نقد و بررسی فیلم رنفیلد نیکلاس کیج در نقش دراکولا

فیلم رنفیلد به بینندگان نوید یک کمدی ترسناک را می دهد که به لطف حضور کریس مک کی روی صندلی کارگردانی و حضور بازیگرانی چون نیکلاس هولت و نیکلاس کیج توجه بینندگان را به خود جلب کرده است. به طور کلی ساخت فیلم کمدی ترسناک ریسک بالایی دارد و دلیل آن استفاده درست و مناسب از قسمت کمدی یا ترسناک در طول داستان و روند فیلم است. به همین دلیل به ندرت فیلم موفقی دیده می شود و معدود نمونه های موفق Ready or Not بودند که بیشتر یک فیلم اسلشر است.

فیلم رنفیلد به راحتی پتانسیل و ایده های جذاب خود را منفجر می کند

مطمئناً نیکلاس کیج با بازی دراکولا می تواند بیش از یک نفر را هیجان زده کند، اما نتیجه آن چیزی نیست که ما انتظار داشتیم و در این مرحله پتانسیل زیادی از دست می رود. دراکولا به اندازه ای که ما از او انتظار داریم قادر به ایجاد ترس نیست و در نهایت به اندازه کافی باهوش برای خنثی کردن و خنثی کردن نقشه های دیگران به تصویر کشیده نمی شود. در حالی که نمی‌توانیم گریم فوق‌العاده خوب دراکولا را نادیده بگیریم، بقیه ظاهر این شخصیت در فیلم رنفیلد بسیار ضعیف است.

فیلم ترسناک کمدی رنفیلد با بازی نیکلاس هولت در نقش رنفیلد و نیکلاس کیج در نقش دراکولا

در واقع هدف این بوده است که تفاوت در دنیای این شخصیت ها به موضوعی جذاب برای بیننده تبدیل شود و بتوان در آن موقعیت های جذابی برای خلق صحنه های کمدی و حتی اکشن خلق کرد. از نظر کمدی متأسفانه خلاقیت چندانی نمی بینید و اکوافینا دقیقاً همان نقشی را که در تمام نقش های کمدی خود بازی کرده بدون هیچ تغییری بازی می کند. از طرفی نیکلاس هولت با اینکه بازی خوبی در طول فیلم دارد، اما در قسمت کمدی بیشتر یادآور نسخه افسرده تری از نقشش در سریال The Great است.

نکته این است که اگر فیلم صرفاً بر روی شخصیت رنفیلد تمرکز می‌کرد، ممکن بود انتظار داشته باشیم که او نبردهای فک‌آمیز بیشتری را برای غلبه بر همه موانع برای بقای خود ببینیم. حتی ایده کلیشه ای قهرمان اصلی تلاش برای نجات معشوقش می توانست بسیار جالب تر از نسخه نهایی فیلم باشد. اما هر ایده ای که فکر می کنیم در ابتدا جذاب باشد، در نهایت کارساز نخواهد بود و به نظر می رسد که سازندگان فیلم بالاخره به نسخه نهایی فیلم بسنده کرده اند و از شر آن مسائل خلاص شده اند.

بخوانید  کبوترها نه‌تنها احمق نیستند، بلکه مثل هوش مصنوعی آموزش می‌بینند

تاریخچه فیلم رنفیلد رنفیلد با بازی نیکلاس هولت دنبال کنت دراکولا با بازی نیکلاس کیج است که از خدمت به خون آشام قدرتمند به عنوان دستیار دراکولا خسته شده است. حالا او برای شروع یک زندگی جدید به شهر می رود، اما هنوز سایه دراکولا را احساس می کند. در مرحله بعد، رنفیلد را می بینیم که توسط دراکولا پیدا شده است، که خواستار بازگشت دستیار سابق خود برای یافتن قربانیان او است.

البته هولت در طول فیلم نقش درخشانی را ایفا کرد، اما متاسفانه از توانایی او در فیلم به درستی استفاده نشد و با اینکه در نهایت ستاره اصلی فیلم بود، می توانستیم نقش متفاوت و جذاب دیگری را از سوی او ببینیم. هولت توانایی بالایی در ایفای نقش های جدی و کمدی از خود نشان داد و بدون شک انتخاب مناسبی برای رنفیلد بود، اما فرمول فیلم بیشتر دنبال کردن نقش های موفق بازیگرانش بود و این موضوع در طول فیلم تبدیل به یک موضوع بزرگ شد. .

اما باز هم، ما با فیلمی بسیار فراموش‌نشدنی طرف هستیم که پتانسیل‌هایش را می‌سوزاند. در هر صورت مدت زمان فیلم می تواند یکی از نکاتی باشد که بر داستان و روایت فیلم تاثیر زیادی گذاشته است اما فیلم با روندی که در پایان داشت بهتر است چون اینطور نیست طولانی تر و تبدیل به عذاب نشده است.

هر چه بیشتر جلو می رویم، فیلم از فضای پرتنش و نسبتاً ترسناک خود فاصله می گیرد و جای خود را به فیلمی کمیک با محوریت انسانی با پوست بیش از حد سفید می دهد و هر از گاهی یک دراکولا ظاهر می شود. در قسمت دوم پلیسی را می بینیم که تلاش می کند قاتلان پدرش را به پای میز محاکمه بکشاند و همچنین ترفیع خود را به دست آورد. مشکل فیلم دقیقا از همین قسمت شروع می شود که نمی تواند جهان های مختلف این دو شخصیت را با هم ترکیب کند.

بخوانید  میراث هاگوارتز - کدام خانه را انتخاب کنید و چه تفاوت هایی دارد

البته شخصیت‌های انسانی منفی فیلم همان‌طور که انتظار می‌رود، شخصیت‌های اضافی و ضعیفی هستند که حضورشان بیشتر برای پیشبرد داستان فیلم است. حتی در انتخاب بازیگران هم حساسیت و جذابیت چندانی نمی بینیم. به طور کلی، فیلم با دور شدن از فضای نسبتاً خزنده و به سمت صحنه های کمدی، عنصری از اکشن را به رویدادها اضافه کرد. قسمت اکشن فیلم بسیار خشن است و این دقیقاً همان چیزی است که از فیلم انتظار داریم.

گفتگوی نیکلاس کیج و نیکلاس هولت در فیلم رنفیلد

رنفیلد، با بازی نیکلاس کیج و نیکلاس هولت، پتانسیل تبدیل شدن به یک کمدی ترسناک جذاب را دارد، اما اگر همه چیز طبق برنامه پیش نرود، چه؟

مقاله مرتبط:

نیکلاس کیج علیرغم تمام تلاش‌هایش، عملکرد ناامیدکننده‌ای در رنفیلد ارائه کرد

دراکولا و رنفیلد در مبارزه نهایی فیلم رنفیلد

فیلم رنفیلد شروع خوب و پرتنشی دارد که رنفیلد را در دوراهی می بینیم که آیا باید راه دراکولا را ادامه دهد یا زندگی جدیدی را آغاز کند. بیشتر داستان فیلم حول تصمیمات رنفیلد و اکران مجدد او می چرخد، جایی که او در حالی که هنوز از اربابش می ترسد، عاشق زنی می شود که از او می خواهد تا در برابر دراکولا بایستد. فیلم مفهوم و کلیات خوبی دارد و نوید یک فیلم پرتنش را به بیننده می دهد اما ناگهان همه چیز به هم می ریزد.

فیلم رنفیلد البته در نهایت تجربه سرگرم کننده ای را برای بیننده به ارمغان می آورد و با توجه به طولانی بودن فیلم زمان زیادی نمی برد و قبل از اینکه کاملا خسته کننده و یکنواخت شود فیلم را به پایان می رساند. .و خیلی سریع از ذهنم خارج شد. در نهایت کارگردانان فیلم با انتخاب آهنگ Na Na Na از گروه My Chemical Romance خوش ذوقی نشان می دهند که باز هم قربانی تصمیمات بد کارگردانان شده و قسمت زیادی از آن را شامل نمی شود.

بخوانید  Core i9-13900KF ممکن است بهترین CPU برای اورکلاک باشد

در هر صورت، اگر تماشاگر معتقد است که فیلم رنفیلد هویت مستقلی ندارد، اشتباه نمی‌کند; چون فیلم خیلی سریع از یک شروع موفق تصمیم می گیرد که فقط یک فیلم کمدی کلیشه ای باشد که فقط با فیلم هایی با مضامین، داستان ها و شخصیت های مشابه تفاوت دارد. او نقش دراکولا را در مقابل نیکلاس کیج بازی کرد. دراکولا این فیلم در واقع یک شمشیر دولبه برای فیلم است که او را به خوبی در قسمت های نسبتا ترسناک فیلم می بینیم اما جدای از آن نیکلاس کیج و دراکولا در این فیلم ناامید کننده ظاهر می شوند.

اما چیزی که مایوس کننده است کمبود عمق و صحنه های اکشن است که اگرچه خشونت لازم را دارند، اما اکثر این صحنه ها به گونه ای اجرا می شوند که تقریباً همه دشمنان بدون داشتن توانایی چالش، قربانیان بعدی رنفیلد هستند. فرد مقابل یا دیگران تبدیل خواهند شد. البته صحنه های اکشن خوبی هم می بینیم، اما کریس مک کی بعد از تجربه خوبی که در The Tomorrow War داشت، نتوانست آن عنصر هیجان را به درستی به اینجا تزریق کند.

در نهایت، رنفیلد آن کمدی ترسناکی نخواهد بود که انتظارش را داشتیم، و حتی به همه چیزهای بالقوه و جالبی که وعده می دهد نزدیک نخواهد شد. بازی بی‌نظیر نیکلاس کیج و آکوافینا در مقابل بازی نسبتا خوب نیکلاس هولت در کنار یک داستان کمدی کلیشه‌ای درباره انسان‌های شرور بسیار ضعیف نتیجه کلی این فیلم است. اما فیلم رنفیلد در نهایت یک اثر سرگرم کننده است که می تواند یک گروه را حدود 90 دقیقه سرگرم کند.

نیکلاس کیج در رنفیلد نقش دراکولا را بازی می کند

تحریریه مجله بازی یک گیمر