نقد و بررسی مردان ایکس 97 – تکامل مجموعه انیمیشن محبوب

در طول دهه 90، مجموعه‌های انیمیشنی زیادی بر اساس ویژگی‌های کتاب کمیک وجود داشت، اما دو مورد از بقیه بالاتر بودند: Batman: The Animated Series و X-Men: The Animated Series. هر دو به دلیل توانایی خود در داستان گویی و هنرشان متمایز بودند. با این حال، یکی از چیزهایی که مردان ایکس در مورد بتمن داشتند این بود که معاصر بود و داستان هایی که در کمیک ها اتفاق می افتاد را کمی دقیق تر دنبال می کرد.

البته، تیم مردان ایکس مانند تیم های کمیک آن زمان نبود. با این حال، ما داستان‌هایی داریم که از کمیک‌ها گرفته شده‌اند: روزهای گذشته آینده، موجوورس، حماسه ققنوس، و حتی پیمان فالانکس، که دو سال قبل به صورت کمیک منتشر شد.

مجموعه انیمیشن Disney+ از جایی که سریال اصلی انیمیشن در سپتامبر 1997 متوقف شد شروع می شود. هر چقدر هم که به نظر می رسد وحشیانه به نظر می رسد، شیرجه رفتن به یک سریال انیمیشنی که نزدیک به 27 سال است که روی آنتن نرفته است، بسیار خوب کار می کند – و حتی موفق می شود. حفظ روند اقتباس از داستان های گذشته که کمیک ها را زنده نگه می دارد.

افشا: گیم اسپات نسخه های نقدی از قسمت های 1-3 مردان ایکس 97 را از دیزنی دریافت کرد. این بررسی کاملاً بر روی این قسمت‌ها تمرکز دارد، بدون هیچ اسپویلری برای این قسمت‌ها.

قسمت های 1 و 2 X-Men '97 از 20 مارس از دیزنی پلاس پخش خواهند شد.

شرحی ارائه نشده است

سری اصلی X-Men با لحظات بسیار دیوانه کننده ای به پایان رسید. یک بار دیگر، مردان ایکس برای حقوق جهش یافته ایستادند و با دولت صحبت کردند. با این حال، دوستان بشریت (فعالان متنفر از جهش‌یافته) دیواری بودند که مردان ایکس مجبور بودند به صورت استعاری آن را بزرگ کنند. هنری پیتر گریچ، یکی از سازندگان برنامه سنتینل، از یک تفنگ صوتی استفاده کرد تا قدرت های جهش یافته پروفسور ایکس را به دنیا نشان دهد که منجر به مرگ خاویر شد. با این حال، لیلاندرا ظاهر شد و تصمیم گرفت او را با استفاده از داروهای پیشرفته ای که توسط امپراتوری شیعار ارائه شده بود، زنده نگه دارد. علاوه بر این، مگنیتو آنجا بود تا با دوست/رقیب خود، چارلز خاویر، خداحافظی کند. این یک راه تاثیرگذار اما عجیب برای پایان دادن به سریال بود. بله، این همه قانون است. بله، این مقدار زیادی است که باید در نظر گرفت.

مردان ایکس 97 از این نقطه ادامه دارد و هر آنچه در کارتون قبلی برای مردان ایکس رخ داد همچنان بخشی از این سری جدید است. این نمایش می‌توانست به راحتی عناصر این فینال را به سطل زباله بیاندازد، اما با مشت‌ها می‌چرخد، که دست کم تعجب‌آور است.

کارتون اصلی X-Men هرگز در مورد شخصیت‌های باحالی نبود که از قدرت خود برای مبارزه استفاده می‌کردند – اگرچه شخصیت‌ها بود خیلی باحاله، درست مثل قدرتشون همیشه درباره مظلوم علیه ظالمان بود. این در مورد پذیرش این بود که شما چه کسی هستید و متوجه شوید که شما متفاوت هستید، اما این اشکالی ندارد. این در مورد مبارزه برای کسانی بود که در اطراف شما هستند که حقوقی مشابه دیگران ندارند. این پیامی بود که مدت ها قبل از پخش سریال اصلی در دهه 90 مرتبط بود و در سال 2024 نیز همینطور باقی می ماند.

بخوانید  رویداد Diablo 4 Midwinter Blight – چگونه هر پاداش رایگان به دست آوریم

سری جدید از این پیام اصلی دوری نمی کند. این روایت همچنان به جلو بردن این روایت ادامه می‌دهد و در عین حال داستان‌های آشنا و غیرمعمولی را با شخصیت‌های محبوب بیان می‌کند. سه اپیزود اول این آهنگ را با چهره‌های آشنا از سری اصلی به نمایش می‌گذارد. قسمت ها از کمیک ها استخراج شده و روی صفحه نمایش کوچک پخش می شوند. این همان چیزی است که شما انتظار دارید و کار می کند.

شرحی ارائه نشده است

X-Men '97 یک سال پس از وقایع سری اصلی اتفاق می افتد و چند چیز تغییر کرده است، اما در نهایت جهان همچنان همان است. دوستان انسانیت و دیگران هنوز از جهش یافته ها متنفرند. مردان ایکس همیشه می خواهند دنیا را به مکانی بهتر برای همه تبدیل کنند. آیا دوستان انسانیت هنوز وجود دارند؟ آره. آیا آنها واقعاً بدتر از گذشته هستند؟ از همان ابتدا، دوستان بشریت به کار خود ادامه داده اند – تلاش برای خلاصی از جهان از شر جهش یافته ها – و وضعیت آنها حتی بدتر از قبل است. مگنیتو لحن خود را برای رهبری مردان ایکس کمی تغییر داد. و یک شخصیت بسیار “شوم” وجود دارد که سر همه طرفداران سری اصلی را خراب می کند.

دو قسمت اول منتشر شده در 20 مارس بسیار متمایز هستند و بیننده را به جهات مختلفی می برند. قسمت اول به معرفی یکی از اعضای جدید مردان ایکس و درگیری او با دوستان بشریت می پردازد. داستان‌های مربوط به گروه متنفر از جهش‌یافته در طول نسخه اصلی به نوعی به «کلاه قدیمی» تبدیل شده‌اند، اما این بخشی از داستان است که باید بخشی از سری مردان ایکس باشد، زیرا – یک بار دیگر – این سریال تماماً در مورد مبارزه است. برای حقوق برابر دوم، این قسمت واقعاً به عنوان یک انتقال بین سریال قدیمی و دنباله آن عمل می کند، بدون اینکه هیچ اطلاعاتی در مورد بیننده در ابتدای قسمت افشا شود. این یک راه عالی برای جذب افراد بیشتر در سریال جدید است، بدون اینکه مجبور شوند به عقب برگردند و هر قسمت از سری جدید را تماشا کنند. چند چیز کوچک در قسمت اول معرفی می شوند تا به جلو حرکت کنند، مانند یک جهش یافته جدید و برخی جزئیات مهم در مورد اتفاقاتی که برای برخی از مردان ایکس در این بین رخ داده است که بعداً به نکات داستان تبدیل می شوند. آیا این شروع عالی برای این سریال است؟ نه، اما هدف آن این است که کارها را بدون تمرکز کامل بر گذشته پیش ببرد.

بخوانید  بازی ایرانی شاهزاده محتوای هیجان انگیزی می گیرد

قسمت دوم سری جدید به طور مستقیم از یک شماره از کمیک استریپ گرفته شده است. همانطور که در پایان سری اصلی مشاهده شد، مگنیتو لزوماً خود را با مردان ایکس هماهنگ نکرده است، اما او آماده تغییر است. این یک قسمت در مورد غلبه بر ناهماهنگی شناختی است. مگنیتو همیشه با استفاده از قدرتش برای دفاع از خود و اعتقاداتش با مشکلات روبرو بوده است، اما اکنون که خود را در همان موقعیت می بیند، پس از مرگ خاویر، دیگر همان طرز فکر برای او طنین انداز نمی شود. پس چگونه تغییر کنیم؟ جدای از این واقعیت که مگنیتو یکی از بهترین لباس هایش را می پوشد – این لباس مربوط به اواسط دهه 80 – این یکی از بهترین قسمت های کل مجموعه، جدید و قدیمی است. باز هم، بسیار شبیه به قسمت اول، این یک داستان انتقالی است، و لحن را برای بقیه فصل 1 تعیین می کند. قبل از آن آمد

قسمت 3 به طور کامل لحن را تغییر می دهد. همچنین منظره نمایش را کاملاً تغییر می دهد. در حالی که نمی‌توانیم وارد جزئیات شویم، قسمت 3 مردان ایکس 97 یک ترسناک است. این تا به حال ناراحت کننده ترین قسمت از کل سریال است. درست است: دو قسمت از سه قسمت از سری مردان ایکس 97 که برای بازبینی موجود است، دو تا از بهترین های کل مجموعه هستند. با این حال، نمایش بدون نقص نیست.

این سریال با معرفی شخصیت‌ها و عناصری که بینندگان روی آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند و در قسمت بعدی بیشتر به بررسی آنها نمی‌پردازد، دست و پنجه نرم می‌کند. شخصیت ها بدون توضیح ناپدید می شوند. این یک ناامیدی بزرگ است. این افراد بخشی از تیم مردان ایکس هستند، پس چرا هیچ توضیحی برای ناپدید شدن آنها طی یک درگیری بزرگ در قسمت بعدی وجود ندارد؟ دست کم ناامید کننده است.

یکی از چیزهای گیج کننده این است که چرا بیشاپ به تیم بازگشته است که خیلی سریع فاش می شود و کمی ناامید کننده است. این اساساً به عنوان یک مک گافین برای قسمت بعدی عمل می کند، که در اینجا نمی توانیم درباره جزئیات آن صحبت کنیم. ببینید، بیشاپ شخصیت فوق‌العاده‌ای است و خوشبختانه در اینجا مدل موی کفال کمتری دارد. اما هدف او از بازگشت به تیم این است که به معنای واقعی کلمه طرح شخصیت دیگری را پیش ببرد. علاقه اندکی به بازگشت به زمان خودش دارد، اما شخصیت و انگیزه‌ها در مقایسه با هر آنچه در قسمت‌های ابتدایی اتفاق می‌افتد، مانند مقوا صاف به نظر می‌رسند.

شرحی ارائه نشده استشرحی ارائه نشده است

X-Men 97 می تواند آشفته و سریع باشد، و هر داستان در پایان هر قسمت در یک بسته زیبا و منظم خلاصه می شود، اما باز هم، مقداری از این مشکل در ادامه در قسمت های بعدی در دسترس است. دوباره ببینید قسمت‌های 1 تا 3 مانند اکثر برنامه‌های تلویزیونی دهه 90 پخش می‌شوند. با این حال، سال 2024 است، و دنیایی از سریال‌های عمدتاً سریالی، که دارای خطوط داستانی متعددی است که هر قسمت را مانند یک سیم داخلی قدیمی در هم می‌پیچد که می‌توانید آن را باز کنید، X-Men '97 یک سریال است. تنفس هوای تازه. با ناپدید شدن شخصیت ها در طول قسمت های مختلف کمی ناسازگار است، اما باید انسجام بیشتری در مجموعه وجود داشته باشد. در حالی که، بله، هنوز یک داستان فراگیر در اینجا جریان دارد، هر قسمت منفرد از نوع داستان سرایی «شرور هفته» است. X-Men '97 شبیه یک نوع تلویزیون با طراوت – اما قدیمی – به نظر می رسد که فاصله خوبی از هر چیز دیگری در سرگرمی های مدرن دارد. این نمایشی است که دقیقاً می داند چیست و آن را مانند یک هیولای خزدار در آغوش می گیرد (من حدس می زنم که آغوش هیولا فوق العاده است).

بخوانید  هر صحنه اکشن هیجان انگیز از جان ویک، رتبه بندی شده

یکی از جنبه های مهم این سریال «آیا این شبیه کارتون اصلی مردان ایکس است؟» است. » پاسخ به این سوال یک «بله» قاطع است. تفاوت اصلی این سری با نسخه اصلی این است که در صفحه عریض است و نسبت تصویر کلاسیک 4:3 نیست، که یک تغییر لذت بخش است. سبک هنری مشابه است، با استفاده از طرح اصلی این سری، و حتی به نظر می رسد یک فیلتر کوچک دهه 90 روی صفحه نمایش قرار گرفته است. هیچ اسکن CRT یا هیچ چیز دیگری وجود ندارد، اما چیزی به انیمیشن HD آن ظاهر مبهم بسیار آشنا را می دهد که تلویزیون ها داشتند، که فوق العاده دوست داشتنی است. و بله، آهنگ تم باورنکردنی هنوز وجود دارد، با انیمیشن های جدید که بینندگان را در مورد اعضای تیم می گوید.

هنوز هم همان تعادل درام و اکشن سریال اصلی را دارد. در حالی که بسیاری از مردم X-Men اصلی را به‌عنوان یک نمایش اکشن به یاد می‌آورند، هرگز واقعاً چنین نبود. این همیشه نمایشی در مورد بهبود بشریت، متحد به عنوان یک واحد، و گسترش آن ایده ها بود، به جای استفاده از قدرت های خود برای وارد شدن به نبردهای بزرگ. هر چند نگران نباشید. هنوز چند سکانس اکشن تاثیرگذار و شدید در چند قسمت اول وجود دارد. استاد

مردان ایکس 97 همان چیزی است که شما انتظار دارید. این یک دنباله سرگرم کننده برای یک سریال بسیار محبوب است. مردان ایکس 97 دقیقا همان مشکلات نسخه اصلی را دارد. آشفته است، توطئه ها خیلی سریع به پایان می رسند و شخصیت ها بدون توضیح ناپدید می شوند. با این حال، سه اپیزود اول سریال شروع خوبی برای سریالی است که بسیاری از مردم دوست داشتند دوباره آن را ببینند، و شروع بسیار خوبی است، به طوری که دو قسمت از آن قسمت‌ها بهترین‌های کل مجموعه هستند. برای کسانی که کمیک های X-Men زیادی را نخوانده اند اما عاشق X-Men هستند، این دقیقا همان چیزی است که نیاز دارند.

تحریریه مجله بازی یک گیمر