نقد و بررسی Unicorn Overlord – A Rare Beast

تعداد کمی از تجربه‌های بازی جذاب‌تر، جذاب‌تر و رضایت‌بخش‌تر از یک RPG استراتژیک با کیفیت هستند. آن‌ها لذت ساختن یک ارتش کوچک و تکان‌دهنده را ذره ذره به گروهی از رزمندگان افسانه‌ای با مهارت‌های دقیق ارائه می‌کنند. تنش دیدن اینکه چه نوع کلیدهایی در مرحله مبارزه بعدی به ترکیب اضافه خواهد شد. هیجان محض دستیابی به پیروزی با استراتژی وحشی – یا داشتن ارتشی که آنقدر خوب با هم کار می کند که همه چیز را در مقابل خود نابود می کند. Unicorn Overlord، آخرین همکاری توسعه دهنده Vanillaware و ناشر Atlus، به دنبال جایگاه خود در میان پادشاهان RPG استراتژیک است و با وجود چند اشتباه کوچک، مدعی جایگاه افتخاری در بین همتایان خود است.

در داستان خود، شاهزاده آلن ده سال پیش به جزیره ای دور منتقل شد، زیرا مادرش، ملکه، توسط ژنرال ظالم والمور و امپراتوری زنوریان از تخت سلطنت خلع شد. اکنون، امپراتوری فقط قاره Fevrith را فتح کرده است، و یک آلن مسن تر برای بازپس گیری تاج و تخت خود و رهایی مردم از دست ستمگران، در حالی که صفوف ارتش مقاومت خود را تقویت می کند، تصمیم می گیرد. اما در قلب همه اینها یک راز وجود دارد: امپراتوری Zenorian چگونه به این راحتی تمام پادشاهی ها را فتح کرد؟ آیا قدرت بسیار تاریک تری در بازی وجود دارد؟

در حال پخش: Unicorn Overlord – تریلر رسمی راه اندازی

جلوه‌های بصری Unicorn Overlord از اولین صحنه خیره‌کننده است، با هنر دوبعدی بسیار دوست‌داشتنی Vanillaware که قلمروی فانتزی دقیق را زنده می‌کند. تعداد زیادی شخصیت و محیط در سراسر وجود دارد، بنابراین تنوع زیادی برای جلب توجه چشم ها وجود دارد – اما حتی اگر اینطور نبود، سخت است که نگاه خود را از پس زمینه های جذاب طراحی شخصیت ها جدا کنید. انیمیشن های جنگی مهمی که وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است همه چیز کمی به هم ریخته و گیج کننده شود (پیمایش در برخی از قسمت های رابط کاربری سخت است)، اما پس از مدتی این مشکلی ایجاد نمی کند.

با این حال، شما نمی توانید فقط به تصاویر زیبا نگاه کنید، نه زمانی که شر در راه است. خوشبختانه، اگر می‌خواهید وقت خود را به بازدید از تمام مکان‌های بازی اختصاص دهید، می‌توانید مستقیماً از نبردهای داستانی حیاتی عبور کنید یا توقف کنید و انواع کوئست‌های جانبی را انجام دهید. وقت گذاشتن برای کاوش و کمک به افراد نیازمند نیز ایده خوبی است: وقتی Unicorn Overlord را راه اندازی می کنید، ارتش شاهزاده آلن از تعداد انگشت شماری از همراهان نزدیک تشکیل شده است و شما احساس می کنید که تمام دنیا علیه شما هستند. تنها با درگیری‌های کوچک و آزادسازی شهرها، قلعه‌ها و شهرها از چنگال زنوویایی‌ها می‌توانید به تدریج قلمرو را دوباره تسخیر کنید. بسیاری از این مکان‌ها بر اثر سال‌ها جنگ و بی‌توجهی ویران شده‌اند، اما شاهزاده می‌تواند مواد مورد نیاز برای ترمیم آسیب‌ها را به همراه داشته باشد، اغلب از طریق کاوش دقیق در جهان. با این کار افتخارات و شهرت شما افزایش می یابد و می توانید سربازان بیشتری را برای ارتش خود جذب و استخدام کنید و همچنین تعداد و ظرفیت واحدهای فعلی خود را افزایش دهید. این یک حلقه گیم پلی سرگرم کننده است که شما را به کاوش و بازسازی تشویق می کند.

اما در نهایت، بازی‌های این ژانر با لذت استراتژی و مبارزات زندگی می‌کنند و می‌میرند و Unicorn Overlord این آزمون را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. نبردها ترکیبی از حرکات واحد در زمان واقعی و نبردهای نوبتی هستند که هر زمان که دو واحد با هم برخورد کنند، انجام می شود. برخلاف بسیاری از بازی‌های دیگر این سبک، هر واحد از یک گروه حداکثر شش شخصیت مختلف تشکیل شده است که در یک شبکه 2×3 مرتب شده‌اند. یک رهبر تعیین شده چیزهایی مانند سرعت حرکت نقشه و نوع کمکی که می تواند به واحدهای متحد ارائه کند را تعیین می کند: اگر می خواهید به سرعت برای رهگیری دشمن یا فتح یک پادگان حرکت کنید، یک رهبر سواره نظام یک انتخاب ایده آل است، اما اگر می خواهید برای اینکه بتوانید طلسم های جنگی یا پرتابه های پشتیبان را برای یک تیم نزدیک فراهم کنید، به یک کاربر کماندار یا جادویی نیاز دارید تا راه را هدایت کند.

بخوانید  شایعه: Bungie می خواهد Marathon بهترین بازی سرویس زنده ممکن باشد

حرکت و موقعیت یابی ضروری است، زیرا بسیاری از مبارزات حول کنترل مناطق کلیدی روی نقشه (معمولاً شهرها، قلعه ها، برج های دیده بانی یا سایر سازه ها) و استفاده از آنها به عنوان ایستگاه های جنگی می چرخد. بازیابی، دفاع و استقرار. گاهی اوقات شما به اندازه کافی خوش شانس خواهید بود که دستگاه هایی مانند منجنیق و بالیستا در اختیار داشته باشید که یک واحد می تواند به آنها مجهز شود و آسیب جدی وارد کند – اگر ارتش حریف ابتدا به آنجا نرسد و باعث سردرد شدید شما شود. موانع و تله‌های قابل ساخت می‌توانند نیروهای خود را در فاصله دور نگه دارند، اما یک واحد بالدار می‌تواند بدون نگرانی بر فراز آنها پرواز کند. در نهایت، استقامت تعیین می‌کند که یک واحد چند بار متوالی می‌تواند حمله کند، مورد حمله قرار گیرد یا کمک کند – انرژی آن تمام می‌شود و آن تیم نمی‌تواند قبل از استراحت برای مدتی حرکت کند. گزینه ها و فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در مورد چیزی به سادگی جابجایی کارت در نظر بگیرید که به شما امکان می دهد رویکردهای رزمی خود را طراحی کنید. هنگامی که یک واحد متحد و دشمن درگیر می شوند، نما به یک نبرد نوبتی نمای جانبی تغییر می کند که به طور خودکار انجام می شود. واحدها به نوبت حمله کرده و از مهارت های خود بر اساس توانایی ها و معیارهایی که برای آنها تعیین کرده اید استفاده می کنند.

خود شخصیت ها در کلاس های مختلفی قرار می گیرند که هر کدام ویژگی ها، توانایی ها و ضعف های خاص خود را دارند. به عنوان مثال، Hoplite یک تانک بسیار قدرتمند است که می‌تواند آسیب‌های بسیاری از حملات فیزیکی را کاهش دهد و از شخصیت‌های دیگر محافظت کند، اما در مواجهه با هاوس کارل‌های کاهش‌دهنده دفاعی و کاربران جادویی که به زره نفوذ می‌کنند، آسیب می‌بیند. یک واحد سواره نظام نایت با نیزه می تواند به یک ردیف از دشمنان حمله کند، در حالی که یک شوالیه تابشی مشابه سوار شده در برابر جادو قوی است، اما هر دو در برابر سلاح ها و مهارت هایی که سواران را هدف قرار می دهند آسیب پذیر هستند. هنگام ایجاد واحدها، می‌توانید ترکیب متعادلی از دفاع، حمله، تحرک و پشتیبانی را با دقت ترکیب کنید، یا می‌توانید در یک تیم فوق‌العاده تخصصی که برای یک هدف واحد طراحی شده است، همه کاره شوید. سلاح‌ها و لوازم جانبی می‌توانند تقویت‌ها و توانایی‌های بیشتری را به شخصیت‌های فردی اعطا کنند، که سپس می‌توانید با تعیین معیارهای خاص برای زمان و نحوه استفاده از مهارت‌ها در جنگ، آن‌ها را بیشتر سفارشی کنید. مدیریت میکرو بسیاری از عوامل در ابتدا می‌تواند بسیار ترسناک باشد، اما Unicorn Overlord در تشویق آزمایش و کشف عالی است و فرصت‌های بی‌شماری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا واحدها یا شخصیت‌های جدید را خارج از نبردهای کلیدی آزمایش کنید.

بخوانید  جورج میلر در حال کار بر روی داستان بعدی مکس دیوانه خود است

ساختن یک تیم سرگرم کننده است، اما چیزی که به حفظ توجه شما کمک می کند این است که چگونه سناریوهای مبارزه ای که با آنها روبرو می شوید در طول بازی تکامل می یابند. عناصری مانند واحدهای جدید و مجموعه ای از تله ها و موانع در طول زمان، سناریوهای منحصر به فرد نبردهای اصلی اغلب وجود دارند. شگفتی هایی که شما را مجبور می کند رویکرد خود را تغییر دهید. شما به سادگی راه می روید، فقط با محاصره ای از نیروهای کمکی غافلگیرکننده مواجه می شوید، یا شاید یک متحد جدید از راه برسد و بخواهد به شما کمک کند یا به محافظت شما نیاز دارد. و شاید، فقط شاید، بتوان با این ژنرال دشمن استدلال کرد اگر فرد مناسبی را برای صحبت با او انتخاب کنید.

شرحی ارائه نشده است

آلبوم عکس

مبارزات Unicorn Overlord نقطه‌ی برجسته‌ی بازی است که چیز خوبی است، زیرا وزن یک داستان بی‌نظیر را به دوش می‌کشد. اگر یک بازی RPG بازی کرده اید که در آن گروهی از شورشیان زمین را از یک مستبد باز پس می گیرند و قدرت تاریکی به آن دامن می زند، احتمالاً می دانید که داستان به کجا می رود. اغلب می‌دیدم که آرزو می‌کردم کاش کات‌سین‌ها کم‌تکرار و پرکلام بودند تا بتوانم به لذت جابه‌جایی چند پسر کوچک در اطراف نقشه برگردم. شخصیت‌های منفرد خیلی بهتر نیستند، با شخصیت‌ها و انگیزه‌های منحصربه‌فرد که پیشرفت چندانی یا تعاملات جالبی ارائه نمی‌دهند. یک سیستم کامل از محبت بین شخصیت‌ها وجود دارد که وقتی روابط به نقطه خاصی می‌رسند، گفتگوهای جانبی کوتاهی را باز می‌کند، اما حتی اینها هم معمولاً نمی‌توانند شخصیت‌ها را فراتر از کاربرد ساده جذاب کنند، مانند “این مرد باحال به نظر می‌رسد و مانند یک کامیون برخورد می‌کند، بنابراین شاید من از او بیشتر استفاده خواهم کرد.

اما با وجود اینکه داستان کم‌رنگ است، گیم‌پلی اصلی Unicorn Overlord به اندازه‌ای قانع‌کننده است که بخواهید داستان شاهزاده آلن را تا پایان آن ببینید. در اینجا رضایت و عمق زیادی از گیم پلی وجود دارد که ممکن است عمیقاً در مورد پویایی تیم بازی فکر کنید، حتی زمانی که بازی نمی کنید. هنگامی که احساس اصلی یک بازی در شما این است که می خواهید بیشتر آن را بازی کنید، می دانید که جواهری در دستان خود دارید.

تحریریه مجله بازی یک گیمر