که به صفحه لپ تاپ نگاه می کند در فیلم مارسل پوسته با کفش

مارسل صدف با کفش (2021)

تفاوت به خودی خود کافی نیست. هرچه زمان بیشتری را با Marcel the Shell with Shoes On بگذرانید، با بسیاری از فیلم های استاپ موشن تحسین شده سال های اخیر تفاوت بیشتری دارد. اما استفاده تیم سازنده از این تفاوت است که مارسل را به شخصیتی برجسته و داستانی شنیدنی تبدیل می کند.

بخوانید  بسته نرم افزاری جدید Humble از امداد زلزله پشتیبانی می کند - 72 مورد به قیمت 30 دلار

مردی با لباس زرد و جلیقه آبی در Cha Cha Real Smooth با بازی داکوتا جانسون به کارگردانی کوپر ریف

Cha Cha واقعاً صاف (2022)

یک گیمر در شماره 272 از سری آخر هفته چه باید دید، به سراغ کارهایی رفت که دو مورد از آنها در سال 2022 تولید می شوند. در حالی که دو فیلم دیگر در ابتدا برای اکران در سال 2021 برنامه ریزی شده بودند، در سال 2022 شاهد اکران گسترده خواهند بود.

جایی بین این تلاش‌ها برای یافتن دیگران و رویارویی با واقعیت زندگی اجتماعی، مارسل جلوی صفحه‌کلید لپ‌تاپ می‌ایستد و به صفحه خیره می‌شود. ابتدا به نگرانی خود فکر می کند، سپس تعداد بینندگان یک ویدیو را می بیند و در نهایت نظرات را می خواند. در ظاهر، ما یک سکانس فوق‌العاده با محوریت یک شخصیت بسیار عجیب داریم، اما در واقعیت با برخی از انسان‌مانندترین ثانیه‌ها در سینمای استاپ موشن مواجه می‌شویم.

داستان درباره دو دوست است که می خواهند آخرین روز زندگی خود را بگذرانند. قبل از اینکه برای همیشه به زندگی خود پایان دهند. یکی از آنها چند روز پیش تلاش ناموفقی در این زمینه انجام داد و دیگری به نظر می رسد مصمم است که این مسیر را طی کند.

اما این رئالیسم در این اثر نقش کوپر ریف را ندارد داکوتا جانسون تجربه ملموس و ارزشمندی ارائه نمی دهد. زیرا اکثر افراد در طول زندگی خود چندین بار در چنین موقعیت هایی قرار گرفته اند و درست مانند این شخصیت ها مجبور بودند از یک موقعیت غیرعادی خارج شوند، گام های اضافی بردارند و بعد از چند ماه عدم تغییر جنبه کلی زندگی خود را بپذیرند. . اما در این بین ما زندگی می کنیم. ما یاد می گیریم، تجربه می کنیم، احساس می کنیم و خاطره می سازیم. Cha Cha Real Smooth زندگی را دقیقاً “در عین حال” به تصویر می کشد. به همین دلیل می توان به آن احترام گذاشت.

بخوانید  Bungie فصل جستجوی عمیق Destiny 2 و جنبه های آینده Strand را فاش می کند

پایان Cha Cha Real Smooth بسیار شبیه به آغاز آن است. از این منظر که باب از آن دسته مخاطبانی نیست که بخواهد به سرعت طرفدار یک شخصیت شود و سپس موفقیت او را جشن بگیرد. صادقانه بگویم، یافتن «هیت های عاشقانه» هالیوودی در Cha Cha Real Smooth سخت است. احتمالاً نه به این دلیل که داستان می خواهد کارهای زیادی انجام دهد و برخلاف کهن الگوها باشد، بلکه بیشتر به این دلیل است که فیلم ذکر شده داستان خود را واقعی تر از آن کلمات روایت می کند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر