نقد و بررسی موتورولا اج 40; اندروید خالص در بدنه ای زیبا


در زمانی که اکثر گوشی های مقرون به صرفه حداقل سه دوربین دارند، موتورولا نماینده خود را تنها به دو دوربین با زاویه دید عریض و فوق عریض مجهز کرده است و خبری از تله فوتو، ماکرو یا عمق دوربین نیست. البته باید اعتراف کنیم که اکثر دوربین های ماکرو یا عمق سنج های موجود در گوشی های مقرون به صرفه عملاً بی اثر هستند و بودن یا نبودن آنها تفاوت چندانی ایجاد نمی کند و شاید بتوان گفت که ماجرا بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. و بازی های فکری

دوربین اصلی Motorola Edge 40 از سنسور 50 مگاپیکسلی Omnivision OV50A با اندازه 1/1.55 ​​اینچ و 1.0 میکرومتر پیکسل استفاده می کند. این سنسور پشت یک لنز با دیافراگم F/1.4 و لرزشگیر اپتیکال OIS قرار می گیرد. دوربین اصلی از فوکوس خودکار تشخیص فاز چند جهته پشتیبانی می کند. تصاویر دوربین اصلی به لطف سنسور با استفاده از فیلتر رنگی Quad-Bayer و ترکیب اطلاعات از 4 پیکسل مجاور با وضوح 12.5 مگاپیکسل ثبت می شوند.

دوربین فوق عریض همچنین دارای سنسور 13 مگاپیکسلی SK Hynix HI1336 با ابعاد 1/3.0 اینچ و 1.12 میکرومتر پیکسل است. دوربین فوق عریض از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می کند و همچنین می تواند عکس های کلوزآپ یا ماکرو ضبط کند.

همانطور که نمونه‌های زیر نشان می‌دهند، عکس‌های Edge 40 از نظر دامنه دینامیکی کامل نیستند و وجود خورشید در سمت چپ تصویر باعث از بین رفتن برخی جزئیات شده است. در نمونه های ثبت شده، سطح جزئیات به طور مناسب ارزیابی می شود. اما عالی نیست. با کمی زوم کردن روی عکس متوجه می شوید که جزئیات نمای ساختمان نرم است و نویزهایی به گوش می رسد.

بخوانید  ساخت سریال Death Note توسط سازندگان Stranger Things برای نتفلیکس
تحریریه مجله بازی یک گیمر