معرفی سری هنک خوش شانس سائول گودمن به عنوان استاد کالج

در همین زمان در سال 2022 بود که مشخص شد سریال Lucky Hank قرار است توسط شبکه MC و کمپانی Tristar تولید شود. در ابتدا قرار بود این سریال Straight Man (همان نام رمان اقتباسی منتشر شده توسط ریچارد روسو در سال 1997) نامیده شود، اما اوایل سال جاری نام آن به Lucky Hank تغییر یافت. در این پروژه آرون زلمن و پاول لیبرشتاین به عنوان مجری برنامه و باب اودنکرک علاوه بر بازیگری به عنوان تهیه کننده اجرایی نیز فعالیت می کند. این سریال که سبک کمدی تاریک دارد در 8 قسمت داستان خود را به نمایش عموم می گذارد.

سریال AP ارگانیک

در صحنه ای که اِما در ماشینش گریه می کند و به هنک می گوید، کاملاً واضح است که من در لیست شما هستم، بیشتر مشهود است. یعنی با وجود عالی بودن در کارش این احتمال را می دهد که باید در لیست اخراجی ها قرار بگیرد. هنک خوش شانس یک سریال کمدی بسیار خنده دار، دوست داشتنی و واقعی است. بیشتر واقعیت آن به دلیل ارائه ساده و واضح زندگی اساتید دانشگاه است. مخصوصاً آنهایی که قرارداد دارند و واقعاً برای موقعیت و شغل خود می جنگند. در کل می توان گفت که هنک شخصیت بسیار جذابی است.

ساندرا اوه در نقش دین در صندلی

باب اودنکرک و مری انوس در هنک خوش شانس

باب اودنکرک در کلاس در لاکی هنک

خلاصه داستان: جک گریفین استاد فلسفه در هاروارد بود که شغل رویایی خود را به رقیب مایلز لئونارد از دست داد. اکنون او مجبور است به زادگاهش بازگردد و دبیرستان را به عنوان جایگزین زیست شناسی پیشرفته آغاز کند. او در همان ابتدا توضیح می دهد که قصد تدریس زیست شناسی را ندارد. در عوض، او تصمیم می گیرد از شاگردانش برای انتقام از مایلز استفاده کند.

همه این مسائل به کنار، خوش شانسی هنک واقعاً از زمانی شروع می شود که مدیر کالج از او می خواهد به دلیل کمبود بودجه فهرستی از اساتید گروه خود تهیه کند. برای اینکه هیئت مدیره عذرخواهی کند و آنها را اخراج کند. وقتی این خبر به دست اساتید می رسد، هر کدام به نوعی واکنش نشان می دهند و سعی می کنند خود را در دانشکده نگه دارند. در چنین شرایطی، هنک کاملاً ناامید است تا به درخواست دانشکده برای قرار گرفتن در کنار همکارانش که هر کدام از آنها مشکلات اساسی در زندگی خود دارند و بدون این کار نمی توانند زندگی کنند، ناامید است.

بخوانید  امی آدامز در حال مذاکره برای پیوستن به جنا اورتگا در سریال Klara and the Sun

گلن هاورتون به عنوان استاد زیست شناسی در AP Bio

سریال صندلی

سری مدرسه ابتدایی ابوت

  • بازیگران: کوئینتا برانسون، تایلر جیمز ویلیامز و جانل جیمز
  • جنسیت: کمدی و مستند
  • سال انتشار: 2021 تاکنون

بازیگران اصلی Abbott Elementary به عنوان معلم

خلاصه داستان: دکتر Ji-Yeon Kim سعی می کند نقش خود را به عنوان رئیس بخش انگلیسی و وظایف خود را در چنین موقعیتی در دانشگاه معتبر پمبروک مشخص کند. به عنوان اولین رئیس زن مدرسه، جی یون با یک سری چالش های منحصر به فرد روبرو می شود. او همچنین از معدود رنگین پوستانی است که در هیئت علمی این دانشگاه کار می کند.


علاوه بر باب اودنکرک، بازیگر نقش ویلیام هنری دوریو جونیور، مری انوس در نقش لیلی دوریو، سدریک یاربرو در نقش پل رورک، دیدریک بادر در نقش تونی کونیگولا، اولیویا اسکات ولش با بازی جولی دوریو، سارا امینی در نقش مگ کویگلی و سوزان سی. به عنوان گریسی دوبوا. البته با هنرمندان دیگری که به عنوان مهمان یا نامنظم در داستان ظاهر می شوند. منتقدانی که لاکی هنک را تماشا کردند امتیاز بالایی به آن دادند و نظرات مثبت زیادی داشتند. آنها بر این باور بودند که لاکی هنک، با موهبت بزرگی مانند باب اودنکرک در راس خود، با کمدی که ریشه در رفتارهای قابل درک انسانی دارد، این ماجراجویی کسل کننده را تبدیل به یک امر تماشایی کرده است.

با تماشای سریال هنک خوش شانس، متوجه می شویم که ویلیام هنری دوریو جونیور یا هنک آن شانسی که ما انتظار داشتیم را ندارد. البته در ابتدای راه به نظر می رسد که اینطور باشد، شاید در آینده شرایط بر همین اساس برای او مناسب باشد. او یک معلم انگلیسی و نویسنده در کالج کوچکی در پنسیلوانیا است. او سال ها پیش رمان بسیار خوبی نوشته و منتشر کرده بود که با استقبال خوبی روبرو شد. از این زمان درگیر نگارش رمان دیگری می شود اما همچنان مسدود است. در ضمن کارکردهای دیگری هم دارد.

بخوانید  حقایق جالب فیلم Forrest Gump | نگاهی به زندگی عجیب فارست گامپ

سری جدید شبکه AMC به نام هنک خوش شانس (Lucky Hank) از دیگر داستان های دانشگاهی متمایز است. این هم با نمایش سوالات جدید اساتید دانشگاه.

خلاصه داستان: داستان گروهی از معلمان را دنبال می کنیم که در یکی از بدترین مدارس دولتی کشور گرد هم می آیند. وضعیت این مدرسه و درآمدی که از کارشان به دست می‌آید به قدری بد است که می‌توان به‌طور رسمی گفت فقط به خاطر علاقه‌ای که به تدریس، حضور در این مدرسه و کمک به بچه‌ها دارند، به کار خود ادامه می‌دهند. در غیر این صورت با وضعیتی که در این سریال می بینیم دلیل عقلی و منطقی دیگری نمی تواند وجود داشته باشد.


باب اودنکرک در لباس کالج خود در لاکی هنک

هنک نه تنها باید رمانش را بنویسد و شوهر و پدر خوبی برای خانواده‌اش باشد، بلکه باید با مشکلات دپارتمان انگلیسی دبیرستان هم دست و پنجه نرم کند که خیلی خوب پیش نمی‌رود. علاوه بر این، او به شدت در تلاش است تا از زیر سایه پدرش که نویسنده و معلم بسیار مشهورتری است، بیرون بیاید، پدری که او را در کودکی رها کرد و به نام خودش به شهرت رسید. درست است که بحران زندگی هنک بسیار بزرگ به نظر می رسد، اما بحران برخی از همکارانش متفاوت و از بسیاری جهات شدیدتر از بحران زندگی است. بحران آنها مسئله بقا است.

سریال Lucky Hank یکی از واقعی ترین تصاویر از زندگی نویسندگان و اساتید دانشگاه و همچنین محیطی که آنها در آن قرار دارند را ارائه می دهد. البته با وجود نکات مثبت زیاد این سریال، دارای نکات منفی نیز می باشد، از جمله تنوع معلمان دپارتمان انگلیسی که به گفته منتقدان بسیار تعجب آور است. به عنوان مثال، ما معلمی به نام اما وایمر داریم که از ویلچر استفاده می کند. اما طبق آمار منتشر شده در سال 2021، تنها 4 درصد از اعضای هیئت علمی در ایالات متحده دارای معلولیت هستند.

بخوانید  Cyberpunk 2077 به CD Projekt کمک کرد تا در Q3 بیشتر از قبل درآمد کسب کند

این جذابیت زمانی بیشتر می شود که اودنکرک با نوازندگی چشمگیر و استادانه اش آن را می نوازد. به طور خلاصه اشاره کردیم که این سریال از دیگر سریال های مشابه متمایز بود. این تا حد زیادی به این دلیل است که او به وضوح و به راحتی در مورد داستان هایی صحبت می کند که بسیاری از مردم نیاز به شنیدن آن دارند. به خصوص که نشان می دهد برخی از معلمان و مربیان بدون تقصیر و کم کاری پس از اخراج با آنها بدرفتاری می کنند و پشت سر می گذارند. سریال های کمی هستند که به بررسی این سوالات می پردازند اما ما سعی کرده ایم در این قسمت 3 سریال را به شما معرفی کنیم که شباهت زیادی به سریال هنک خوش شانس دارند. اگر مجموعه دیگری را می شناسید، حتما آن را در قسمت نظرات قرار دهید.


سریالی شبیه به لاکی هنک

سری رئیس دانشکده

  • بازیگران: ساندرا اوه، جی دوپلاس و باب بالابان
  • جنسیت: درام و کمدی
  • سال انتشار: 2021

سری E.P Bio

  • بازیگران: گلن هاورتون، لیریک لوئیس و مری سان
  • جنسیت: کمدی کمدی
  • سال انتشار: 2018 تا 2021

سریال دبستان ابوت