پارادوکس صبر؛ چرا از انتظار متنفریم؟

در سال 1981، تام پتی خواننده مشهور آمریکایی در یکی از ترانه های خود با عنوان “انتظار سخت ترین بخش زندگی است” خواند. اکنون، تحقیقات دانشگاه تگزاس دلیل آن را توضیح می دهد.

آنابل رابرتزاستادیار بازاریابی در دانشگاه تگزاس مکمبز، در دو مقاله اخیر به بررسی مکالمات درونی افراد در موقعیت هایی می پردازد که در آن احساس بی حوصلگی می کنند. چه در صف طولانی ایستاده باشند و چه زمانی که منتظر اعلامیه مهمی هستند.

دو مقاله رابرتز بررسی می کند که چگونه میل به بسته شدن بر بی صبری تأثیر می گذارد. مقاله اول به چگونگی تأثیر صبر بر تصمیم گیری می پردازد. به عنوان مثال، انتخاب انجام یک کار در حال حاضر به جای انجام آن در آینده. مقاله دوم به احساسات افراد در هنگام انتظار می پردازد و بررسی می کند که چگونه تجربه افراد با نزدیک شدن به پایان انتظار تغییر می کند.

در زمینه علوم رفتاری، رابرتز به این موضوع علاقه مند است که چگونه کسالت بر انتخاب افراد تأثیر می گذارد. مانند انتخاب بین گزینه سرمایه گذاری برای آینده یا خرید در زمان حال. تحقیقات او همچنین درس هایی برای بازاریابان دارد تا ببینند چه کاری می توانند انجام دهند تا انتظار برای مشتریان کمتر آزاردهنده باشد. او می‌گوید: «همه تجربه ناامید شدن را داشته‌اند، زمانی که انتظار زیادی داشتند.

نیاز به اتمام

رابرتز در مقاله ای علت کسالت را بررسی می کند. او با اوست الکس ایماس و آیلت فیش باخ آنها به یک پاسخ برای این سوال رسیده اند: فسخ. به گفته رابرتز، نیاز به پایان کار بر انتخاب میان ترم تأثیر می گذارد. انتخاب میانگین به ارزش هایی اشاره دارد که افراد برای عملکرد امروز در مقابل عملکرد آینده قائل هستند.

بخوانید  Zelda: Tears Of The Kingdom - راهنمای معماهای معبد توراکامیک

در هفت مطالعه آنلاین و آزمایشگاهی، به شرکت کنندگان این امکان داده شد که زودتر کار کنند یا در آینده کمتر کار کنند تا به نتیجه مشابهی دست یابند. این افراد اگر زودتر به آنها اجازه انجام کار داده می شد حاضر بودند پول بیشتری بپردازند یا بیشتر کار کنند.

  • وقتی شرکت کنندگان اجازه داشتند زودتر هزینه و اقدام را از ذهن خود دور کنند، حاضر بودند یک دلار اضافی بپردازند.
  • شرکت‌کنندگان حاضر بودند در ازای همان مقدار دستمزد، 15 درصد کار بیشتری انجام دهند، زمانی که می‌توانستند کار را زودتر تمام کنند و آن را از فهرست کارهای خود حذف کنند.
  • برای اینکه قبل از تعطیلات بعدی گزارشی از ذهنشان خارج شود، شرکت کنندگان ترجیح می دادند یک ساعت اضافه کاری بدون حقوق کار کنند و کار را قبل از تعطیلات تکمیل کنند تا اینکه پروژه را بعد از تعطیلات تکمیل کنند و پس از اتمام، حقوق دریافت کنند.

نیاز به رسیدن به هدف ترجیح به پرداخت زودهنگام یا اقدام زودهنگام را توجیه می کند

به گفته رابرتز، «نیاز به هدف» به توضیح ترجیح ضمنی کار زودهنگام یا دستمزد زودهنگام کمک می کند. به عقیده او، بی حوصلگی تنها به میل نزدیک بینی به پاداش مربوط نمی شود. همچنین به تمایل آنها برای حذف اهداف از لیست کارها و عدم اعمال فشار برای رسیدن به اهداف در زندگی مربوط می شود.

رابرتز خاطرنشان می کند که یافته ها ممکن است برای مدیرانی که می خواهند به تیم خود انگیزه بیشتری بدهند، جالب باشد. زیرا افرادی که مایل به مرخصی هستند کمتر به تعویق می افتند. او اضافه می‌کند که مطالعه‌اش همچنین توضیح می‌دهد که چرا پیشنهادات بازاریابی رایج، مانند پیشنهادات «اکنون بخر، بعداً بپرداز»، گاهی اوقات کارساز نیستند. زیرا ممکن است مصرف کنندگان نخواهند استرس ناشی از دانستن زمان پرداخت را تحمل کنند.

طبق تحقیقات قبلی، آمریکایی ها سالانه 37 میلیارد ساعت در صف انتظار می گذرانند و میانگین زمانی که در ترافیک می گذرانند حدود 42 ساعت در سال است. رابرتز در مقاله دوم خود، با کمک فیشباخ، مسیر عاطفی این انتظارات را ترسیم کرد. آنها دریافتند که با نزدیک شدن به پایان انتظار، ناراحتی مردم افزایش می یابد.

رابرتز با اشاره به مقاله دوم خود می گوید: «این مطالعه در مورد احساسات و تجربیات مردم در زمان انتظار بود. “وقتی منتظر می مانید تا انتظارتان به زودی تمام شود، هر چه به پایان انتظار نزدیک تر می شوید بی تاب می شوید.”

با نزدیک شدن به زمان انتظار، صبر شرکت کنندگان بیشتر شد

شرکت کنندگان در این مطالعه بی تابی خود را در زمان انتظار برای دریافت اولین واکسن کووید-19 یا رسیدن اتوبوس خود به شیکاگو ارزیابی کردند. هرچه شرکت کنندگان به پایان نزدیکتر می شدند، احساس ناامیدی بیشتری می کردند. این افراد وقتی می خواستند واکسن بزنند یا وقتی اتوبوس نزدیک می شد احساس بدی داشتند.

گروهی از شرکت کنندگان در نظرسنجی از بی صبری خود نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 خبر دادند که به گفته آنها، بی صبری حامیان هر دو نامزد (جو بایدن و دونالد ترامپ) در روز انتخابات افزایش یافته است. فردای انتخابات بی صبری مردم بیشتر شد. چون آرا هنوز در حال شمارش است. رابرتز خاطرنشان می کند که سطح بی حوصلگی در میان هواداران هر دو نامزد افزایش یافته است. اگرچه بایدن از رقیب خود جلوتر بود.

بخوانید  چگونه بازی ها نارنجک انداز را اشتباه می گیرند - Loadout - Loadout

رابرتز می‌گوید: «حتی افرادی که انتظار نداشتند نامزدشان برنده شود، منتظر پایان یافتن آن بودند. این به خوبی میل به بسته شدن و چگونگی رخ دادن آن در تجربه انتظار را نشان می دهد.

رابرتز پیشنهاد می کند که اگر زمان تحویل بسته مشتری به طور دقیق مشخص نیست، بهتر است به جای زمان کوتاه مدت زمان طولانی تری در حوالی تحویل بسته برای مشتری تبلیغ شود. با این کار ممکن است بسته قبل از تمام شدن صبر به دست مشتریان برسد. همچنین ممکن است بهتر باشد در اسرع وقت در مورد بسته تاخیری به مشتریان اطلاع دهید. زیرا در این صورت می توانند انتظارات خود را بر این اساس تعدیل کنند.

رابرتز برای پروژه تحقیقاتی بعدی خود به دنبال مداخلات مفیدی است که به افراد کمک می کند در حین انتظار صبور باشند. او می‌گوید: «من می‌خواهم تحقیقاتم به مردم کمک کند تا تجربیات انتظار خود را مدیریت کنند. بسیاری از مردم واقعاً برای صبور بودن در زمان انتظار و چگونگی انتخاب بهتر مانند پس انداز برای آینده به کمک نیاز دارند.»

نتایج مطالعه اول در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی و مطالعه دوم در مجله روانشناسی اجتماعی و علوم شخصیت منتشر شد.

تحریریه مجله بازی یک گیمر