پلی استیشن 5 پرفروش‌ترین کنسول ماه سپتامبر ۲۰۲۲ آمریکا

طبق اعلام گروه NPD، کنسول پلی استیشن 5 توانسته است بیشترین فروش بین کنسول‌ها را در سپتامبر ۲۰۲۲ در کشور آمریکا داشته باشد.

در میزان فروش واحدی، کنسول نینتندو سوییچ در جایگاه دوم قرار گرفته است و در فروش دلاری، این جایگاه به کنسول ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس رسیده است. همچنین کنسول پلی استیشن 5 در ماه سپتامبر در کشور انگلیس هم بیشترین فروش را تجربه کرده بود و میزان فروش آن در این منطقه به بیش از ۲ میلیون واحد رسیده است.

گروه NPD طبق رسم ماهانه میزان فروش سخت‌افزاری در آمریکای شمالی را اعلام کرده است و براساس داده‌های این شرکت، کنسول پلی استیشن 5 توانسته است در صدر فهرست قرار بگیرد. آنگونه که DomsPlaying در توییتر نوشته است، فروش دلاری سخت‌افزارها در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ به میزان ۱۹ درصد افزایش داشته است و کنسول نسل نهمی سونی هم از حیث تعداد واحد و هم از منظر درآمدی در جایگاه اول قرار گرفته است.

گزارش شده کنسول سونی در دیگر مناطق اروپا همچنین فروش خوبی را تجربه می‌کند. این کنسول ابتدا در سال نوامبر ۲۰۲۰ عرضه شده بود و طبق آخرین گزارش مالی شرکت سونی، از آن زمان بیش از ۲۱.۷ واحد از کنسول به سراسر جهان ارسال شده است.



منبع

تحریریه مجله بازی یک گیمر
بخوانید  فیلم Thunderbolts مارول دارای یک ستاره در عنوان است و این هدف است